Wednesday, December 16, 2009

467: monolog pada tiang : siri ketulahan jiwa

jika kanda menjadi tiang, biarlah dinda tetap menjadi dinda - tukang amek gambau tiang ni. kerana dinda akan berada di sini sentiasa, menghayati betapa kacaknya kanda megah berdiri. dan jika ada aweks lain yang cobak² mengusha kanda, biarlah dinda sendirian berpencak silat gayung seraya menghempas DSLR mereka ke bumi dan menginjaknya dengan telapak suci dinda ini. semuanya demi chenta dinda pada kanda. bener ni donk ah~


Salam..

Aku rasa kondisi jiwa aku sekarang agak tak menentu. Bukan laa bermaksud aku bad mood, atau stress, atau apa-apa jelah yang tak best. Tak tau nak cakap apa.

Zero.

Satu masa dulu. Masa aku darjah dua. Entah kenapa hari tu aku berdiri depan cermin, dan merenung diri sendiri seluruhnya. Dan tiba-tiba aku macam tersedar sesuatu. Yang aku ini adalah nyata, dan menanggung sepenuhnya apa yang aku lakukan - sepatutnya. Yang suatu hari nanti akan mati.

Dan amalan serta dosa akan dihitung satu persatu. Menyedari aku akan dewasa suatu hari nanti. Dan mungkin abah dan mak pun tiada lagi di sisi. Abang-abang mungkin akan sibuk dengan dunia masing-masing. Agaknya di mana dan bagaimana keadaan aku 20 tahun lagi?

Kemudian aku pun duduk. Tiba-tiba takut untuk dewasa. Pandang cermin - pegang muka, pegang rambut.

eh rilek rilek.. aku baru 8 tahun, dosa mak abah tanggung lagi

Terus bangkit dan berlari ke luar. Sambung bersuka ria.

Selepas 21 tahun.

Aku pun tatau nak kata apa. Blank. Panik. Eh panik ke? Taklah. Cuma sendu aku tengok situasi aku ni. Serius nampak macam takde value. Dari mana-mana sudut pun. Terkesima siot. Naik angin gak ni kadang-kadang. Bila nak berubah?

Confident level daripada level taiko terus terjunam ke level beginner.

I've dealt with my ghosts and I've faced all my demons
Finally content with a past I regret

I've found you find strength in your moments of weakness
For once I'm at peace with myself

I've been burdened with blame, trapped in the past for too long
I'm movin' on

I've lived in this place and I know all the faces
Each one is different but they're always the same

They mean me no harm but it's time that I face it

They'll never allow me to change

But I never dreamed home would end up where I don't belong
I'm movin' on

I'm movin' on

At last I can see life has been patiently waiting for me
And I know there's no guarantees, but I'm not alone

There comes a time in everyone's life

When all you can see are the years passing by

And I have made up my mind that those days are gone


I sold what I could and packed what I couldn't
Stopped to fill up on my way out of town

I've loved like I should but lived like I shouldn't

I had to lose everything to find out
Maybe forgiveness will find me somewhere down this road

I'm movin' on


I'm movin' on

I'm movin' on

I'm Moving On - Rascal Flatts (klik la klu nak tgk vid)


Aku harap aku seberani ini. Tapi (dan asyik laa bertapi²).. hmm..~

Aku cuti esok sampai Rabu depan insyaAllah (suka-suka amek cuti padahal bos takde. sendiri sain bole? :p). Sape nak ajak berhula-hula tu, rasanya esok sampai Sabtu bolehlah. Ahad - Rabu tu aku di KL dan akan pulang ke tanah leluhurku. Ehem. Paham ke ape aku cakap neh? Hahahahahah.

Apa-apa hal, call jelah. Jangan menyamar, nanti aku berang. Sekian.


yang nak gi obersi tu, take care. jangan lupe subinier. merangkap adiah besday *serahkan wishlist utk dipilih*


edited~

guys, leh tolong x? tolong pilihkan 7 - 10 entry aku yang best² n bagitau aku, boleh? ASAP tebal ni hehehe. tinggalkan kat komen eh? thanksss memuahhh~

25 comments:

Jard The Great said...

kak masy... ntah napa.. tibe2 aku leh menangis bc entri neh..

tambah sebak bila aku gi buka link youtube neh...... sedap lagu neh.. menusuk kalbu..

moga sama2 dpt kekuatan........ to move on.. takpon baiki apa yg patut dibaiki =)

Mr PenyuBiru said...

aku pun coti gak esok sampai last day tahun ni. walaubagaimanapun aku tak mau aaa ajak ko berhula-hula.tak best.ngeh3..

Masy said...

jard,
nangis ke? sbnrnye mmg ade unsur sedih pun...hmmm takpe2. rileks..

best kan lagu tu? huhuhuh

same goes to u jard. doa2lah jugak :)

penyu,
aku pon takmo ikot, tak best :p hahaha

Zareda Norman said...

saja je nak cakap..

tiang tu memang hensem.. ehhehe

Masy said...

kak zar,
fuh mmg hensem... terkesima hehe

Erina Asmawani said...

lagu tu mmg best..huhu..

ni entry yg paling best2 bagi ena, entry 459,454,451,450,448,438,438 lagi satu,233,420..hehehe..

Masy said...

erina,
wo..thankss.. nanti akak tgk ye :) memuahhh~

GLizZY said...

~ Salam..
Feel free to view my webpages for more wedding picts..

(,") Merci..

Lee Novotny said...

Darling, we are who we are... yang penting No Regrets :) Jangan Pnadang belakang kata orang chihihi **tetiba... apa apa pun, hati mak masehhh sejukk ni hah uols tak lupa solat heheheh :)Take care uolzz and semoga heppi selalu :)

semutzapi said...

slamat bercuti...

sori...x ada entry yang sedap..

:)

Masy said...

glizzy,
will do.. thanks~

lee,
ye lah eh.. tp kdg2 tu nk gak pandang side mirror, hehehe

thankssss ;)

semutzapi,
wah stetmen sentap neeehhh :p

Uncle Lee said...

Hi Masy, hey...our life today is not a dress rehearsal. We only get to play one round.
So live your life with no excuses, love with no regrets.
And remember, behind every dark cloud there is a silver lining.
And even the Queen of flowers has thorns.....go have fun, and smile. Give someone your beautiful smile....who knows you'll get one back.
Best regards, Lee.

en_me said...

tak dapek me nak menolonggg.. uhuhu

Mak Su said...

laaaa, baru nak menyamar jadik Bella Swan (oops!)

noor afzan said...

ada satu je yang ingat sampai sekarang....
entry pasal peminat KRU zaman sekolah tuh..
serius best..

zino said...

macam janji je.. kami pun coti ni.. hehe

Masy said...

uncle lee,
hmm.. thanks uncle :)

en me,
it's ok ..hehe

maksu,
wah..watak x hagak2 hahaahaha

afzan,
ok dah diambilkira :) thanksssss

abah angkatku zino,
mmg sume cuti awal muharam kan :)

kawie2020 said...

Tough and funny and a little bit kind, that is as near to perfection as a human being can be...

keep it smile... hehehehehe...

k.e.r.i. said...

pilih nak wat masuk dalam blook?

Masy said...

kawie,
thanks :) hehehe

keri,
ha'ah. tp takpe, da setel huuuuu~

Love Says it All~ said...

MAKEUP CLASS INFO :
DATE: 9/1 --->> SHAH ALAM (RM150)
TIME: 10:30 AM-5:30 PM

DATE: 15 & 16 JANUARY ----->> TERENGGANU & KELANTAN (RM250)
TIME: 10:30AM-5:30PM

DATE: 23 & 24 JANUARY -----.>> BRIDAL MAKEUP CLASS (2 DAYS) IN KL (RM500)
TIME : 10AM-5:30PM (FOR BOTH DAYS)

-MAKEUP, LUNCH, CERTIFICATE PROVIDED
-BRING YOUR FRIEND, GET RM20 DISCOUNT PER PERSON YOU BRING

BOOK NOW, LIMITED SEATS!!!!
http://www.eyrarizal.com
http://www.lovesaysitall.blogspot.com
FB: Eyra Rizal @ Eyra Rizal Touch

achik said...

kdg2 baca entri kak masy, rasa cam baca diari sendiri.. rasa yang sama wp munkin x serupa.. huhu..

Selamat berhula-hula.. ;)

noorlara said...

laaa pada tilikan hakak selama bertahunkenali masy, akak yakin masy bisa lalui hidup sendiri dengan mudah, masy ade keberanian, daring dan berani mati (oooit betulke ni). Doa dan serah kepada Allah je

Super Nia Hana said...

watashi pun nak doa2 gak...
hmm....

kanda tiang itu sungguh menawan

eh..jgn buka silat dengan watashi ok

sekadar memuji
hiksss

Masy said...

achik,
wah ye ke huhuhuhu

kaknoor,
:) thankkssssss

hana,
hehehehehhe silat pon x reti, nk bukak camne hehehe