Friday, July 10, 2009

416: Tag dan Jawapan Kuiz

Salam Jumaat hadirin sekelian.

Yaman telah mengetag aku dengan selamba yaman skalik. Oleh kerana tag ni kelihatannya seperti soalan BM zaman aku skulah rendah dulu (temanya : mari membina ayat), maka dengan senang hati aku menjawabnya.

Ayuh, lihat jawapanku yang mantop kali ni!~ hahaha

1. Bekas kekasih saya adalah :
lelaki tulen bang

2. Saya sedang mendengar :
bunyik aircond

3. Mungkin saya patut:
pasang lagu pulak

4. Saya suka :
buat mende yg sy suke

5.Sahabat-sahabat baik saya :
tak dapat nak disenaraikan

6.Saya tak paham :
bahasa yang bukan bahse inggeris dan melayu

7.Saya kehilangan:
macam-macam

8.Ramai yang berkata :
bestnye jalan-jalan

9.Makna nama saya :
makhluk Tuhan paling seksi

10.Cinta itu adalah :
love

11.Di suatu tempat, seseorang sedang :
on the way nak gi keje

12.Saya akan cuba :
hidup dengan aman

13.Ayat SELAMANYA membawa maksud :
forever

14.Telefon bimbit saya :
masih elok lagi

15.Bila saya terjaga dari tidur :
sy terus sadapkan bunyik alarm

16.Saya paling meluat apabila :
org bz bodi pasal hal sy – syuh syuh

17.Pesta/Parti adalah :
tempat berloba-loba

18.Haiwan yang paling comel yang saya pernah temui ialah :
gamat; kiut dan inesen skalik
19.Peringkat umur yang paling menyeronokkan bagi saya ialah :
setiap peringkat. tapi mebi masa zaman skulah la paling best wpon tak suke wat keje skulah

20.Hari ini :
kau datang riang tersenyum buatku senang (nyanyi laa)

21.Malam ini saya akan :
gi tgk muvi (jadi kan Anne?)

22.Esok pula saya akan :
bangkit kalau sy bernyawa lagi

23.Saya betul-betul inginkan :
sesuatu yg tak mungkin sy dapat

24.Ketika anda lihat wajah anda di hadapan cermin pagi ini :
saya masih kelihatan muda wakakakaakka

25.Pusat membeli-belah atau arked permainan
dua dua boleh

26.Makanan Barat atau Jepun :
dua dua boleh

27.Bilik yang terang atau gelap :
dua dua boleh

28.Makanan segera adalah :
makanan yg dah siap sedia utk ditelan

29.Ayat terakhir yang anda katakan pada seseorang?
epy bday!

30.Siapa yang anda nak Tag?
takde sape

Abes dah. Berapa markah dapat ni cikgu? :p

Tamat tag.

Keputusan kuiz pulak. Hehehe.

See. Aku betul-betul melaksanakan syarat yang aku kenakan tu. Sampai entry terakhir, hanya nama-nama yang ku kalerkan ijau je yang layak. Walau bagaimanapun, nama bertanda ijau yang tak bertanda kelabu di akhir garisan tu pulak means memang takde tinggalkan komen langsung dalam entry terakhir- tu terus kira disqualified laaa ye.

Aku saje tunjuk supaya korang tau aku menghakimi pertandingan secara adil dan saksama walaupun aku sorang je jurinye pon hahaha.

Apapun, hanya ada 4 orang je yang memberi jawapan kuiz secara penuh kepada aku. Dan hanya ada sorang jelah pemenang pon (bagus gak aku buat syarat-syarat tu eh, senang sket nak saring pemenang hikss). Dan pemenang yang super bertuah di pagi Jumaat yang mulia ini adalah...

KAK MYA!!!! *clap clap clap siap buat ombak*

Jawapan untuk soklan kuiz itu adalah:

1. Gamat / sea cucumber
2. Evi1 (patutnya Evil)
3. Rice cooker / periuk nasik letrik

Tahniah untuk Kak Mya. So camne kak, nak pos ke nak deting dengan orang ni? Pos laaa nak? Rasa dan kelihatan lebih dramatik lagi wakakakkaaka.

Itu saje enty arinie. Lepas tinggal komen, dah boleh bersurai - tak payahlah korek-korek entry lama aku tuuu.. heheheheh~

# epy bday to my pren, Odah ;)

22 comments:

ymn said...

hahaha .. x pesan pulak Evi1 tu ...

anyway TQ jwb Tag

no 18 .. gamat ???

achik said...

gamat kiut ek?

pergh, hebat la boleh teka ngan betul.. saya jenuh telek dan belek pun xtau apa.. ;p

arianna adrizal said...

td kak ila kata dia sebok nk arrange pc fair esok. tinggal kita dua je laa nmpknye..

Masy said...

yaman,
hehehehheh

ha'ah. nanti aku upload gambarku dan gamat ;)

achik,
kiuttt sangat!

bkn takat kene telek, kene rajin baca komen sbb ade gak clue dlm tu hehe

anne,
takpelah bole gak hehe.

ad3ck said...

eh kuiz apa pulak ni? macam mana aku boleh tak tau?? huhuhu

rya said...

evi1 tu sy dah pasan dah. tapi fail nak jawab mende yg kiut & inesen tu (ada ke gamat kiut? eee..!). gpun, tengah kacau2 jiwa ni, kuiz pun takdek mud nak jawab. err, saguhati takde ke? pishhh.. (please..)

Masy said...

ad3ck,
ko ni mmg ketinggalan kapal laaaa isk2 *selamat subinier aku wakakaakak*

rya,
hehehehe tu sbb kene baca komen2.. sbb ade org sudah jawab dgn betul dlm komen. tp akak diam je hahahaha

ape dia? ha? ape? tak nampaklah rya tulis ape lalalalalala~

HEMY said...

gamat leh makan ke??ieeeee!!!!

jom berloba2

Jard The Great said...

ahaha.. siot!! apsal wat kuiz mase ku kat sabah heh? hehehe..

papepon.. tahniah wat pemenang.. ehehe

Masy said...

anul,
geli plak. ok per heheh

ayuhh!!!

jard,
hahaahha akak ikot schedule, xde niat nk sabotaj sape2 :)

chii said...

gamat kiut??
err..kalo soh pegang..chii kena pk byk kali..

adeuih

po+yaty said...

aiseh, ni sume slh server dkt mktb
da xdpt adiah. huwaaaa

Uncle Lee said...

Hi Masy, ha ha, now we know about you.
Nice tag. You have fun and keep well, best regards, Lee.

zino said...

keputusan yg adil tahniah kepada yg menang...


yg kalah nak hadiah juga tak di layan lah kiranya ya hehe

DaliaLiyana said...

gamat mmg bagus...melayu ni dah sinonim ngn gamat...

Masy said...

chii,
kiut la... inesen giler. hehe

poyaty,
dah takde rejeki laa tu hee

uncle lee,
about me? which one hehe. thanks uncle :)

abah angkatku zino,
yaaa adil tu penting ;)

dalialiyana,
betul2 :)

Mya said...

e eh... kak mya? e eh... *gosok mata sebanyak lapanploh kali*

daku berjaya!
thanks baby!

tak kisah. nak pos boleh, nak dating pun boleh. hehe..

Masy said...

kak mya,
hahahhaahahhaha tahniah2.

nanti kita set laa mana2 eh ;)

Mr PenyuBiru said...

eh! bila masa ko buat kuiz nie??? arghhh!! ko saje dengki kat aku.buat kuiz taim aku bizi dan balik kampung. huhu.. tak mau kawan! haha

Masy said...

penyu,
aku tempeleng kang baru tau, ko kan dah disqualified awal2 hahahahahhahahahahahaha

Sierrauniform said...

alah, tak de komen tak semestinya tak baca, cuma takde komen,hohoh..masyaallah ingat kalo aku la pegang gamat tu aku pengsan sbb geli pastu sedar pastu pengasan balik..huaaarrrghhhhh geli uuuu...

Masy said...

rembo,
hahahahaahha alaa.. bile ko dah pegang musti ko hepi. hehehe