Wednesday, October 07, 2009

442 : Takde Pasal Cari Pasal

Aku sebenarnya dah siapkan satu entry berapi dah semalam. Masih berapi sket-sket walhal kes tu berlaku minggu lepas. Errr... tak laa berapi pon, berasap je. Tapi arinie aku memutuskan tak payah laa upload entry tu. Cuma..

Aku harap aku akan menerima penjelasan daripada seorang kawan aku ni - kawan blog jugek - tentang panggilan telefon yang aku terima malam Jumaat lepas. Apekesejadah semua ni tah. Dan aku percaya, sms 'tersalah send' yang tersesat ke dalam inbox henpon aku pada pukul 3.24 pagi Ahad aritu juga sikit sebanyak ada kaitan dengan panggilan telefon tu. Untuk pengetahuan anda yang terlibat, seriously aku rasa sangat annoying dan irritating tahap musang pulut dengan keadaan tu. Menyampah, paham?

pelajaran arinie : ni lah Musang Pulut ye adik-adik


Bukan menyampah kat kau la. Menyampahkan keadaan tu. Aku rasa macam budak kecik plak bila orang cuba nak provoke aku dengan isu yang aku pun tak pasti kenapa. Aku dah ade teori pon - dua teori pulak tu (biasalah.. over) tentang kejadian tu. Sama ada dalam hati ada chenta kaa ataupun dalam hati ada benci. Kau pilih, kendian bagitau aku.

Tak kisahlah mana-mana. Tapi boleh tak cakap je terus terang dengan aku. Aku bukan budak kecik beb - walaupun pada korang, perangai aku macam budak kecik (alaaaa ramai yang cakap camtu kan hehe). Lagi dua bulan je aku nak masuk 30, tak cukup dewasakah aku?Provoke gini aku tak sukalah. Kang tak pasal-pasal gaduh plak. Ke memang nak gaduh dengan aku tanpa sebab yang kukuh? Kalau saje nak gaduh, aku assumed teori kedua tu betul.

Tuan punya telefon. Aku harap ko baca. Aku tak tau la ko dah balik sini blom, kalau dah – aku harap ko baca (kalau berdasarkan sms sesat tu, aku agak ko dah balik sini, tatau laa kalau kat kampung ko ade gelanggang futsal - oppsss). Aku nak ko tau aku tak suka mende-mende ni sume. As for now, aku takkan cari ko. Tapi ingat...You owe me an explanation ok? Cepat-cepat clarify mende ni, jangan sampai aku buruk sangka plak kat ko. Ko pon bukannya buruk sampai aku nak buruk sangka. Hmmmm..


Aku tak marah dah ni. Tapi aku nak tau kenapa. Itu je.

29 comments:

en_me said...

hormon ghitewww..

en_me said...

me first kahh.. suker sukerr

Masy said...

en_me,
hormon????? ade kaitankah? hahahha

ye.. en_me yg 1st. tahniah~ :)

Mr PenyuBiru said...

isk..isk..heran aku.musang pulut pun pandai buat sms sesat ek.hehe...

aku ingat nak buat sms sesat gak aa kat ko.nnt tentu ko citer dlm blog,pahtu tentu diorang pergi ke blog aku.hmmm..menarik idea ni.hahaha...

zonaku said...

hehehee... musang pulut y x pueh ati.....!

KAKTINY said...

dah dah dah.. tak mo marah2..
doktel ensem kata, pesan kat baby jangan marah2.. nanti tak comey.. kehkehkeh...

Masy said...

penyu,
itu klu aku ade linkkan n sebut nama ko. ko tgk dlm entry ni ade ke aku sebot nama sesape? xde sape yg untung ok hahaha

zonaku,
sadis kan? hehe

Masy said...

kaktiny,
org x marah kak.. tp bengang. rasa nk peluk2 je doktel ensem tu. eh.. ensem ke? kuikuikuikui

mya said...

gitu rupa paras musang pulut yer

semutzapi said...

hidup biar sedap...

abaikan saja..nnt tido x lena, tak baik untuk kesihatan..

:)

Masy said...

kak mya,
yaa begitulah rupa paras beliau :)

semutzapi,
tgh abaikan la ni.. tdo lena smpi x sedar alarm utk sahur pagi td huhuh

;)

ymn said...

oohh .. aku dah lama x sms ...







x der kedit ..:p

ber_uwang said...

uh uh garang nye... takut saya...

Masy said...

yaman,
ooo ye ke.. lamanya takde kredit. takpe.. aku x paksa pon :p

ber_uwang,
garang ke?? isk2

Hafidz said...

sms sesat eh?
Silalah bagi petunjuk untuk jalan yang tak sesat kat penghantar sms tuh, kui3 =P

Mak Su said...

aik? ada musang pulut? sungguhlah ku tak tahu.. maksu kenal pulut2 jer.

Jard The Great said...

uish... sepalah gerangannya??? huhuhu

gelanggang futsal?? hmmm... mcm tau ja sepa.. tp tak baik bersangka-sangka..

hope he/she clarifies..

[S]itie [B]Um [B]Um said...

xsedap sgt ke? xpayah minum atau pegi tempat tu dh. =)

Zareda Norman said...

masy

akak pun tgh bengang dgn org yg suka provok ni.. macam bebudak.. menciklah

ehehhe apa apaun dik.. kirta cool ok.. menten vogue..

oranglidi said...

gambar sape tu??

best nye air tu. tapi nape isyarat thumb down?

Sharif John said...

Kakak garang dh marah....

Masy said...

hafidz,
hehehe tak perlu kot.. semoga dia diberi petunjuk nanti hehe

maksu,
adaa... so arinie maksu dah ada ilmu baru ;)

jard,
agak2 sape? :)

sitie bum bum,
tak sedap! baik gi order kat mamak bistro. dijamin menjilat gelas.

kak zar,
musim org provoke org kot? hehehe menten kak menten :D

oranglidi,
gmbr aku laaa.. x kenal ke? isk2

nmpk je sedap, tp rasa.. menangis airmata darah!~

john,
yaaaa skrg baru kakak menjadi kakak garang :)) hahahahahhaha

Abang Long said...

Pernah dengar HORMON tahap BELERANG ?

Perfume said...

Sila tarik nafas dan hembus.
Sila lakukan sebanyak 10 kali.

hugs!

Masy said...

abg long,
haahahaha x penah. so arinie sy dah tau la :)

perfume,
tu dia kene hugs dgn perfume, wangi laa kita sampai thn dpn heheh thanksss~

noorlara said...

masy,
yang sukar nak diberi penjelasan adalah orang dewasa macam masy sebab masih muda dan bertenaga dan darah masih hangat menggelegak, lainle cam hakak ni dah kureng skit hanginnye, apapun semoga dah rede bebeno ye

Masy said...

kak noor,
agaknya laa eh.. huhuhuhu

dah redo bebeno dah ni kak hehehe

Anonymous said...

woit! aku br baca entry ko sesudah perjumpaan kita. nk kabo, doit raya dah di deliver. dia ckp THANX
& adakah penjelasan diberi? aku teruja nak tau nih :D
apapon, bwk2 bersaborr..

thanx banjer aku makan wpon aku x abih makan

* ko tau kan sapa aku?

Masy said...

i-knoe-who-u-are ;)
yaa.. lps dpt duit raya tu, dia siap mms kat aku gambo² anak dia lg hahaha.

nope, masih senyap dan bisu. lantoklah. malas nk pk haha

alaa.. semol mater. ko sebut² ni terus aku lapo laaa! la mkn kat situ lg!!