Monday, August 24, 2009

434: Konflik Saliva Melelehangata

Salam sume..

Semalam ke Bazar Ramadhan kat Stadium. Ramainye orang macam biasalah. Aku, Minnie dan kawan kitorang berjalan selow di dalam lautan manusia. Tangan aku cam biasalah, tak lepas-lepas dok pegang je lengan kakakku itu. Hehe. Yelah kang kalau ilang kang, tak ke naya. Huhu~

Aku bercadang nak beli kuih. Tapi tak sure kuih ape. Heh. Dalam kete, rasa nak beli popia basah.. Rupa parasnya haruslah dipastikan seperti ini, ataupun yang paling hampir dengannya ye kawan-kawan..

credit to : carigold.com


Tapi manusia beratur begitu panjang skalik. Panjang dua kalik sebenarnya. Maka akalku memujuk-mujuk seleraku - ala.. tak payahlah.. ramai tu.. lenkali eh baby? eh eh? Dan sebagai seorang aku, kata-kata akal sesekali ada benarnya maka diturutkan saja laa... *tunduk lesu*

Lalu ape lagi yang ko mau beli?? Ntah, kata aku. Dah macam mereng plak bersoal jawab dengan diri sendiri. Adeh...


Jalan... jalan.. jalan.. jalan.. jalan... Untuk keadaan itu, ku tujukan lagu berikut :

Mana silapnya arah yang aku jejaki
Yang ku temu hanya pintu sepi
Dalam keriuhan ku rasakan kekosongan
Jiwaku dahaga kasih sayang
Masih tak bertemu yang kucari dulu
Hati masih berlabuh
Dalam langkah perjalanan terkeliru
Hilangnya arah tuju

Sungguh lama terpisah pandangan
Sejak detik akhir pertemuan
Jauh meninggalkan dirimu dan diriku
Terpisah bersama waktu

Sejauh mana sekalipun aku berlari
Ingatan padamu menghantui
Aku tak mengerti dan tidak ku mampu lagi
Menahan gelora hati ini
Ingin ku kembali ke jalan yang dulu
Aku rindu padamu
Moga dibukakan semua pintu-pintu
Untuk ku bersamamu

Ingin aku mendaki semula
Tangga-tangga ke pintu bahagia
Mencari cahaya cinta yang sebenarnya
Antara aku dan dia


Sekian. Sambung cerita.

Jalan lagi.. Akhirnya aku terfikir sejenis makanan yang aku idam-idamkan.

Gambar ulangan ni. Ada kat entry bulan April. Ermm....

Malangnye sampai ke sudah tak jumpe gak. Kucivaaaaa.. namun ku pasrah, kerana mungkin ada hikmah di sebaliknya. Memang pon~ Banyak betul makanan kemudiannya. Tak sedau-sedau diri dah gemok tu, hentam gak. Sayang laaa makanan tu kang tak abes, membazir (ayat mak-mak ni takleh blah).

Petang ni nak trylah cari. Semoga berjaya, baby! *tepuk bahu sendiri dengan yakin*

...

...

Eh, kejap! Nak beli popia basah ke sira pisang?

Arrghhhhhhh sadap u!!!

40 comments:

ymn said...

gmbr2 itu mmbuat aku lapo ..

pB said...

buat jer sira pisang tu ...

senang jer

HappyIrfa said...

SPT KATA KAKPB..senang je tuh.
(akak x penah buat pun tp buleh agaklah apa bahan yg diperlukan)hehe

Masy said...

yaman,
ko ni lemah iman betul la hahaha

kak pB,
senang eh? sy pon agak2 mcm senang tp nantilah.. hehe

kak irfa,
ewaahh hehehee. pisang, gula pasir, bunga cengkih, daun pandan. itu bahan2 yg sy nampaklah. ade lg ke?

achik said...

siap ada lagu tu.. ekeke.. ;p

nak popia jugekkkk!!

kueh bakar said...

kek pisang pun okey..hahaha

Masy said...

achik,
yg penting bkn lagu raya ok ehehe

kueh,
mana sama weh :p

KAKTINY said...

ya ampuuunnn.... berlagu tema bagai.. semata2 tak tau nak beli apa.. bertuah punya adik..

petang ni beli popiah..
esok baru beli sira pisang tuh...

jgn tamak..
esok2 ada lagi.. (and puasa ni la masanya nk diet tau.. hihihii)

deanz said...

Masy,
Gua berbuka dengan kurma orang sedekah..

Bole sedekah sikit popiah tu x?

Masy said...

kak tiny,
hahahaahahaha saje je hehe

tu lah kak.. takdenye sy beli dua2.. mesti beli salah satu je.. yaa nk diet ni, dah gemok betol ni huhu

deanz,
aik samalah kita tang kurma tu. sedekah popia? bole.. tp kene dtg sini kutip, ada bran? ;p

Mak Su said...

sira pisang! sira pisng! sira pusiang!

sian kalu tak abih, meh sini

Zaidon said...

sambil jalan, sambil nyanyi ye, nyanyi kuat2 ker.. :)

rya said...

ah rindu nak gi param kat stadium..
beli popia pisang la kak, takpun sira basah?

Masy said...

maksu,
hahaaha dah mula laa tu maksu tu ehehe

zaidon,
ha'ah. kuat sgt sy nyanyi! tp dlm ati jelah hehee

rya,
jom2

akak mcm nk mkn popia basah je arinie ;)

zonaku said...

heheheee...
aku cadang nk murtabak jer... ke bazar depn tesco kajang, hasilnya: murtabak, popia, kuih (tepung bungkus, lepat,tepunbg talam), burger prosperity, ikan pekasam...

abih diet!

Mya said...

akak tak minat pisang. tapi nengok sira pisang tu terliur la pulok!

momentinlife said...

uh~ tgh rsa mo mkn bubur jagung~~

popiah? taugeh! dush!~

Zareda Norman said...

kak zar order sira pisang tu satu ek... suka yang manis manis

GRuNGe said...

Padanlah semalam aku macam nampak ada awek duk terliur depan popia basah dekat stadium tu. Rupanya kau lah perempuan itu. Ish ish ish.

HEMY said...

go baby go.sambil menepuk bahu mu baby..wink!!!

John Iverson said...

Yeehaa!!! best giler... wakaka... nafsu suma tu... bawak bersabar... hehehe... owh ya... anda dijemput

http://sarshiverson.blogspot.com/2009/08/jemputan-khas.html

Masy said...

kak mya,
sedap tu kak.. nak2 plk klu org tu pandai buat, pisang tu x lembik. perghhh mantoopppp

wafa,
x suke taugehkah? nyum2 :)

kak zar,
patutlah kakak pon nmpk manis ajerk ;)

grunge,
tu klon aku tuh. aku tak stop pon dpn kedai popia tu sbb ramai nau org. tp smlm dah dpt dah! yeahuuuuu

anul,
hahahahah mari bertepuk tampar. ko dah tepuk aku kan, meh aku tampar ko plk wakakaakakakkakak

john,
biaselah.. tp akk jarang berlama2 kat pasar ramadhan, malas. jemputan? yaa akan diterjah~

Jard The Great said...

adussssssss.. entri neh menggoda aku utk ke bazar ramadhan.. ahaha..

arianna adrizal said...

nasib baek ler dua2 tu bkn peberet aii.. hehehe.

ha karang jgn luper metabak kambeng! =p

Masy said...

jard,
aummmm marilah kita ke bazarrr hahahaahahha

anne,
x tau nk bbuka ape lg neh, lom plan lg heheeheh

en_me said...

kambing gemok berkilo-kilo boleh dijuall.. ehehe, salamm ramadhan akak masy itteww

Masy said...

en_me,
heheheheh salam ramadhan ye ;)

Marjina said...

Petang ni jugak saya buat sira pisang...yum yum yum..

ber_uwang said...

jangan makan benda manis manis nanti kencing manis...

Masy said...

marjina,
akk tgk kt tenet td, senang je buatnye. hehehe

ber_uwang,
x slalu mkn pon hehe

yOnnA said...

erk.2 2 yonna x mkn hahha tapi serius ah kak.sira pisang tu x penah nampak pun seumur hidup yonna! huhu.

kakak.selamat berpuasa ok! :)

aRaBeLLa said...

mengiurkan!!!

ad3ck said...

sabo je la ku tgk gambo ni, jilat monitor je yang mampu ku lakukan sekarang ahahaha.

Masy said...

yonna,
wahh benarkah? trylah nanti, sedap tau. tp org yg x suke manis2 ni kang kompem x suke hehe

arabella,
menggugat nafsu serakah bukan? hahahahahaha

ac3ck,
abes laa jahanam monitor kampeni ko nanti d3ck oooiii hahahahhaha

13may said...

vote for popia basah...feveret tuh :D

Masy said...

13may,
aku dah dpt mkn dah, nyum2 :)

Sierrauniform said...

lagu apa daaa?glak glak..
sira pisang tu kalo orang terer wat mmg la best..tp kang kalo terbeli yang tak sedap, humpphhhsss..

Masy said...

rembo,
lagu alleycats laa.. hehehe. tu arr... klu yg buat terlembik tu, tensen laa aku huhu

Silverleaf said...

ohhhh popia tu nmpak sangat sedap...aku dah terliyor.....sira pisang tu ape?...xpenah makan pun...tp nampak mcm manis sangat je...

Masy said...

silverleaf.
mmg manis pon.. manis giler2. so jgn laa mkn slalu hehe :)