Thursday, August 20, 2009

433: Dugaan Menjelang Ramadhan



Salam Ramadhan untuk semua.

Harap ini bukannya Ramadhan yang terakhir untuk kita, insyaallah. Dan jika ini yang terakhir, moga amalan-amalan di dalam bulan yang mulia ini akan diterima dan pahalanya berganda, melebihi amalan-amalan yang sama kita lakukan di bulan Ramadhan yang terdahulu.

Mohon maaf andai ada kesalahan yang tak terampun pada anda semua (macam nak raya pulak ye? hehe).


tahun ni masih sorang lagi..

*******

Pagi tadi ada peristiwa. Hari ini dalam sejarah. Sejarah aku jelah. Heh.

Macam biasa. Bersiap dan bergegas seperti jurugegas ke pejabat pagi ni. Alkisah sekarang ni ada kerosakan kot kat palang guard tu yang menyebabkan aktiviti keluar masuk penduduk kat situ agak lemau sket. Biasanya nak masuk, just sentuhkan je kad tit-tit tu (aku tatau nak panggil kad ape, touch n go kaa.. censor card kaa aku tak sure) dan palang tu akan terangkat. Tapi dua tiga menjak ni, kene harapkan pakcik-pakcik dan abang-abang guard untuk open the close.

Pagi tadi (woi bile nak start ni!).

Fahrin bergerak lembut membawa aku bersamanye ke arah guard.. di hadapanku, sebuah Vios kaler kelabu yang kelihatan mewah namun tetap kebasahan seperti Fahrin kerana hujan. Jarak aku dengan Vios tu lebih kurang se-dua meter je (wah rapatnye - Fahrin laaa gatal nak usha, aku rilek je). Bila abang guard tu dah angkat palang, cik Vios pun jalan la.. Oleh kerana aku ni taklah jauh mana pun, aku pun takde laa berenti - sebab biasanya kalau dah ada dua tiga kereta, pak guard tu angkat sekali jelah kan? Jimat elektrik tu (ntah ye tidak).

Namun ramalan dan dugaanku silap belaka. Ketangggggggg bunyik palang berlaga manjakani dengan kepala Fahrin. Aduhhhh aku gosok kepala - macam laa kena kepala aku.

Palang yang ditanduk itu patah la aku rasa. Sebab tercampak nun depan aku. Hehe. Cumanya taklah sampai tercabut. Boleh repair lagi tu (sedapkan ati lalalala). Aku pun berenti kat depan sket, bukak tingkap. Ku tengok abang guard tu mukanya cam kelat blur la. Tak marah kot. Sebab hari-hari aku angkat tangan kat dia kalau dia jaga. Err... bukan dia je, pakcik-pakcik guard pun turut mendapat layanan yang sama rata. Adil dan saksama serta tidak memilih kasih aku ni.


errrrr... aku tatau nak cakap ape

sori eh.. ingatkan nampak saye tadi
erm.. takpelah kak. akak jalan jelah
sori eh
takpe..

Fuh~ Lega. So.. Anne, pagi tadi takde palang mengganggu kan? Thanks to me. Hahahahaahhaah!!!

Status aku di fesbuk:

pagi² dah langgau palang guard kat umah sampai patah. not sure either it's my fault or dat guard guy. apepon, sori eh abg guard.. samat berpuasa.. renung²kan palang tu dan selamat beramal~ :D

Jangan marah haaa....~

30 comments:

Jard The Great said...

first??

Jard The Great said...

uish.. palang tu yg salah.. ahahaha..

Masy said...

jard,
salah palang ke? bolehlah hahahaha mentang2 palang xleh berkata2 :D

HEMY said...

sengal mangkuk la pemandu dia..mmg pemandu dia salah..ahaahaha

Acai said...

Hahahahaa, akk akk..sampai camtu sekali akk jahanamkan palang tu,hihi.dah lama tak naik Fahrin,keke..kak, selamat berpuasa juga ye..:) bila nak wat porluck lagi ni?hohoho

Rozita said...

sampai patah palang tuh..
keta ko ok tak masy?

Masy said...

anul,
huwaaaaaaaa selambe jeee kutuk aku cis cis!!!

acai,
x sengaje ler.. huhuh.. nanti kita bbuke pose ramai2 cam dulu nak? acai bawaklah org umah, leh kenal2 ehem ehem ;)

kak rozita,
tak check plk kak.. lupe. masa dlm kete tu igt nk cek bile smpi opis. hmmmm last2 lupe gak huhuhu

arianna adrizal said...

oo begitu kejadiannya.
nampak sgt sy bertuah! hahahaha.. nk tau sbb apa?? kejadian yg menimpa akak ni sy rs berpindah dr sy. pas baton gitu ;p
smlm sy mcm akak la. folo kete lain tetiba palang turun. sy da terjerit dlm kete tu da. guard tu pun terjerit gak. terkejut. huhu. tp sib baek sempat angkat blk palang. lau tak.. kete aku la yg kena kak oii.. syukur syukur. hehe.

deanz said...

hahaha....

Salam ramadhan..

satu malaysia...
satu niat...selamat berpuasa

Masy said...

anne,
cissss cissss pembawa suwey rupanya hahaahhah!! tetibe takot nk balik umah ptg ni, bole gtu? huhuhu

deanz,
salam ramadhan jugek...

Monkey D Luffy said...

bukan ker pintu gate sekarang ni flexibel...

kalau kena langgar dia akan tertolak ke depan macam yg dipasang di tol2 sekarang...

sebabnya byk sangat eksiden... mcm ko ler

Sierrauniform said...

selamat berposa esok...boleh posa ker?hehhee..

siot jer renung2kan palang..yapedaa..

achik said...

kad tit-tit tu nama manjanya kad access.. ;p

perghhh.. sampai tercampak palang tu ditanduk fahrin.. err fahrin xde apa2 la ek?

selamat berpuasa.. :)

Masy said...

kapten,
tu lah maksud aku, tertolak ke depan. tp mcm rebah ke bumi gak tadi. tatau la apsal. huhu

rembo,
pose laa... nexwik tatau lg heheeh

achik,
haaaaaaaaaaa kad access.. tp lg senang akk sebut kad tit-tit hehe

rasanye ok kot. karanglah akk tgk. heheeh. selamat bpuasa jgk ye...

imHepPie said...

ahaks!!bagos2 tugas mulia..

menselamatkan org len dri kelembapan palang itu muahaha

ymn said...

fahrin??
aku memahami nasib si Palang .. sian dia selalu jer disalahkan .. dilanggar2 diabikan mcm pelakon tambahn ..
xder org sympathy kat dia .. kim salam kat Palang tu ..
klu lah palang tu majuk .. susah ta der nak jaga gate lagi .. harap pakguard?? isap rokok jer keja dia ..
hahahaahahah

Masy said...

imHepPie,
heheheheh tp sianlah kat encik2 gad tu huhuh

yaman,
ko ni... mcm penah jadi palang plk. hahahahahaha

aRaBeLLa said...

Ahh ingatkan Fahrin mane tadik..2-3 kali gak ai terbace Fahrin yg kebasahan tuh..huahuahua

suara said...

Salam Ramadhan Masy...
Ramadhan kembali lagi...?
Tak lah.
Ramadhan datang dan pergi
Tapi tak pernah kembali.

Jom dik... kita kejar gandaan pahala yang Allah janjikan... kita gandakan amalan kita di bulan penuh keberkatan...

p/s: "Adeh..." Kata Fahrin... huhu...

DilOt said...

kak..ape kate pasni akak langgar semua palang..mest rmi org suke..hehe...

slmt menyambut ramadhan..

kimisai said...

Gua sebenarnya nak Mengucapkan Selamat Menyambut Bulan Ramadhan Bagi Semua Bloggerz dan Umat Islam..Gua Mohon Maaf Jika Ada Melakukan Salah Silap Pada Anda Semua..Puasa Biar Penuh....ngeh3...

Mya said...

selamat berpuasa baby!

lenkali jgn langgar palang lagi k.. ;)

razifembi said...

selamat berpuasa ...

takde kejadian yg serius ker ..??

en_me said...

salam ramadhan akak masy ittewww..

Masy said...

arabella,
aiyooooo lushah sgt tau dia ni! hahahaa

kak suara,
mari kak mari :)

sian fahrin huhuuh~

dilot,
aikkkkkkk makan dlm ni.. hahahhaha. slmt bposa gak ;)

kimisai,
aku harap aku x puasa penuh. tandanya aku sihat. ehehehe. slmt bpose gak.. :)

kak mya,
slmt bpose kakak! sy janji sy takkan langgau lg. tp klu pak guard yg cuai, camne? huhuh

razifembi,
slmbt bpose gak.. :) takde mende yg serius pun heheh

en_me,
salam ramadhan encik me ittewwww hahah

13may said...

palang patah?

tu tanda keras kepala tuh :D

ber_uwang said...

uh uh last...

benjol tak pala fahrin????


selamat berpuasa ari kedua

Masy said...

13may,
paler fahrin laa yg keras hehe

ber_uwang,
gua yg last ok ehehe. calar sket. huhuh

samat bpose gak :)

samat

John Iverson said...

Akak garang langgar palang? hohoho

Masy said...

john,
bila langgar nmpk lg garang hoh? hahaha