Friday, October 09, 2009

443 : Minggu Subinier

Minggu ini minggu subinier. Murah rejeki hoh? Mari kita elaborate sesame.

Hari Rabu. Kebetulan pulak masa tu aku tengah menaip komen kat blog Penyu. Tetibe je datang sorang opismate aku dan hulur seketol bungkusan. Aku pandang dia, dia pandang aku. Pehal bagi aku parcel ni, aku tak tunggu pape dari sape-sape pon?

Nah
Sape punye?
Akak la...
Wooo ye ke..hehe

Barulah aku sambut. Belek punya belek, tengok nama orang yang bagi. Sape ni? Beberapa saat kendian baru laaa aku ingat sape mamat ni hahaha. Penyu rupanyaa... Maka bungkusan pun aku bukak tanpa kompromi. Proses pembukaan tak dapat diabadikan dalam gambar sebab tak sabar ah nak tunggu balik umah plak. Aku dah teruja nak tau pebendenye (walaupun macam boleh teka je ape yang Penyu bagi hehe).


Timbal balas katanya! Ko ni Nyu.. wat aku segan je hehehe. So inilah subinier-subiner yang telah beliau serahkan – dengan ikhlas seperti yang beliau katakan dalam cebisan note yang dikirimkan.


Fridge magnet – bukan semua la. Yang dari Langkawi dan Cameron Highlands tu. Walaupun aku dah pegi kat dua-dua tempat tu, tapi baru laa aku teringat yang aku takde pon beli subinier ape kat situ untuk aku sendiri. Hahah. Kirenye ni macam aku pegi balik laa ni.


Seperti kiriman dulu, Penyu masih lagi mengekalkan konsep berdakwah melalui subinier. Yaaa bukan berdakwah agama, tapi berdakwah tentang kampung halaman beliau laa. Bukan takat tu je, bentuk ‘signature’ pon memang tak lari laa.. Penyu sesaja. Takde ke keychain bentuk kopok lekor kaaa.. sata kaaa...ataupun paling tidak telur penyu ka? Err... telur penyu yang penyu betul-betul tau. Errr alamak ape aku cakap ni. Dah dah, ni kang ke laut plak halatuju kata-kata aku ni kang :p

Yang keseken, subinier dari dak Anne yang cantek ler ape lagi (semacam je puji ni, ade ciri-ciri bodeks neh). Hehehe. Gelang kristal liplapliplap anak mami dan jugek brooch kristal juwa. Kedua-duanya adalah hasil pembelian semasa pemergian beliau ke KK baru-baru ni.

tengok gelang ok, sila abaikan tangan baby huhu

Nah, tengok pic ni hah. Kalau sape-sape berkenan, leh la pesan kat Anne. Buat bisnes gak tuh. Hehe. Tengok laa sape yang tentukan harga kalau tak kakak sebilik dia yang otak duit tu. Bisnes malas, tapi kalau nak jual tu, tau nak uppppp je. Hahaha.

Thanks untuk Penyu n Anne. Thank u so much!~ :D

Cite lain.

Semalam, orang tu tegur kat YM. Biasalah borak takde la rancak sangat - malas nak rancakkan sebab nanti kang mesti terpesong (dia laa bukan aku :p). Tapi tulah.. asalkan berborak, mesti takkan lari laa dari topik kawen. Means.. ya... dia masih lagi tak berhenti ajak aku kawen. Last-last aku cakap je..

Dulu masa boleh, taknak.. Skarang dah tak boleh, baru nak eh? :p

Terus member speechless. Hahahaha. Aku ni sedaya upaya menahan diri aku dari menaip yang bukan-bukan. Sebab aku bimbang gak.. Kalau aku terlalu bereaksi terhadap kata-kata dia, kang dia ingat dia ade can plak. Ataupun dia ingat aku masih lagi tak berhenti berharap ka.. Padahal harapan tu sume dah takleh nak diharapkan dah.. Tarikh luput : 4 Mac 2007.

Sendiri mau ingat.

17 comments:

dance4life said...

giler direct ayat..x hengat...

"orang mcm awak ni, mmg ada satu je dlm kepala...tolong jangan ganggu saya, saya x minat"(Sepi, 7 Syawal 1430H)

mamarempit said...

mak oi...siap ade tarikh luput tu...cam kek lapis plak...

tp ade kalenye...stret 2 da point...lagi bgus dpd berkias...kan

Masy said...

dance4life,
dah direct camtu pon dia akan ulang lg.. tgk laa esok2.. dah xde idea dah ni

errr guna skrip ni bole ke? hehe

mamarempit,
wahh contohh.... jgn laa sebot kek lapis, lapau plk ni kang hehe

kias ke stret ke, budak tu bkn makan saman pon. huhuhuh

Jard The Great said...

ooo... die yg da kawen ke?

k.e.r.i. said...

ko ada tarikh luput ke kak?
macam roti daa..

Mr PenyuBiru said...

aku harap pembaca tak keliru antara "pemberi sebenier" dan "orang tu tegur kat YM" adalah dua orang manusia yg berlainan. hehe...

pepehal sama².

ps: ko layan vitamin dr blackmores gak ek?

Abang Long said...

Huh ... feeewwwwiiiitttttt

Masy said...

jard,
ya donk. tp jgn salah paham plak. sile ym akak untuk keterangan lanjut hihi

k.e.r.i,
mana ade weeehhhh. tp klu ade tarikh mati tu kire tarikh luput laa tu hahaa

penyu,
hahaahahhaahahaha

ha'ah. wah ko ni, tu pon nmpk eh. obvious eh? heeeee

abglong,
fewiiiiiiiiiiiiiiiiiiitt ;)

oranglidi said...

wohoo.. best!

achik said...

bestnya dapat subinier.. :D

Masy said...

oranglidi, achik,
best best hahahaaha

Zareda Norman said...

masy

kak zar pun fridge magnet collector.. bes kan suka tengok identiti sesautu tempat tu melalui fridge magnet aje

Mak Su said...

murah rezeki tu... :D

gelang tu santek, berkenan..tapi, tak per ler.. :)

Masy said...

kak zar,
sy taklah smpi jadi collector kak..org bg, kita amek :) ade satu frigde magnet dr ostrolia sy tampal dlm kete hahaahah

maksu,
alhamdulillah..

alalalaa.. dia jual gerenti murah maksu ;)

ymn said...

pas pas aah seketul kat sini . : )

13may said...

mana souvenir untuk aku?

hehhe hehhe

Masy said...

yaman,
:p bagi spa dulu weeekkkk~

13may,
nak ke? hohohoho