Thursday, September 03, 2009

438 : Orang yang ada anak jgn disangka..

Dua hari lepas, kami bertiga iaitu aku, Anne dan Kak Ila telah sepakat membawa berkat untuk berbuka puasa bersama-sama (ni last menet planning - hahah). Entah macamana, tekakku memberi arahan kepada encik otak supaya menghasut aku agar memilih Nando's sebagai tempat pembukaan puasa pada hari kejadian.



Sementara nak tunggu Kak Ila tutup kedai dia kat PAS, aku dan Anne pegi le cop tempat dulu (booking la bak kata orang Sg Udang). Dapat seat kat luar. Gud-gud. Bole laa korek idong sambil berbuka. Bukan idong aku laa.. idong ayam :p

Nak ditakdirkan - dan takdir ini memang indah, seindah pemandangan - tibalah seorang jejaka yang agak taste pada mata aku (kuikuikui) dan dia juga mengecop tempat di meja sebelah kitorang. Auuwwww.. mesti berselera satgi nak berbuka. Tapi perasaan tu tak kekal lama laa.. Sebab dia bawak anak daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa~

hancur hatiku, mengenang dikau
menjadi keping-keping setelah kau pergi


Nyanyian jiwaku time tu. Hukhuk. Oleh kerana kegembiraan aku tadi sudah terbang bersama dedebu kotaraya, aku pun mencari-cari laa siapakah gerangan wanita yang berjaya mengahwini jejaka kacak idaman aku ni. Cari punye cari.. takde pon? Aik... pegi shopping kot (my bz body mode was ON dat time).

Kendian, datanglah budak Nando's dan menghampiri abang itu. Aku tak payah curi-curi dengar laa.. telinga aku cuma perlu kerling sket je (cam mata plak) dah boleh dengar dah.

berapa orang bang?
dua je ye


Dua je????? Bapa tunggulkah abang ini? Ohhhhhh.. shiapakah pompuan yang tak tau diuntung tu bang? Meh bagitau saye! Meh saya ucapkan setinggi-tinggi time kasih pada beliau sebab membiarkan abang sendirian dan bakalan disambar oleh saye. Wakakakakakakakakakak! *gelak setan nirojim*

Menjelang maghrib dan selepas memamam seketoi kurma dan meneguk Sparking Apple barang sesedut dua, aku dan Anne pegi lah solat maghrib kat surau yang kebetulan disediakan bersebelahan je dengan Nando's. Meh nak puji sket pihak pengurusan SACC. Sebenarnya surau dorang ada kat tingkat 3, tapi dalam bulan Ramadhan ni dorang sediakan surau tambahan yang luas dan bersih kat luar, siap dengan tempat wuduk bertutup untuk perempuan lagi. Aku sangat-sangat-sangat selesa dengan keadaan tu dan sangat-sangat berterima kasih dengan keprihatinan pihak pengurusan SACC. Dah ada kemudahan macam tu pon kalau orang takmo solat gak, memang nak kene panah petir laaa gamaknye.

Ok sambung.

Lepas solat, pegi laa nak sambung makan. Sesampai je kat meja, ku tengok anak tiri aku eh anak bakal laki aku eh eh silap lagi, anak abang hemsem tu tengah mamam fries sambil menghalakan badan dia ke arah meja kitorang. Ekcely budak ni pon kiut tau, macam apak dia laa kot. Haha. Pastu Kak Ila cakap..

Masy, aku bagi fries ko kat dia tadi.. makanan dia tak sampai lagi, dia nampak ko punye tu dia nak
Ooo... takpelah..
(bukan untuk orang lain, untuk anak tiri aku gak.. opsssss hahahah)

Lepas habis dia mamam yang kat tangan tu, aku tengok budak tu renung je aku. Ada ciri-ciri keibuankah aku? *serius rasa nak gelak guling-guling sambil menaip ni* Aku bajet budak ni nak lagi kot, lapau la tu - makanan dia pun tak sampai lagi. So aku pun hulur laa lagi seketoi fries. Maka beliau pun memamam tanpa segan silu hehe. Kendian ku dengar apak ensem dia cakap..

cakap ape kat kakak tu? cakap time kasih cepat..

Kakak??? Hahahaah. Ape ni bang... ape 'kakak' pulak.. ish² ahahahaha. Yang budak tu malu-malu laaa nak pandang lagi. Hehe. Dan beberapa kali laa apak ensem tu dok suruh-suruh anak dia cakap terima kasih kat aku. Abang ni.... nak mintak nomo tipon ai cakap jelah, tak baik laa gunakan kanak-kanak. Tak gentle ler..

Selesai makan per sume, mereka pun berangkat pergi. Kendian Kak Ila cakap..

ko tak payah laa nak ngorat mamat tu
apsal plak??

dia tu gay laaa

HAAA???? mana ko tau
- sambil aku tengok² abang tu atas bawah (err sebab dia patah balik)
Kak Ila tunjuk jari telunjuk dia.
ape? satu? 1Malaysia? kata aku. sengal. haha
dia pakai cincin kat jari telunjuk laa.. dengan ibu jari.. tu gay la tu..

Ooooo pulak? Aku tatau pon. Memula macam takmo percaya je. Tapi tetibe macam masuk akal plak. Teringat kat sorang pesyen dizainer yang bela anak angkat lelaki. Korang tau kan sape. Takmo la sebot nama beliau kerana beliau juga ensem. Hukhuk.

Maka.. berderaian lagi laaa impian dan angan tak sudahku. Pelajaran yang aku dapat pada hari kejadian adalah..

orang yang ada anak, hemskem dan makan kat Nando's jangan disangka..... errr.. tapi tak baek arrr buruk sangkaa.... mana tau kot dia jahil ke... tatau dosa pakai cincin jari telunjuk dengan ibu jari.. meh sini aku berikan dia pelajaran dan pedoman. Mana laa tau kan. Hehehe

Adehdehdeh~


edited : lupe plak!

5hb Sept 09 bersamaan Sabtu ini akan diadakan majlis berbuka pose blogger ye. kita-kita laa... Insyaallah akan diadakan di Shah Alam (yeahuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu akhirnye!!!). Tempatnya akan ku beritahu petang/esok. Segala maklumat lanjut sile hubungi Jard, Aima ataupun Wafa ye. Esok gua cuti. hehehe.

40 comments:

Mya said...

hik hik hik... *gelak tersipu..

dua belas said...

Gua rasa macam gedik jer entry ni..

aRaBeLLa said...

dah kurang lagi sorang lelaki single dan hensem..gejala ini amat merisaukan saye..

rya said...

ha.ha.ha.ha.ha.
dah emsem, gay la plak kan.
adehh...
dah cenggini, hati bukan jadi keping2 lagi dah, terus lumat je.

achik said...

hahahancusss.. ;p

oh2 pesyen dezainer itu mmg hensem.. ai laike!!!

arianna adrizal said...

ha apa jd lps kak ila ckp tu takmo cite?? =p

Zareda Norman said...

Masy

lor ye ke gitu.. sian jari tunjuk dan ibu jari... hehhehe

Masy said...

kak mya,
haha gelakkan org eh

dua belas,
cerita mmg gedik. tp orgnye tak eh..

arabella,
risau kan. kot2 terkawen dgn gay ke... *choyy*

rya,
sibbaik x usha lg haahaha

achik,
ehem kan kan? tp dulu pon dia kan ala2 nyah kan?

anne,
alamak lupe plk hahahhaahah

kak zar,
tu laaaaa hihihih

Mak Su said...

selamat berbuka posa di majlis itewww, maksu akan join secara halimunan, huhuhu

nick carter said...

ala... napa ari sabtu?

Masy said...

maksu,
alaaa maksu tu mmg ;p

nick,
sebab bukan ari ahad :p hahaahah

Jard The Great said...

aku setuju dgn arabella.. huhuhu... sepa la yg tinggal? ahaha

HEMY said...

alaa..aku pn dulu time pakai cincin aku pakai tengah n telunjuk..kadang sebab saja tukar jari je...

hehehe...

Masy said...

jard,
tinggal kenangan jelah hahah

anul,
mane leh pki jari telunjuk weh, haram laaaa

atashinci_83 said...

CiaN yEr..bRu BraNgaN2 nAK jd mama Tiri TbaEK abad ni..hanCuSSS..

momentinlife said...

sy pn risau mcm arabella ngan jard..
hurmm tp rsanya tak kot.. sesaje je pki cincin kt telunjuk kot...

k.e.r.i. said...

kak masy, bukan kat putrajaya ke?
kat shah alam plak ka?

YatT'S said...

hehehhe akak dah syok2 baca aleh aleh gey ke hhuhuhuu

zino said...

ingat tadi happy ending hehe

John Iverson said...

HAHAHAHAAAHAHAHAAAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAAHAHAHAHAAHHAHA.... SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM SPAM

13may said...

wah wah wah....

munga munga cinta :D

kurzz said...

erm itula..lenkali jgn mudah terpesonaaa dgn lelaki2 encemmm jer tau...yg kureng pun kene usha jugakk ;p

Hafidz said...

Aduh, nape masy tak curi-curi snap gambar "jejaka" tersebut =P Mungkin "jejaka" tersebut saja nak bergaya pakai cincin macam tu, huhuhu.

HappyIrfa said...

DULU MASA MUDA BELIA,AKAK PENAH PAKAI CINCIN KAT IBU JARI TANGAN(BUKAN IBU KAKI YER).KAWAN TEGUR KATANYA KALAU PAKAI JARI TU MINAT SAMA JENIS,TERUS X BERANI PAKAI.
SBB I TULEN BANG..HEHE

Acai said...

Hahahahahahha, ada hati akk tu ngan gay,kekek..tapi memang betullah kak..member sy ada yang gay pakai cincin camtu gak..:) takmo ajak sy ke kak buka pose,hahha

oranglidi said...

gedik o masy.. hhaha.

hm.. takkan pakai cincin gitu pn gay..

Mr PenyuBiru said...

entri ni terlebih gedik la plak.hahaha...

tapi kalu ko nak tackle jugak apak tunggul tu, ko jadik pengkid aa.mungkin dia berkenan kut.hahaha

mamarempit said...

salam ramadhan...tumpang komen buleh....

pki cincin jari telunjuk tu bukan cam peraun ke (firaunnn)

ad3ck said...

nih pong sama mcm aima, bukan nak ajak awai2. ;c ;c ;c.

imHepPie said...

sabo jela eh...

sbb tu i bpisah dgn dia..ktorg da x sehaluan..hoho..

DilOt said...

la ye ke..br tau,,sian 2 jari tu...jari manis je la yg cntik nmpknya...

chii said...

alalalala...nk gelak..x sampai ati...dok senyum je ..bleh la kan :p

ehehehe....=D

joegrimjow said...

ni xupdate lagi ni apsal
hehe

Ungku Nor said...

orang yang dah ada anak jangan disangka..

dah tak mengancam..!

hahahaha ;p

Marjina said...

Kak masy,

Muahaha...ye ke tu bapak dia? dengar budak tu pggl dia abah/ayah/daddy/papa ? klo tak, tu mgkn anak sedara dia...

Masy said...

atashinci,
hukhuk musnah semuanya (hahaha)

wafa,
takpe2 ilek hehe

errr.. mintak2 camtu laa.. rugi la klu betul gay. hukhuk

k.e.r.i,
sudah tukar lorrr

kak yatt's,
mmg anti klimaks kan? bayangkan org yg mengalami pula. haha

abah angkatku zino,
khayalan belaka.. :D

john,
cesssssssssssssssssssssss gelak eh!!! hahahahahhaahha

13may,
takde maknenye hehehe

kurzz,
yelah2 pasni tukar laaa hahahahha

Hafidz,
mcm nk snap gak tp dekat sgtlah kitorang, kang kantoi plak. hehehe

kak irfa,
waaa dah lama tau eh. sy baru je tau huhu

acai,
akak da ajak ok.. org tu je yg x respon :p

oranglidi,
oit.. kat sini jelah gedik :p

penyu,
aisey.. aku takde tokoh laa nk jadi pengkid, buat org muntah darah je hahahha

salam mamarempit,
ermm... klu tak silap, betul la tuh. kaum2 Nabi Lut klu x silap sy..

ad3ck,
akak takde nomo tpon ko laa camne nk ajak huhu

imHeppie,
hahahaahahah saboo jelah

dilot,
betul.. pakai laa di jari yg berkenaan sajork hehe

chii,
jahaaaaaaaaaaattt!!! :p

joegrimjow,
akan.. sebentar lg yaaaa

kak ungku,
bluweeekkkkkk :p

marjina,
akk dgr budak tu panggil 'ayah'. tatau laa kot tok ayah ke hahaahhhhhaha

Mak Su said...

eh? memang ada ker pertubuhan pakai cincin kat jari telunjuk wujud kat malaysia ni?

Masy said...

maksu,
ade la kot.. huhu

sil said...

haha..lawak r entri ni
jgn dsangka clear water xdak buaya..ade gak org cmtu kat mesia ni
ish ish

Masy said...

salam sil,
isk.. ada mesti ade... kat mana2 pun ada... huhu