Thursday, November 05, 2009

454: I'm done with my anger - for now laaaa


Glemer la sangat abang oi. Kalau yang kacau tu Faizal Hussein, aku sanggup tak tidor malam semata-mata nak bagi laluan pada beliau untuk menggangguku. Ganggu laaaa ganggu laaaa ai relaaa - itu tajuk album tiap-tiap malam ok.

Ini setakat budak bernama M*hd Sufian b Sapari, no ic 880730-03-6255 yang aku tak tau asal usul ni, tak kosek aku. Ha, adik sape ni? Aku rasa yang sms ni mak dia kot. Tak pon akak dia. Takkan budak ni nak sms aku tersentap-sentap pasal hal kawen? Baya anak buah aku je ni. Sepak betul-betul kang baru tau. Dah laa alamat kat Taman Koperasi Polis, lagi berani nak sms durjana kat aku ka?

Cari nahas betul.

Sebelum tukar tajuk, i would like to say.. i won't put my hands up and surrender in this situation. In fact, mak ko laa yang kene hands up nanti. Abang aku plak dah gi Bukit Aman semalam, ape cer lepas tu aku pon tatau lagi masa menaip ni. Heh.

Btw, mintak maap pada anda sume yang tercirit buih menyaksikan aku memaki hamun dalam entry sebelum ni. Sesungguhnya sambil menaip tu memang bapak segala syaitan sedang menari shuffle dalam otak aku. Tu pun kira mujurlah ade malaikat yang baik di tangan, yang menahan-nahan aku daripada menaip perkataan melankolik berbaur alat kelamin manusia dan haiwan. Patutlah gigil je tangan aku semalam, mesti beliau dok pegang kuat-kuat tangan aku kan? Hu~

Lagipun, kemarahan tu baru je stendet petir di langit. Belum tahap tsunami lagi. Hehe. Petir pun.. kalau kene kat vontot ko, terhangus gak kan bahagian tubuh itu secara sadis? Nasiblah. Orang kata, sarang tebuan jangan dijolok. Kelaksss tubuh kau pulak terpaksa dijoloks.

Ok, tukar tajuk.

Ingat tak entry pasal ngorat² tu? Ekcely aku nak cite mende lain sebenarnya, tapi berkaitan la. Alkisah terpesong plak karangan aku tu, kire dapat 0 markah la plaks. Sebenarnya..

Minggu lepas, ade orang sms nak berkenalan errrrr takde ape laa yang barunye pon mende ni ye tak. Cumanya.. dis particular mamat ni memang dah kenal la rupabentuk aku. Means, dia kenal aku la. Memula tu aku ingatkan dia memain je bila dia kata dia 'curi' no phone aku masa aku tengah isi borang kat Mebeng (bila ku pikir-pikir.. ye memang aku ade gi Mebeng sebelum raya aritu, isi borang nak bank in kan cek).

Tapi bila dia kata..

ha... aritu saye nampak awak makan kat restoran cina muslim kat sek 19 tu.. tu yang saye cari balik no awak.. hehehe

Nyanyi : Tergamamku seketika tak sangka ini jadinya.. nampak sangat ku seorang bertepuk sebelah tangan (ok yang seken line tu takde kene mengena).

Mek nebes secara berjemaah tiba-tiba. Aku cool mula-mula tu sebab.. macam biasalah. Kalau mamat ni annoying sangat, aku block jelah no dia kan. Tapi dah tahap leh cam aku lagi, bahaya ni. Dibuatnye dia ternampak aku lagi kat mana-mana pastu dia folo sampai umah, tak ke mengancam keselamatan aku secara sejagat??
Nebes ok.

Jadi.. Untuk sekarang ni, terpaksa play safe sket. Takleh nak ignore sangat, takleh nak layan sangat (harap rakan sebilik memahami jiwa kakak hahaha). Ku ade sedikit gentar memikirkan kemungkinan jua dia dah cam no plat kete aku. Pasni kene laa alert baby oii.. Rasa-rasa ade orang tenung tu, bawak-bawak la mengecam sket. Aku ni dah laa malas nak telek muka orang lain kalau jalan sowang². Melainkan Faizal Hussein laa (lagi sekali nama beliau bergema di arena blog aku auuuummmmm).

Ape-ape jelah. Jangan ganggu hidup aku sudeh.

Tapi kan, ade satu mende yang dia bagitau yang serius aku tergelak besau tanpa kompromi.

saye suke laa tengok awak.. awak tu ade wajah keibuan tau..


Adeh.. tetibe terdengar panggilan alam (nature call). Bye!! :D

36 comments:

rya said...

1. ye harap2 org gilak tu dapat learn a lesson dr perbuatan dia. heran tul dengan kewujudan org2 camtu. kalau dah menyampah sangat dengan kita, berani sangat, datangla cakap depan2 kan? memang takde life. sia2 je no.fon anak/adik jadi mangsa.

2. ececeh. ada admirer haa.. uuu, takpe2.. apdet slalu eh pasal tu. cam best je baca.. ehehe.

3. takmo marah2 lagi eh. sabo je. org mana boleh nak tengok kita senang sangat. anggap je org2 camtu jeles dengan life kita.

sekian komen.

Abang Long said...

Hahahaha .... ada waktunya kita kena lepaskan geram

Masy said...

rya,
1. tau takpe.. masalahnye dorg ni brani ckp blkg je. mebi dia tgk kitorang adik bradik ni jenis hurmat org tua.. jln pun tunduk je (wakakakakakkaka) tu dia tatau di sebalik tu semua, masing² ade skill gadoh yg sentiasa digilap utk digunakan ketika diperlukan

2. erkk best ke? menakotkan je hukhuk

3. aip.. itu takleh janji. hahahhahahh

abglong,
ye betulllll :D

arianna adrizal said...

rakan sebilik da agak da mcmtu.. tp ttp rs takot jugek.

Sharif John said...

Takutnyer takutnyer takutnyer..... Akak ni garang la Aaaaw

*~ aRaBeLLa ~* said...

Mebeng?? ape nih kak masy bukan u ni duta beng mesti pileyy ka?ekekkek
pehh ayat dis particular mamat ni memang dah kenal la rupabentuk aku. terpesong seketika pikiran sy..ayat x boleh blah..ekekek

semut api said...

setiap peristiwa ada hikmahnya..

...kadang-kadang kita (semua) perlu koreksi diri..


:)

Masy said...

anne,
takpe.. rakan sebilik jgn tatot.. kak baby beso, rakan sebilik leh nyuruk blkg kakak baby hahahhaha *sambil genggam penumbok* :))

john,
auuummmm takot taakkk :))

arabella,
takde akaun arr kat situ hahahaah

heeepppppp pikir ape tuuu :p

semut api,
yelah kan.. hmmmmm

;)

zonaku said...

hhhmmmm... siap publish no ic dia tu.. hebat ko...

ke mamat tu kurang kejantanan? tu y kecoh hal kawen tu? adik aku sebaya dia, still study lagi... kalau dia sebot nak kawen, aku cekik.. tgu grad dl...

Erina Asmawani said...

adoi..kelaka la kak masy ni..tercirit buih?? hohohoo..

alahai..anak ikan je lagi..kalo betul dia yg msg haritu mmg mintak penerajang ar tu..

sokong secret admirer tu kak, akak de rupaparas keibuannn..awwww (curik bunyi john) hehe

Masy said...

zonaku,
tu kire dah ok laa aku x publish alamat rumah dia skalik. klu takk.. mrasa nokss!!! hahaha

aku rasa kakak dia la. masalahnya sape plak pakcik Sapari tu? Night Safari aku tau la.. huhu

erina,
heheeheh.. tu laa kanak2. gaknye org lain yg guna kot?

WHAT?????!! ko biar betsssss ena! hahahahhhahhahhaha *gelak guling jatuh kusi*

dance4life said...

wajah ibu tiri kot...hehe..peace!

achik said...

apsal la ramai benor suka cari pasal ngan akak ni.. isk isk isk..

tak pasal2 M*hd Sufian b Sapari dah glemer kat blog ni..

amboi mamat tu, sempat plak dia curi no hp ek.. tajam betul penglihatan.. ;p

k.e.r.i. said...

kak masy memang garang yu.
aritu aima kena sound dah.
hahaha

Masy said...

dance4life,
hahahaha nak jadi anak tiri sy ke? :))

achik,
aura kot.. aura pergaduhan hahaha

tajam laa kot.. huhuhu

keri,
mandai2 laa ko eh. err akak sound ape ah? ade ke? :p weeeeekkkk~

mamarempit said...

anak sape tu Masy??? tk pasal2 jadik mangse mak dia kan...:D

macha_sezs said...

aku...aku....haish. payah la derama2 ceni.

Masy said...

mamarempit,
ntah la anak sape ni.. mmg malang laa menjadi taruhan dlm kes ni ahahahaha

macha,
alaa biase arrr. idop bagaikan pentas opera bak kata Search :p kuikuikui

Masy said...

eh cop. search ke wings ah lagu Pentas Opera tu? cam Wings je. hahahahahahahha silap2

oranglidi said...

faizal hussein? hehehe..

kaxx said...

siap jumpa nama lagi. kan aku dah cakap. tu macha lah tu. hahaha

NONIE AZIZ said...

memang patut ko maki budak ni dik kuang hajor tu...

dik akak dulu minat kat faizal husin tu sekarang akak dah tak bape minat dah...akak dah suka kat Adam Nurkasih dah dik...:p

Masy said...

oranglidi,
ko gelak ehhh hahahahah

kaxx,
x sudah2 menfitnah tau dia ni :p ahahahahah

kak nonie,
mmg semestinye! hahaaha

alaa minat laa minat laaaaaaa.. Adam tu org kg sy je tu.. lalalalaala

ber_uwang said...

susah juga erk kalau ada ramai peminat

debikdebuk said...

..

Dulu masa ko minat aku tu mula2 takut gak.. last2 aku dah biasa dgn ko... Err.. ko still minat aku tak?


...

Zareda Norman said...

pi cariklah budak t7 masy... ntah ntah dia register nama lain yang guna org lain... org macam tu memang psiko sikit...

Mak Su said...

masyallah.... duniya oh duniya... buat bolayan jer masy ek (for entries 453 & 454)

moment said...

Jum tuka kreta kak masy!~


=p

Masy said...

ber_uwang,
errrrr peminat takde la.. penggemar ade kot? wakakakaakakaka

debikdebuk,
eeyyy tak kosek aku nk minat ko ok :p

kak zar,
takpelah kak.. abg sy dah bawak ke Bkt Aman tu, biar dorg yg uruskan je huhu

maksu,
huhuhu mekasih maksu

wafa,
oo bole2! tp duit minyak byr cam biase eh? hahahahhaha

kad0k. said...

jangan asyik marah2..nnti cepat tue..:p

13may said...

jom kita pi siam...jumpa tok bomoh..buleh buat black magic..

kalo tok bomoh takde, kita jumpa ajer tok kadi :D

Marjina said...

kak masy,

yg pasal kes org sms pehtu dia cam kak masy tu kan...

saya penah lalui saat tu kak masy..
mmg menakutkan.dulu, sy kena ugut smpi dia nk dtg rumah..

sy smpi wat report polis...

klo kak masy nk tau cter selanjutnya...nnt saya tulis dlm blog...hehehe...

noorlara said...

klau ade yg minat dan baik caranye layan jek kalu dia mula melebih debik jek hahahha

Masy said...

kadok,
tak marah dah heheheheh

13may,
tok kadi leh wat magic ke? ;) hahah

marjina,
tu dia.. huhuhu. haa nanti cite tau ;)

kak noor,
sy dah rasa menyampah la plak skrg ni. huhuuhuhuu~ akak tolong debikkan bole?

kakLuna said...

kalo akak tambah perencah kat sms tu aci tak

'bro, ko ni x hensem kan?sbb tu perangai camni?'

sambil berlalu dari mebeng dengan penuh sopan...

Masy said...

kakluna,
hahaahahah sy dah malas nk jawab call dia, apatah lg nk balas sms. huhuh