Monday, August 10, 2009

428: Penat tapi sonok ehek ehek

Salam semua..

Ya.. sekali lagi ku jalani hujung minggu yang agak memenatkan tetapi adventurous (mana tah adventurousnye aku pon tatau hihi). Masih lagi dalam mode untuk entertain kawanku yang bercuti.

Jumaat malam, dia sampai dari Rawang untuk bermalam kat umah. Masa dia sampai tu pon dah nak dekat pukul 12 malam. Member lapau laa plak. Aku pon siap-siap ala kadir (asik 'kadar' je heh) dan shoot ke Pak Li. Aku yang dah kenyang giler ni tak makan la, dia je yang makan. Sampai kat umah dalam 1 lebih kot. Borak-borak, merencana aktiviti esok dan aku pon tetibe tanya dia.

ko nak pegi ke tak konsert tu?
naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaakkk, tapi lupe laa nak call pagi tadi (ikon gigit kuku)
ermmm.. takpe. jap.

Pegi depan, sambar brodben budak umah dah terus online. Pukul 2.30 pagi, tiket pun berjaya ditempah. Ahahaha. Giler giler.

Konon pagi-pagi nak pegi mandi manda kat Sunway Lagoon. Bangun pun lambat. Sambil siap-siap, kitorang kene pikir plak macamana nak pegi Istana Budaya malam tu memandangkan roadtax kete aku tak dapat lagi dan aku tak berani woo nak pegi KL takde roadtax. So datang idea nak sewa kete. Tapi asik tak dapat je bila call.

Panjang cite masa ni. Aku shortcut jelah.

Tak jadik mandi kat Sunway Lagoon, lepak Sunway Pyramid. Makan² kat Sakae Sushi.Lepas makan, aku g solat. Pastu ikot jelah soping, cam biasa aku tak soping. Tapi ada orang suruh aku beli gak kasot tuh, siap sanggup topap separuh. Kahkahkah. Beli jelah.

Pukul 5 bergegas ke Subang. Balik Shah Alam, sampai umah nak dekat pukul 6.15. Siap dengan kepantasan cahaya, call teksi. Pukul 7.15 malam, shoot ke Istana Budaya. Show start at 8.30 pm.
Awesome arrr sore Abang Jamal! Secara tiba-tiba terjatuh chenta jarak jauh dengan dia. Hehe. Kalau ditakdirkan kami bersama, aku harap dia bersedia untuk menerima aku yang tak peduli dengan pandangan masyarakat tatkala ku berjalan berkaki ayam - menjinjing high heels sambil membaca sms di sekitar Istana Budaya. Pasrah ye bang? Muahahaha.


Ahad. Kami ke Sunway Lagoon pulak.

Malas nak letak gambau banyak², hahaha. Kat sana sampai pukul 6 lebih kurang. Kendian masuk balik dalam Sunway Pyramid, nak makan. Dibelanja makan di Tony Roma's. Tak penah aku masuk tempat ni. Mahal dowh huhu.

Sempat amek pic starter je. Main course aku takde masa nak layan kamera, lapau sudah perotku yang tak sarapan itu. Hehehe.

Arinie insyaallah jadi kot gi FINAS. Horaaayyyy~


# semua perbelanjaan dua hari tu ditaja sepenuhnya. aku termalu tapi pasrah. huhu~

26 comments:

ymn said...

1st ..

lunch hours baru baca

hOhoHoHo

achik said...

sonoknyaaaaaaa.. :D

Masy said...

yaman,
oraitt..

achik,
yaaa bole tahan hehe

Abang Long said...

Chenta jarak jauh dengan Jamal ... alahai ... siapa tau tuah kita ?

ymn said...

kim salam ngan yg mmbelanja tu ...

p/s aku penat gak mmbaca

Sierrauniform said...

happy korang have fun,gud taste la meals for 2 days ek..yang lain tak dapat di kontek eh..

HEMY said...

pergh..padat mcm ko gak plan weekend mung ni..ahahahaha

oranglidi said...

wah, makanan best2 tu.. cis..

gadis hensem tu macamane?

zonaku said...

hohohohooooo.... kalau demam jer.. sila cepat ke spital yer....
ke serah diri kat tempat sesak camtu!

GRuNGe said...

Wahai jiranku, kenapalah kau membuat aktiviti yang berfaedah semasa aku jauh. Kalau tidak, boleh lah aku mengejoin kau.

Lalalalala.

Monkey D Luffy said...

abang jamal hensem tak?

zino said...

nampak meriah je tu....kabarnya consert jamal tu ada kelas..

razifembi said...

huhhh
pi tgk konsert jamal ....

depa kata meletup-letup jamal tarik ...

dan ada yang nangis2 ...

plak daahhh

John Iverson said...

Perempuan dan makanan... hehe

en_me said...

sakannnns..

arianna adrizal said...

benda pertama sy nmpk adalah rantai tu. hahahaha!

NONIE AZIZ said...

ko buat perot akak berbunyi Masy!!!grrrrr

KAKTINY said...

mak aii kasuuuttt... mmg cayalah.... anggunnn babe...
kalau lepas konsert tu pegi SPA buat foot spa + pedicure, sure lena dgn baju merelip relap tuh.. hihihihi

Jard The Great said...

waaa.. sungguh meriah weekend mu.. ehehe.. aku dok rumah je.. nk bayar hutang tidur.. =p =p

Masy said...

abg long,
alahai.. berangan je abg long hahahha

yaman,
malas! :p hahahaa

p/s : tu baru baca.. haaaa

rembo,
kwn ko tu la punye taste, aku on je (mahal plk tu, sibbaik dia yg bayau - klu aku yg bayau, cuti sebulan laaa gamaknye hahaha)

anul,
hampeeehh hahahaha

oranglidi,
hehehehe rejeki..

gadis hensem tu mcm ai laaa lalala~

zonaku,
stakat ni tak demam pon hehe

Masy said...

GRuNGe,
wahai jiranku, kenapa ko pi outstation masa aku bjalan2, klu tak mesti ko bole join hihi (ayat pusing2 hohehohe)

kapten,
dari kejauhan tu nmpk ensem laa.. malas nk tunggu kat luar tu, aku nk balik cpt. hehe

abah angkatku zino,
jamal mmg di dalam kelasnya yg tersendiri.. :)

razifembi,
menangis? ada... dr fadzilah kamsah ade menangis dlm video utk jamal.. tacing jap huhu~

john,
hehehehe

en_me,
meroyaaannsss hahahah

anne,
wah tangkasnye mata! sorilah x bgtau itu mlm. jgn mara aaa... huhu

kak nonie,
hahahaahhahh sy tgk balik ni pon perot rasa lapau gak heheh

kak tiny,
waaaahh ni lg satu mata yg tangkas! hehehehe

Masy said...

jard,
ahad ni bole kot nk byau utang tdo huhu. sabtu ade aktiviti lg huhuh

DilOt said...

abg jamal ensem ke...hehe..rasenye...tetttt

tp suare die kompem sedap...

Masy said...

dilot,
dari kejauhan tu ensem la.. dekat2 tak berani nk ckp ehehehehhe

yaa itu benerrrr ;)

yOnnA said...

waa kasut kakak sgt tinggi.pijak org boleh mati.pinjam boleh?

Masy said...

yonna,
mmg tinggi huhuhuhuh sbb tu xleh lekat lama kat kaki, saket! nak pinjam? ada brani? meh2 dtg umah heheh