Thursday, October 01, 2009

441: Quote Sadis Bulan September

Kombinasi quote yang singgah di gegendang telingaku dalam bulan September ini. Agak-agak tertekan laa jugak, tapi itulah kenyataan. Haha. Ntah apsal aku gelak tah.

"tak muat ni, baby"... kata Anul dengan muka serius masa aku tunjuk baju lawa kat Uptown Shah Alam. ye.. tak muat kat aku laa maksud beliau. Makan dalam ni :p

ni macam baju Anne. baju aku lawa lagi. hahahaa (tapi... tapi... hukhukhuk)


"muat ke?? aku ingatkan tak muat!".. kata Grunge penuh seprais ketika melihat aku berjaya memakai gelang mutiara subinier dia dari Sabah. grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr..........


tak muat katanya! nak kene lempang??! :p

"awak jangan makan santan, nanti badan kembang macam belon".. kata doktel lepas mak aku suruh dia check diriku yang sihat ni.


Tapi kan.. dalam banyak-banyak quote mencakar yang doktel ni bagi, ade satu laa yang aku cukup berkenan. Nasib belum kawen, kalau tak.. mau laa aku ulang-ulang depan the other half tentang peri pentingnya 'aktiviti' tersebut dalam kehidupan aku.

Quote tersebut berbunyik begini ya..

"dia ni kene selalu keluar jalan-jalan makan angin, gi shopping ke.. bercuti ke.. baru badan tu segar sket".. kata doktel berkali-kali walaupun cuba disangkal oleh mak aku. Heh.

Tengok. Doktel yang suruh eh, bukan aku saje-saje nak kuar soping ke.. ape kee.. Penting ni. Untuk kesihatan aku gak. Kalau sakit sok, sape yang susah? Aku dan aku juga yang susah. Heh.


terpaksa laa.. bukan niatku..

Tapi takat jalan-jalan tengok barang pon, ok per? Janji tak terperap je. Errr sebab doktel kata aku kuat tidor (mandai-mandai jee.. dia tak tengok lagi dak Anne, hahahha). Apepun dok, thanks atas khidmat nasihat tu ye. Insyaallah, bila saye tak bizi dan ada mood, saye akan melakukan ritual kesihatan seperti yang doktel sarankan.

Sape-sape nak folo?


[senin depan baby takde. usah dicari daku di sini. huu..]

32 comments:

en_me said...

tak chantek takper, janji baik hati kannns.. ehehe, maaf zahir bathin akak masy masy ittewww

Jard The Great said...

waaa.. grunge belikan gelang tangan?? haha... aku mampu tersenyum ja.. *wink *wink... ;p

Masy said...

en_me,
betul tu en_me... tp org skrg ramai gak yg tgk luaran ;) maaf sama2 ye hehe

jard,
oit oit.. bkn akk sorg je dpt eh, ade org len dpt gak :p

achik said...

cantek baju tu.. berkenan lak..

saya dah dgr quote sadis tu sejak beberapa tahun.. lagi tekanan.. huwaaaa!!! err tapi x diet2 gak.. ekekeke.. ;p

Yunus Badawi said...

Shopping hanya baik utk wanita tapi bahaya utk lelaki. Boleh buat sakit jantung huhuhu

Masy said...

achik,
beli jgn x beli hehehe

tu laa kan? biase lg kita ni. huhuh

YB,
klu lelaki tu yg kene byr mmg leh sakit jantung ler hehe. tp kan YB, kawan2 sy yg lelaki ade gak suke soping. lg dasat dr pompuan pon ade. camno tu? :D

Acai said...

Salam kak,
Masih mood raya lagi ni, jadi nak ucap selamat ari raya ye,hehe..:) kak, napa sampai jumpa doktor tu?huhu..nghisau le pulok..hope semuanya ok ye.

KAKTINY said...

ooo... bab dokter suh gi shopping.. tu yg ko ingat sgt eh..
hihihi...

oklah.. pi shopping mopping till baby segar bugar k...

Masy said...

salam acai,
slmt ari raya gak acai.. bile nk wat open house tu? meh akak dtg haha. ala.. saje je.. check2 heehe

kaktiny,
dah itu jee yg sedap didengar. bab pantang2 makan tu x syiok laaa hahaaha

jom kak, johny's! ;)

aRaBeLLa said...

uyoooo baby tue..ekekek

yOnnA said...

kakak baby comel.get well soon ok.jgn skip mkn ubat :D

Masy said...

arabella,
hahahaahaah jgn jeles tauuuu :D

yonna,
baeeekkkkk.. tp skang kene skip jap sbb nk pose :) thanksss yonna comel ;)

arianna adrizal said...

oit~ 2x sebut nama ai, 2x kondem nmpk.. ;p

sket lg muat la tu. ilek.. err, mlm ni nk mkn pe?

Sharif John said...

Hehehe.... entry ni mendalam maksudnya.... akak garang makin kembang ke? hehe

momentinlife said...

apsal tgn tu xnmpk mulus?? byk garis2... kikiki

Masy said...

anne,
mane de kondem.. saje je sebot nk kasik tersedak haaha

tak pk lg..tp nk mamam samting soupy lah.. nk jaga badan la konon.. huhu. camne, ade cadangan?

john,
begitulah.. berkembang mengikut perkembangan semasa hukhukhuk

wafa,
itulah hasilnye lps sharpened, enhanced color dan jugek deepen sket (atau dlm bahse pendeknye - lepas edit mcm2 hehe)

dance4life said...

doktel tu majoring apa?sosiologi ke antropologi? setahu hamba, nak segar badan ni ubatnya satu jer..mandi..wakikiki...

Zareda Norman said...

makan angin berbanyak lagi jadi belon..

Masy said...

dance4life,
lps mandi, gi soping. laaaaaaaaaaaaaaaaaagi btambah segar. hahahahahah~

kak zar,
jgn telan angin tu kak. nanti perut kembung. hehehe

oranglidi said...

wuyyo.. xmuat plak dah lengan dgn rantai tu..

rantai? ke gelang?

Mr PenyuBiru said...

nnt lepas 3 hari try masukkan 3 jari lagi.mana tau kut² 1 jari pun tak lepas.hehe...

Masy said...

oranglidi,
wehh.. muat arrrrrr... ko tgk betul2.. sebat kang :p err.. rantai tangan kot eh?

penyu,
eleh.. dengki.. nak la tu :p

oranglidi said...

hahahahhaha.. cis. wa rase tu letak kat kaki lah. pastu ltak loceng durimon.. kring2 .. bunyinya. hehe.

lu nak agar2 laici tu? cis. wa nak post takut basi. lenkali lah wa ltak resepi. hahaha!

k.e.r.i. said...

kalau dah spesies nya pompuan, pompuan jugak.
haha

Masy said...

oranglidi,
oit tak ah.. mmg utk tgn ler.. eh tp klu ko nk bg aku gelang kaki ok gak. aku takde pon mende tu. hehe

nak nak!

keri(a) - hahaha,
doktel yg ckp arrrr bkn dakuuuu :p

Mak Su said...

eh... bagusnya doktel nasihat cenggitu

Shankly said...

quote sadis ...
" bila nak belanja makan.."

jwpnya ..



aahh ..


lepas iklan kot .. hahahaha

HEMY said...

mana ada aku wat muka serius...aku wat muka seorg boypren yg suportif dan memberi impak bukan kutuk..haaa..

"kita cuba lg ye sayang"

Masy said...

maksu,
hahaha betul tu.. mak sy konon2 nk soh doktel tu ceramah agama kat sy, last2 dia soh kuar soping plak! hahaha

yaman,
lamanyaaaa iklan.. dr sblm puasa smpi dah raya dah ni.. Marriot dah ade dimsum ke blom?

anul,
serius per.. sibbaik aku tak sentap! hahahhhha

:p weeeekkkkkkk hihi

HEMY said...

ko rasa serius ke??serius ni???alalala..baby..

tp betul ni..aku tak niat kutuk..aku kalau kutuk, kutuk je..ahahaa

aku mmg cube menjadi suportif spt seorg boypren kacak dn baik ati..ehehehe

zino said...

lagi bagus soping ni tunjuk je lepas tu org lain bayar hehe

Masy said...

anul,
hahaha aku tau ko tak kutuk. tp keseriusan ko membayangkan betapa gemuknya aku smpi x muat baju tu hahhhaha

abah angkatku zino,
ehem... abah nk bayau ke? hahaah