Wednesday, December 09, 2009

465 : Masy, I Love You

Tahun 2000. Tahun kedua di UiTM, semester ke 4.

Semester kali ni, studio kitorang akan menjelajah kawasan Morib untuk kajian dan study. Aku jakun, tak penah gi Morib masa tu hoho. Ini trip pertama yang me'maksa' kitorang bermalam di tempat kejadian. Oleh kerana kawasannya itu bernama Morib, lecturer pon decided supaya kitorang bermalam dengan konsep camping.

Aku tak penah camping. Eh, macam tipu pulak.

Sebelum pergi, bizilah kitorang dengan persiapan nak ke sana. Barang-barang untuk survey - map yang bermacam-macam tajuk, questionnaires yang bermacam-macam sektor, barang-barang camping... dan jugak..

... idea untuk mendenda orang.

Katanya kan bermalam kat sana, tepi pantai pulak tu. Dah tentu laa nak wat aktiviti hula-hula sebelum tidur. Dan satu aktiviti yang dah dipilih tu adalah bola berachon. Setiap orang kena bagi idea apekah jenis denda yang akan dikenakan bila sesiapa antara kitorang yang terkena rachon itu. Heh.

Morib.

Petang. Aku, Adah, Carl dan Shah menyusuri pantai Morib yang tak berapa nak indah dan diragui tahap pH airnya (masa tu la... sekarang ni tatau le camne) untuk mencari pelancong² yang bakalan ditebak dengan soklan² ilmiah. Sambil-sambil tu berbuallah kami sepertimana adat manusia biasa bila berjalan together-gether. Salah satu perkara yang kami borakkan - pasal denda tu laa..

Ko buat denda ape weh? tanye Shah
bla bla bla bla
ko Carl?
aku senang sajaaa.. siapa yang kena, dia kene cakap I Love You kat sapa-sapa
hahahahahahahahaha

Nampak simple, tapi berat tu.

Marita.. (Carl ni budak Sarawak, degey betoi panggil aku Marita, dah macam Margaritta je)
Ha
Errr.. kalau laa aku yang dapat denda aku tu, aku cakap kat kao la bole ka?
Ape aku plak? Pi laa cakap kat Jaja, dia kan skendel ko. Bila lagi nak luah perasaan hihih
Alaaaa.. taknak laa. Aku malu la. Aku pikir mudah kalau cakap kat kao sajak, bole la ye?
Bayar laa bayar bayarrr...
Sial la Marita ni
Oit! Ha karang pi cakap kat orang lain, jangan cakap kat aku
Ok laa sori sori. Bole eh? aku seganlah sama orang lain
hmm..bole la. tapi kalau akupon dapat denda tu, aku cakap kat ko tau. ok tak?
bole bole heheh. so, kira deal la ni?
Sukati ko laa.. Kalau kang gaduh dengan Jaja, jangan cari aku plak eh
Deal~

Malam pun menjelma *jeng jeng jeng sound efek*

Lepas makan-makan dan discussion, kami pon bersantai di tepi pantai. Zaman tu takde iPod kaa MP3 ka, so lagu dipasang menggunakan radio gaga. Tak ingatlah radio apa. Tapi semua orang pon dah ready untuk mulakan permainan. Bola yang dah disaluti rachon dikeluarkan sebagai tanda mulanya permainan yang tak ganas ni.

Err.. aku debar-debar sudah. Takot aku plak yang dapat denda si Carl tengeng tuh huhu.

Muzik bergema. Bola pon pening dipas-paskan dengan pantas. Adrenalin menggetar jantung semua yang terlibat. Dan beberapa orang pun dah selamat didenda dengan jayanya.

Kemudian, tak disangka-sangka (atau ade orang nak kenekan ke, wallahualam), muzik terhenti semasa bola di tangan Carl. Hahahahaha. Dengan separa tabah, beliau pon memilih kertas di dalam tin untuk mendapatkan denda yang bakal dikenakan. Gitu.

Kertas dikeluarkan. Zack sebagai kepala buapak, membaca denda tersebut dengan kuat.

PILIH MEMBER YANG BERLAINAN JANTINA DAN KATAKAN I LOVE YOU PADA DIA DENGAN NADA YANG ROMANTIS

Hahahahahaahah!!! Kena kat diri sendiri pulak! Semua orang pon dah bersorak sorai, apatah lagi bila dorang dapat tau yang denda tu si Carl sendirik yang buat. Kira macam senjata makan tuan la ni.

Sambil memegang bola, Carl berjalan dalam bulatan manusia. Aku dah rasa nak meletop sebab menahan gelak, sebab once denda tu dibacakan - Carl terus pandang aku, macam mintak persetujuan je hahaha. Orang lain pulak, sangkakan yang dia akan pergi terus pada Jaja.

Depan aku yang tengah bersila dan menopang dagu, Carl berenti.

Marita, I love you

Wohoooooooooooooooooooooooooo!!!!! Classmates gua bersorakan tanda terkejut.

Carl, tak cukup romantis aaaa.. ko berdiri, Ctah duduk. ko melutut laa baru romantis. Ctah, ko berdiri. Zack memanaskan keadaan. Cissssssssssskek punye budak. Tapi aku bangun gak ah. Kata sporting kan? Wak lu. Malu plak tetibe. Hu~

Carl melutut, sambil memegang bola laksana Romeo memegang jambangan bunga - lalu disuakan pada aku.

Marita (hulur bola), i love you
mekasih mekasih.... yeah... u all should. eh? hahahha
korang ade pape ke ni? yang lain buat muka skendel.
tak ah.. ni dah termaktub dalam perjanjian siang tadi, kang laa aku cite
oooooooooooooooooo.... ingatkan ade skendel lain plak dalam kelas ni
tak ahhhhh

Dan permainan pon diteruskan. Kesian plak aku tengok budak dua orang tu (Carl dengan Jaja laa). Tapi yelah. Kadang-kadang kita rapat tak semestinya bercinta - ni refer pada dorang la.

Kan.

*tetibe je abis. kan dah kata aritu gua blank*

Carl yang ku panggil Calcutta - paling kanan yang pegang beg tu. hehe

46 comments:

en_me said...

jap, me first kah.. wakaka

en_me said...

me luv u tooo.. ekeke

Rya said...

marita and calcutta

ekeke

Masy said...

en_me,
yeee org 1st :) tengkiu2 hehehe

rya,
cam bangsa asing je nama tu kan hahaha

Jard The Great said...

carl yg paling diingati sbb die jejaka first yg nyatakan I Love You kat kak ke?? ehehehe..

kak.. I love u toooo........ =p

zareda said...

I love u toooo... muaaahhhssss

noor afzan said...

x jadi ke jaja tu dgn carl..

Masy said...

jard,
dia bkn org ptama k.. cuma caranya tu kelakar ahh haahahahha

thankss.. ailebiu tuuuuu

kak zar,
thanks kak.. ailebiu tuuuuu memuaaahhh :)

afzan,
tak. heheheheheh

HEMY said...

tapi tak seromantik aku bisik kat ko kata "come here" kannnn..ekekeke

achik said...

macam dia dah tau awal2 je dia nak terkena.. seb baik dah 'prepare'..

cuba kalau dia x plan ngan akak tapi tiba2 masa kena tu dia cakap ai lep yu kat akak.. terkujat tak? ;)

KAKTINY said...

owh.. so cuuuttteeee....
(kalau ko tak buat deal awal2 sure ada yg tak tido malam.. kehkehkeh)

marita and calcutta..
(dh macam telenovela sepanyol la plak bunyinyer.. kahkahkah)

Masy said...

anul,
sebila plak yg ko penah bisik2 kat aku ni hahaahah

achik,
tu laa pasal..

eleh.. dia mesti tanye akak dulu bole ke tak wpon mnde tu x plan. akak kan garang hahahhaaha

kaktiny,
xde la kak..bole je tdo wpon dia x bgtau, dah biasa dah dia tu hehe. mlm tu siap ade anjing berlegar2 keliling khemah, harom sy x sedar hahahahah

La Usurpadora :D

Mr PenyuBiru said...

mesti malam tu ko tak lena tido kan. kalu tido pun mesti ko tersengih-sengih.kan?kan? hehe

hanisakura said...

ktrgnyer game lbh kurg tp lg selamber. sumer dok dlm bulatan, pastu start ngan sorg akn ckp 'i love you' kat org sblh kanan, pastu sambung trus. kalo nak tkr arah org yg kn 'i love you' tu akn ckp balik 'i love you too'. ktrg susun selang laki pompuan. org yg terdiam or silap nnt kn conteng muke. so ad la sorg junior ni (laki), die terdiam biler org sblh die ckp 'i love you' (sblh die pompuan). agaknyer terkejut kot. siap merah muke lagi..hahah.. mebi sbb bdk pompuan tu ckp ngan penuh manje kot.. hahahha

Masy said...

penyu,
takde pon... alaa si carl ni dgn aku, aku buli je dia takde feeling² :p

hanisakura,
eyyy ape ni main² ailebiu ni... tak baik tauuuuuuu~ hehehehehe

Fatt Chin Choy said...

you love me
hehe

hanisakura said...

name game tu pun 'i love you' hahaha

Masy said...

FCC,
ececececeh :p

hanisakura,
takmo ah main game ni hahahahah. tp tgk gak laa sape seblah akak, klu org best2 dan layak, bole arr lalala~

Lee Novotny said...

Romnatika cara bebudak muda sekarang ek? hehehe

oranglidi said...

keh keh

love skang bila nak reveal?

Masy said...

lee,
ala.. memain je tu heheheeh

oranglidi,
nk reveal kebendenye klu takde. ke nak reveal gak?


ok la... aku mengaku..


aku mmg tgh bercinta..



dgn..

































































































...





















..













.. Fahrin.

kaxx said...

heh. aku doakan kau orang bahagia.

macha_sezs said...

macam gampang punya panjang reply komen.

ahaha~

.millalara. said...

kak marita.. taun 2000 milla baru drjah 6 ohh.. huuu~

i lapyu tu lahhh...

Masy said...

kaxx,
mekasih laa.. hahahaha

macha,
eleh jeles laa tu :p lalalalala~

mila,
aiyohh budak kecik lg nih, dah penah mkn jagung bakar ke blom? hahahaha

mekasih... ailebiu tuuu ;)

ber_uwang said...

handsome apa..

patungcendana said...

apa khabar? aku ingat kau memang pendiam....hehe...takpe...lain kali boleh jumpa lagi ya...time tak kerja la...lama sikit...:-)

Masy said...

ber_uwang,
sape? aku? hohoho

patungcendana,
sihat je kak.. hahaah aku mmg diam klu xde briefing awal heheeh. lenkali arr kita jmpe bole la kot nk bising2 hehe

Mak Su said...

ouh, dag dig dug

zonaku said...

heheheeee....
salah satu sebab aku ngelak bila main kotak beracun

Masy said...

maksu,
takdenyeee dag dig dug dog bagai2 hehehehhe

zonaku,
waaa klu leh elak mmg elak beb. tp x sedap arr time tu aku nk elak. cam anti sosial plak haahahahah

aNIe said...

Hehehhe....baik tak blushing muka tu...kalau akak kena camtu...macam udang kena bakar ler muka ni

joegrimjow said...

hakhak
sweet

nanti nak buat mainan camni la
ooh
bestnyee

Masy said...

kak anie,
heheheh takde la.. ok je.. tp klu org tu kita suke, bkn takat udang terbakar - siap udang menyelam balik dlm laut hahha

joe,
kene laa main bola berachon dulu ;)

moment said...

pernah mengalami...
tp kene suruh ckp yg "sy sgt suka tgk mata awak.. buat sy rasa dunia ini indah" takleh pilih org lak tu.. dorg yg pilihkan... ces!~

blackpurple @ jowopinter said...

Morib tak pernah pergi. Bagan Lalang pernah la...

cik EPAL said...

calcutta?? :)

Anonymous said...

Mrs. Juan: Masy, aku tak boleh ingatlah kat Morib nih...aku kena gak.....heeee malunya bila ingat

zino said...

sekarang ni siapa yg bertuah menyebut ayat tu?

Uncle Lee said...

Hi Masy, I love camping. And Morib? I have not been there since 1970's. Used to go there eat crabs.
Love the picture here.
I guess you all had good fun there.
Have a beautiful Sunday, Lee.

k.e.r.i. said...

radio gaga tu pebenda weh?
lady gaga punya radio?

Masy said...

wafa,
aiyaakkk...!!! tp klu ckp kat org yg kita tak rasa mende takpe kot. dibuatnye kene cakap kat org yg kita ade rasa suka dlm diam - ala2 crush tu, mau biru jantung haahahah

BP,
sy plak x penah gi Bagan Lalang hehe. kemsalam Sastri ek ;)

cik epal,
yup.. sebut sambil nyanyi ye.. hehe

adah,
hahahaha. ko kena ape eh? aku rasa aku bernasib baik x kena pape malam tu lalalala~

abah angkatku zino,
:) siapa tah.. hehehe

uncle lee,
wah lamanya tu.. hehehe. mmg fun uncle. u too, take care ;)

keri,
dia mcm gagasan tanah melayu laa.. (ntah laa aku pon tatau. ko x penah dgr ke pkataan tu? utan betul la bdk ni hahahahah oppsss)

ad3ck said...

kak, orang cakap kaalu da jodoh tak ke mana..

Masy said...

ad3ck,
takde maknenye laa.. kan dah kata dis was a part of the game. pukul mau ka? :p

yOnnA said...

kakak marita.i love uuuuuuu *sambil main2 baling bola beracun dgn kakak*

Masy said...

yonna,
nakal niiiii *tapi thanks ailebiu toooo sambil baling bola2 api kat yonna lalala*