Monday, May 18, 2009

398: sape kate takde duit takleh soping haha

Salam sume..

Macamana wiken uols? Best ke dok? Wiken aku kire woraitlah gak. Start dari malam jumaat sampailah ke malam ahad, ade je mende nak wat.

Alkisah, jumaat malam aritu, aku, Anji n Piyan berjumpa dalam sesi temuramah dan temumarah kat Shah Alam ni gak. Dorang ni kekawan aku masa skulah rendah dulu. Cam Anji ni boleh dikatakan dah biaselah jumpe memandangkan satu kariah kat Melaka nun (fuh kariah tuu.. amende kariah tu? Hahah). Cuma Piyan ni laa yang da lama aku tak jumpe. Rasanya last jumpe masa kitorang sama-sama satu kelas tuisyen zaman skulah menengah dulu. Tu pon sebab cikgu tuisyen aku yang bawak aku gi belajau kat skolah dak Piyan, kalau tak memang tak jumpelah.

So.. lebih kurang 10 tahun gak tak jumpe eh? Lain sket laaa nampaknye beliau. Walaupun ketumpatan tubuh tu cam takde beza, at least nampak muka dia bersih sket. Seri pengantin kot? Hahaha. Insyaallah kalau takde aral melintang pukang, kitorang yang bujangan ni akan meraikan majlis beliau awal bulan depan. Aku datang bawak perut 6 pax aku ni jelah. Heheh.

Malam tu dak Anji bermalam kat rumahku yang kecil itu. Esoknya, lepas ku bawak beliau sarapan (oo mekasih la melanje baby), ku bawak pula beliau untuk menjalani sesi terapi minda. Kat mane lagi, JJ Bukit Raja laaa..~

Cakap terus teranglah eh. Aku memang takdek duit memandangkan duit claim aku tak dapat2 lagi (rasa nak marah pulak, cilanat betoi). Tapi selepas menarik2 duit daripada akaun simpanan aku yang asik menyusut je tu, kire ok la. Yang tak syioknye, JJ tengah sale la pulak. Dah laa sale, kitorang ade pulak buku diskaun yang ajaib sebab tatau camne leh ade kat umah aku. Anji memang dah aim nak beli itu ini. Aku ni tengok jelah sambil wat senaman kaki – meround2 tanpa hala tuju. Konon2 takmo laa pandang pape, nak tunggu gaji konon. Sekali baru le aku perasan, yang buku diskaun tu boleh guna sampai 17 Mei je iaitu esoknye je. Loh.. ja-han-ams betul ler!

Tetibe je kan. Ade orang membuat stetment. Begini bunyiknye ye rerakan.

Ko nak beli ke dik kasut tu? Ko amek je, nanti guna jelah kad kredit aku.

Wahwahwah. Ko tau tak bahaya stetment ko tu? Tapi betul gak per alasan beliau. Sale tu sampai esok je. Sangat tak bijak ok kalau aku tak beli pada ari kejadian tu. Lepas ku pilih satu, ku nampak pulak lagi satu. Tapi aku takde wat keputusan pape. Tetibe je kan. Ade orang wat stetment lagi.

Satu je? Ko amek jelah dua dik, senang. Aku bagi ko pinjaman tanpa faedah ni.

So akhirnya. Dua pasang kasot, selai baju. Lepas sale dan guna juga kupon diskaun, secara rasminya aku berhutang dengan Anji sebanyak RM83. Giler ah ding dong. Tapi yang ekstremnye masa kat kaunter bayaran ler. Kitorang siap bukak buku diskaun tu atas kaunter lagi, pastu orang-orang yang beratur nak bayar sume berkerumun tengok aksi berbelanja gaya hebat tuh. Tabik spring jugek kat adik cashier tu sebab dia pun bertungkus lumus menyelak buku diskaun tu demi memastikan misi berbelanja dengan berhemah kitorang itu terlaksana dengan jayanya. Hihihih.

Lepas tu sambung ke kedai atok pulak. Guardian n Watson ler. Minah tu nak beli mascara, dan secara tak pasal-pasal aku plak jadi model untuk menggayakan mascara. Oh ye. Mascara adelah satu-satunya alat mekap yang tiada dalam simpanan aku. mengapakah?

Kalau pakai, secara otomatik aku akan bertukar menjadi Rozita Che Wan. Memang lepas je amoi Watson tu tenyeh mascara kat bulumats ku, sume orang dok pandang je aku huhuh. Mesti dorang ingat aku ni oberdose mascara kot. Secara peribodinya, aku tak pakai mascara sebab aku takmo orang anggap aku ni makai bulumats pelesu. Adekah aku bersipat show-off di situ?? Tak kot. Tapi kalau ade dinner ke ape ke, bole je nak tenyeh. Pinjam Anne punye la tapi. Hahahaha.

Kendian sambung makan pulak. Kat tempat kegemawan Anji – Nando’s. Kebetulan Anne ade bagi kupon diskaun (lagi!) aritu, so merasalah mamam. Sayangnya yang paling besar diskaun tu takleh redeem kat situlah, kene mamam kat SACC (ni yang rasa nak pegi lagi ni).

Sekianlah Hari Berbelanje Secara Berhemah bersama hos anda, Masy dan rakan setugas – Anji.

Ahad jumpe Jard. Nantilah aku cite. Ehehehe.

29 comments:

Zareda Norman said...

masy

tabik spring kat awak sebab berbelanja secara berhemah gitu siap dengan buku diskan bagai.. perghhh cayalah

Mr PenyuBiru said...

Kalau pakai, secara otomatik aku akan bertukar menjadi Rozita Che Wan. sorryy..aku termuntah kat blog ko. keh3... ayat x bleh blah! hik3

Mya said...

ala.. akak pun shopping kasut gak tapi takde voucher diskaun. huhu..

Masy said...

kak zar,
hehehe tengkiu :D tp tak berape berhemah la kak sbb minjam duit org hehehe

penyu,
eleh jeles la tu huahahahha

kak mya,
kasot xde voucher sbb da 50% off. mende2 lain ade le hehehe

Abang Long said...

Jom Jalan - jalan cari makan. Bayar pakai kad kredit.

w.a.w.a said...

cis.. syok nye..
aku nak ikot ah korg shopping lenkali
hahahahhaha.. bole shopping walaupon takde duit

Masy said...

abg long,
sy takde kad kredit huhuhu

wawa,
aahahahahah
bole je tp dgn syarat - muka kasik tebal sket, pastu kene tunggu org offer. klu Anji x offer ko smpi kesudah, kira misi gagal laa hahahahha

noorlara said...

shopping memangle serok tapi kalu pakei kat jgn termenung waktu nak bayau dah...cantik ah kasut tu pinjam bleh!

Jard The Great said...

waa... patut ar ko takde duit nak blanja aku makan ari tu.. hehehehe...

ps: jgn la citer pasal jumpa aku tuu.. malu dennn....... hehehehe..

Masy said...

kak noor,
hahahahah mmg termenung gak la. klu akak sama saiz dgn sy bole je ;) sy saiz 5~

jard,
wehweh akak da kuau duit eh ko yg g bayau sape soh hahaahha

x kire nk cite gak lalalalala~

achik said...

merahnya kasuttttt.. chantek!!!

wah, lentiknya bulu mata.. jeles ai.. saya x reti pakai maskara, mesti comot.. ;p

Anonymous said...

pakai kad xper.. janji masy byr balik yg rm83 tuh! ahaks!

*masy beli kaler merah sebab dia pakai baju merah hari tuh.. ade kaa nak seswai kan dgn baju hari tuh je.. huhuhu!..

*masy!! sume baju baru.. kasut baru dibeli ume haku dah rasmi dah!...

~a.n..j.i~

Masy said...

achik,
ai loikeee ahahahahha

errr kurniaan Ilahi tu hehe tengkiu~

anji,
aku bayau nyer, dont worry. cepat dgn lambat jelah hahah

* kebetulan. tp mmg da lama cari kasut merah yg bkenan di hati ;)

* baju dgn kasot tu pon aku pakai arinie lalalalalala patutlah hepi semcam je g keje huahahahah

arianna adrizal said...

hmmm.. malang la nasib kasut tu. dok dlm lemari jeler pasni. jd tukun. ish ish..

aritu sy beli kasut gak. rm18 jek lps diskon2. huhu. beli tu pun sbb kaki sakit.

Rozita said...

apsal kasut tu dua2 ada merah merahan..

Masy said...

anne,
eloooo kakak da pakai ok :p

o ye ke? meh tgk~

kak rozita,
tatau la kak. hati dah kenan, mata dah layan. hehe

arianna adrizal said...

alaaa.. br beli mmg ler ghairah. sama je mcm yg lenlain tu gakler.. tu yg scholl tu ha kesian dia.. menganggur aje.

Masy said...

anne,
hahahaahhaa akak nk pki esok laaaa scholl tu, baru le seswai dgn skirt sayer esok. bdk ni, cubit montot tu kang aahahahhaha

HEMY said...

wow...aku dh dpt bygkan keseksian mu dengan kasut baru dn maskara itu..perghhhh..ops..berenti di sini sebelum benda lebih berdosa berlaku..ahahahaha

Ungku Nor said...

akak tak bleh pakai maskara..nanti akak tertido walopun sedang berjalan..hehehe

Masy said...

anul,
ahahahah takdelah smpi mendatangkan dosa kot.. hahah

kak ungku,
tu diaaaa smpi nk tertido huahahhaha

D'Rimba said...

Sakan beli belah. Kenapa teringat cerita Smallville pula? Tapi saya lagi suka Merlinla cerita lebih menarik dengan suasana kota lama....

Monkey D Luffy said...

cantiknya mata itew

Masy said...

d'rimba,
tak sakanlah sgt.. klu habis satu buku diskaun tu baru sakan eheh.

sbb smallville mlm tu dok cite psl tumbuh2an gak. sy pon ske je merlin tu hehehe

monkey d luffy,
ooo mekasih2. hehheheh

Sierrauniform said...

lew..sopping yek korang, sekali kala untuk diri sendiri tak pe lew..

hadeh mak buyung kena sopping barang2 baby jer pulok..

aNIe said...

Masy...bestnya dpt shopping camtu...heheheh...pilih aje...ada orang bayarkan...kene bayar balik ke?

Akak pun tak pernah beli maskara...tapi tengok mata masy yang macam rozita che wan tu...teruja lah pulak...huhuhuh

Masy said...

rembo,
takleh arr slalu.. melainkan klu gaji ko juta2 hahahaha

takpe takpe lps beranak sok leh smbung soping hihi

kak anie,
uishh mestilah byr balik. mmber, mmber gak - utang ttp utang. hahahaha

try la kak. sy takleh pki slalu nanti rusak la bulumats sy hehehe

yOnnA said...

laaa ahad akak jumpa dia ke!!! T_________T
kalau tau yonna ikut skali!!
dia ade ckp nk jumpe kak mas!
she just mention kak mas.
sebab yonna pronounce nama akak as kak mashi :p
alahaiii

lepas ni boleh la date ngan akak eh ;p

Masy said...

yonna,
oooo pulak eh? hehehehhe
akak tatau nomo pon yonna, tatau yonna kenal jard. nk ajak sape pon tatau. sbb jard kata dia maleh nk ajak sesape hehehe

bole bole.. moh date ;)