Tuesday, September 08, 2009

438 : Skedul 4 Hari Yang Penuh

Salam sume...

Sepertimana yang telah aku khabarkan minggu lepas, ari Jumaat tu aku bercuti saje-saje sebab nak ikot kekawan aku gi soping. Ni sume kekawan zaman skulah menengah hoh. Aku memang temankan je.. tak percaya?

Dipendekkan stori (sebab banyak lagi stori nak dimorikan), sesampainye kitorang kat KL - hujan pun turooooon. Makanya agenda nak ke Jalan TAR didivertkan sket ke kawasan yang berhampiran, Sogo namanya. Ada sket malanglah sebab hanya pemegang kad Sogo je bole masuk pagi tu. Tapi setel.. walaupun takde sorang pon di kalangan kitorang ade kad Sogo. Heh.

Orang lain soping. Aku? Tadah muka je sebagai model mekap. Yaa.. masuk Sogo muka biasa-biasa, pegi Jalan TAR muka setanding artis (perasan). Kemdian setelah hujan mulai mereda, perjalanan diteruskan ke JTAR. Dan seperti mana tadi, aku masih tidak melaburkan duit walau sehengget pon kat sini. Mood sudah potong la. Lagipun takde ape nak dibeli. Baju raya? Dah ada dah. Tudung? Belambak-lambak kat umah (dan takde niat nak beli pun). So.. tengok jelah..

Sampai ke satu kedai jual brooch ni. Pusing punya pusing, aku ternampak gigantic brooch. Ku pun keluarkan kamera, sambil bertanya kat budak kedai tu.

kalau saye nak amek gambar dalam ni bole ke?
akak nak amek gambar ape? gambar abang tu ke gambar brooch?

Diam. erm.. dua-dualah
bole sajeeeeee

orait.. bole tak nak nak pegang yang besau tu?

yang mana? ni? bole..
sambil keluarkan bapak brooch tersebut
haaa... awak pegang eh, saya nak amek gambau
alaa.. malu laa kak. suruh abang tu laa..
nak malu mende, bukan nampak muka awak pon
Pikir. ok laa ok laa..

Aku pun snap. Kendian, Liana plak kene. Hahahaha.

Nak tau besau mana?

Rege RM1,000++. Try beli, pastu letak atas kepala. Cam hansap! Hahahaa.

Lepas Jalan TAR, kami shoot ke Midveli untuk berbuka pose dan berjumpa dengan sorang lagi classmate kami yang tak amek cuti pada hari kejadian. Apedaaaa. Tempat makan dipilih oleh aku memandangkan semua orang pun macam blur dan lemah dalam penaakulan mantik untuk memilih lokasi pemakanan. Aku sonang yo... Keni Rojes la kite (ku mau Domino's tapi tutup laa plak, sengal).

Lepas makan secara rakus namun tertib, solat maghrib. Kendian acara round-round Jusco plak. Ade laa satu kasot cantek, namun kan sudah ku beritahu - ku tak mahu soping. So, rasa-rasa jelah kat kaki. Hehe. Akhirnya bersurailah semua. Sampai umah lambat gak. Train lembab ah. Cam sifot vavi ditaburi garam temanya. Huh.

********

Esoknya, gua masih bz mengarrange untuk blogger nyer berbuka pose. Ekcely semalam pon aku dok call-call gak. Susah sket je laa sebab on the move mana nak bawak kalkulator kaa sempoa kaaa.. nak kira bajet kan. Tapi alhamdulillah, semuanya setel dengan bantuan mayday daripada Anne yang hati sinderella tentu disayang emak. Hehe.

Dipendekkan cerita lagi, malam tu bertemulah kami semua sebanyak dua meja jumlah penduduk. Yang hadir (ku dah siapkan link ke entry yang berkaitan dgn malam tu) adalah:

Anne
Anul
Joegrimjow
Shahrul
Kuehbakar
John mengong
Jiran aku, Sham nama dia untuk sape-sape yang wonder
Erina
Jard
Wafa
Aima
Zonaku
Ochee
Dalia
Adawiyah

cilok kat blog kekasih gelapku Anul wakakakak

Untuk penama yang bertiga di bahagian akhir, sori eh tak berbual mesra dengan korang. Silapnya kita masa tu sebab takde sesi taaruf (bak kata Shahrul). Ni sume gara-gara perot lapau peringkat Master di kala itu. Hukhuk. Lenkali jumpe lagi eh?

********

Hari ke 3 pulak. Serius dah cadang nak lepak umah je. Tapi ada ajakan yang bila dipikir-pikirkan, tak patut plak nak tolak. Bukan senang nak jumpe dorang ni walaupun umah takde laa jauh mana pun. Yelah.. memasing dah keje tempat lain kan.

Apepun, ku gagahi jua untuk menghadirkan diri sendiri. Maka berbukalah akan puasaku bersama ex opismateku, Kintan dan Azmi. Lepak-lepak sampai pukul 9.30 malam la jugak. Kemdian hantor Kintan balik, dan macam biasa - asalkan anto dia balik je, mesti aku tido umah dia. Aku takot ah nak balik dari umah dia. Mek ketakutan. Hu~

Takde gambau. Malas nak snap.

********

Pagi, balik ke umahku yang kesian ditinggalkan selama 12 jam. Ingat nak balas balik tidor puas-puas. Sekali Kak Ila sms, ajak temankan dia gi Damansara hal keje dia, pastu nak shoot ke OU plak.

On the way pegi tu, serius perot aku takde mood. Rasa mau muntah pun ade. Tapi bila Kak Ila kata nak belanje kasot, eh.... sedikit demi sedikit perotku berasa elok pula. Sangsi asmara betul aku terhadap perperutan aku ni. Materialistik sangat hokeh. Perot la, bukan aku.

Soping. Soping dan soping. Bukan aku. Eh tapi akhirnya aku pon dibelanje la kan. Takmo ah tayang kasot kat sini. Mekasih la Kak Ila. Aku terambik kasut mahal di saat-saat akhir, rasa bersalah ler pulok tapi member rileks je. Siap dia pun beli kasot sepesen dengan aku (tengok laa sape hasot. hahahaha). Sebelum berbuka, sempat wat manicure lagi. 1st time nih. Punye laa bersungguh-sungguh budak tu buat sampai berdarah laa jari aku seketol. Huhuhu~


Balik. Singgah kedai dia jap, online. Sampai umah nak dekat pukul 12 malam gak. Masuk bilik. Oh ade gift lagi. Telekung dari Medan. Aku pesan kat bf budak umah aku tapi bf dia kasik je. Syukur rejeki ye.. :)

Itu sajork.... penat sudah taip ni.

26 comments:

Nina Stauffenberg said...

telondeh2 la tudung klu pakai brooch tu. hahahahah

achik said...

penuh betul skedul.. :D

besar gedabak betul brooch tu..

murah rezeki tul.. :)

Masy said...

nina qas,
mau rabak siap hahahahha

achik,
tu laaaaa hehehe...

:)

Mr PenyuBiru said...

bf dia kasik je?? hmmm.. cam ade brooch disebalik tudung je.hehe..

Erina Asmawani said...

wuish..bz kalah mb ni..tu brooch ke tiara tu kak? haha..ada ke org beli brooch gabak gitu..

wah kuku..kilat milat gitu..silau mata tgk ;p

Masy said...

penyu,
dah dah hentikan ni sume karot marot ni hahahhah

erina,
brooch yang. akak tanye org tu, nk pakai katne klu da bsau gabak tu. katanya kat pinggang. apsal laa x wat tali pnggang je terus. hahahahhaa

silau seminggu je ni. hehe

ymn said...

aku next week .. start 14/09 aku free ..tawaf kl smpi ke Nilai..

HEMY said...

BEWARE OF THIS GIRL...KATA2 GARANG TAPI TACINGNYA MAMPU MEMBELIT HATI KAMU SHINGGA TERPUKAU DAN TERBAYAR APA YG DIA SHOPPING..TAK CAYA..TANYA KUEH BAKAR...AHAHAHAHA

shining2 tu kuku..amvoi...

Zareda Norman said...

masy

besuanya brooch tu.. pakai kat mana bahagian tu gamaknyer ek?

Masy said...

yaman,
aku pon cuti start 14th. so, bile nk bbuka kat Marriot tu?

anul,
hahahahahahahah fitnah wooiiiiii hahahahahhaha

kak zar,
katanya kat pinggang, kak. tp ade ke org nk beli? ade kot eh? huhu

arianna adrizal said...

wooo~ nk kasot jugek!!!! hehehe
btw bkn kasut vincci yg berbunga tu kan kan?? karang ada yg jd triplet lak. hehe.

mamarempit said...

"BAPAK" beso brooch.....mau tanggal tudung kalo pakai tu..heheh...

aRaBeLLa said...

kalo dak tu bukak mask dia mesti ensem..muahahha

13may said...

besaqnya brooch tu...

en_me said...

kulit akak memang sawo matang teww.. ahaks

Mya said...

brooch besar2 tu mau sangkut di mana lah..

+h.a.z.e.r.i.n+ said...

amboi.. bz btul, YB.

John Iverson said...

Rege RM1,000++. Try beli, pastu letak atas kepala. Cam hansap! Hahahaa.

WAKAKAKAKKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKAKA


Nk tgk la klu kakak masy letak ats pale... comel gitu

Monkey D Luffy said...

brooch pun bapak mahal

Masy said...

anne,
woooo taklah, pesen dan brand lain. dunwori. hehehe

mamarempit,
tanggal ok lagi. dibuatnye rabak? hahahaa

arabella,
hahahahhaah akak pon rasa camtu laaa sekali tgk cam aidil zaquan je wakakakaka

13may,
nak? ;D

en_me,
tidak syak lg.. huhuuhh

kak mya,
katanya kat pinggang. perlukah brooch di pinggang?? i wonder.

hazerin,
ni namanya latihan praktikal. hahahahahhaa YB eehhh hehehe

john,
hahahah ko try dulu laaa mesti kacak :D

kapten,
tau takpe!~

Mak Su said...

mak aii, giler gedabak brooch nyer

UnGu VioLet said...

salam ziarah..
Selamat berpuasa..
Selamat menghidupkan lailatulQadar..

Selamat menyambut Aidilfitri juga yang bakal menjelma tidak lama lagi..

makan rendang, ketupat, dodol dan lain2 tue.. ingat kat mar yang jauh di perantauan nie yer..

salam ukhuwwah.. ade mase, jomla singgah ke teratak UnguViolet yer..

DaliaLiyana said...

wpun tak sempat nak borak ngn masy..tp dpt kenal pun ok la kan...nnt ade gath leh jemput dalia ek..:)

Jard The Great said...

salam.. minta alamat.. antar ke emel sy.. jardness@gmail.com

ad3ck said...

blah ar tak ajak pong. mencik.

Masy said...

maksu,
seswai utk org yg riak hahaahahahah opss

salam ungu violet,
selamat hari raya gak... wah teringin nk beraya di perantauan, masalahnye shah alam ni tak berapa 'rantau' sgt hahaha

dalialiyana,
heheh takpe.. ni cam sesi pengenalan. sesi pemborakan leh set lps raya plk :)

jard,
orait!~

ad3ck,
oit oit! lenkali bg nomo tpon, pape senang akak esemes je :p