Wednesday, December 30, 2009

470: ni yang gua rasa panik ni

Salam sume..

Selama aku cuti hampir seminggu ni, macam biasalah - mesti ada orang yang akan lepak kat hotspot aku ni hah. Nak wat camne, dah kedudukan tempat aku ni best. Dari meja aku, aku boleh memantau aktiviti semua orang (yang dalam kawasan ni laa.. yang kat depan sanun takde la aku nampak), tapi takde sape pon boleh memantau aktiviti aku. Hahahaha kecuali kalau tetibe aku tergelak², then berpusu-pusu laa Mr and Mrs Bzbodi menghampiri tempat aku.

Best la tu konon hehe.

Semalam kan aku kembali menghunus senjata kat sini. Dan cam biasa aku bukaklah tenet. Serius aku tetibe tak sedap ati. Sebab list-list url yang aku biasa telusuri (aummmm skemanye mak) dah bertukar ok. Aku tak peduli laa dorang nak lepak sini dan nak search ape pon. Masalahnya dalam list tu ade laaa url blog aku ni skali.

Dan semalam url blog aku tu takde dalam list. Korang paham ke ape yang aku cuba nak luahkan ni?

Ada kemungkinan tak mereka ni menggodeh² blog aku sepanjang ketiadaan aku kat opis????

Semalam juga. Berkali-kali blog aku diterobos oleh orang yang sama - errr agaknyalah. Sebab IP same. Selang sejam, dia akan gugel blog aku ok.

Ni yang tetibe aku rasa nak private je blog ni. Awas loh, kalau aku dapat tau dorang godeh-godeh blog ni, seriously - i had to do something. Ayat panik ni.

Enuff.

Sebelum melangkah ke tahun 2010, ingin aku riak sedikit walaupun takde laa ape sangat.

Masuk fesbuk lastwik. Tengok laaa segala maknika request yang dihantar dek kawan dan lawan (eh ade ke lawan? ntah). Sedang dok ignore-ignore mana yang patut, tetibe mata bundarku terpesona dengan seketul request yang suci dan kacak ni.



Owwwhhhhhh~ *terkutik² lalu jatuh pengsan* Kendian cepat-cepat sedar lalu mengapprovekannya tanpa sebarang persoalan hohohohohoohohho.

Sekian.

Tahun 2009 ni ada beberapa perkara yang aku kesalkan. Andai dapaatttt ku undurkaaan putaran doniaaaaaaaaa pasti ku ubah semuaaaa kata-kata dan tingkahlakukuuuuuu (nyanyi). Kalaulah hidup ni boleh di'undo', aku akan undo perkara-perkara tu sume.

Kalau ada yang menyesal, ketahuilah! wahai makhluk di muka bumi Allah ini - aku sejuta kali lebih menyesal lagi berbanding kekesalan yang terhimpun dan terhimpit di dada kamo dan kamo itu. Dan aku tau, yang menyesal tu masih tak menyesal pun memunculkan diri kat blog ni. Jangan ingat baby tatau ye. Nak ape lagi? Aku kan jahat. You hate everything about me, rite? Gi la baca blog budak baik je. Kat sini hanya ada aku yang tak berubah macam itu jugak.

Aku cakap apa yang aku rasa dan perlu untuk dicakapkan. Dan aku takkan hipokrit dengan bercakap benda 'baik' semata-mata untuk membuatkan orang suka pada aku. Aku carotkan pada orang yang patut dicarotkan, dan kalau diri sendiri tetibe rasa aku bertindak melulu, meh la aku tanya.

Kenapa bila aku carotkan so-called-friend mu itu, ko nampak aku jahat. Tapi bila mereka carotkan aku, ko tak nampak apepon?

Jap nak nyanyi.

oh donia iniiiiiiiiiiiii penoh kepalsuaaannnn oh mungkinkah tiada keekhlasaaaaaaaan

Aku pun tatau la kenapa aku nak lagi bercakap hal ni. Ok la. Tahun depan aku takkan cakap apa-apa lagi. Kalau korang ternampak mana-mana entry aku yang berbaur perkara di atas, tegurlah aku. Nanti aku delete ASAP. Ok?

Thanks uols. Selamat tahun baru 2010. Aku takde azam-azam de. Semua azam lama yang mana lom tertunai tu aku carry forward. Jimat.


36 comments:

Jard The Great said...

owh... dlm list penyesalan tu.... takde pasal menyesal jumpa aku tak? ehehehe

KAKTINY said...

doa semoga tahun 2010 ni dapat yg best best jer.. yg tak best pon kita jadikkan best jugak...

sayang selalu..
-kaktiny-

Mr PenyuBiru said...

seb baik ko cepat approved kan, kalu tak nnt dia nyanyi lagu istana menanti plak.kek3..

Super Nia Hana said...

hahahha
komen penyu...

gelak guling

Masy said...

jard,
hahah takde laaa.. tp kesal sbb x dpt paw jard ;))

kaktiny,
insyaallah.. amin utk doa akak tu.. muah2 syg dia :)

penyu,
aku dah approved dah :D hahaha

hana,
penyu mengong!~

rya said...

push the panic button!
uhuhu..

kem salam sama paizal usin ye?
hepi nu year..

GhOsToNe said...

sabo2!

biaselew tue..

dugaan owg popular!

FAIAL HUSSEIN??

dah kawen lol!!

achik said...

siap di'inivite' jadi fan tu.. perghhh!!

saya pun nak berjimat cam akak la... carry forward je balance2 azam bertahun2 dulu yg x tertunai lagi.. ;p

Masy said...

rya,
pushing hard ni hahah
aaaaaa? hehehe. slmt epy nuyer gak :)

ghostone,
errrr populer ke? adehai hehe
da kawen pon kacak gak ok lalalala~

achik,
abg faizal invite, kene la makbulkan hahahahah.
jgn mbazir tau achik.. carry forward je hihi~

Erina Asmawani said...

wuiyoo..paizal hucin tu kak..bangga2!
*terkutik² lalu jatuh pengsan*

terkutik2 tu pe kak? hoho..cam comel je perkataan tu..

Selamat tahun baru kak ;)

moment said...

kak baby...
tersentap jantung ku....~

Masy said...

erina,
hahahhaha bangga sambil mendabik dada hahahhaahha

terkutik2 tu camne eh.. ikan yg idop klu kita angkat drpd air, kan cam menggelupur kan? tu terkutik2 la tu heheh siap bg contoh lg.

selamat thn baru gak ;) jom fradoo!

wafa,
owh.. mengapa tersentap pula?

HEMY said...

dh tau pc share tak clear history ngape baby..ishy ishyyyy

zonaku said...

hehehehheeee.....
er... errrr.. mamat tu sgt ensem esp kalau face to face...

Masy said...

anul,
pc mana share.. tp yelah silap aku, lupe nk clear history b4 cuti aritu. demmiiittttt

zonaku,
mamat tu Faizal Hussein ke Rahim Maarof? tp dua2 ensem heheheh

Loyer Lelaki said...

best ko nyanyi, cam wisel keretapi

kawie2020 said...

hehehehehehe.. dugaan tuh...

selamat tahun baru jugak...

Masy said...

loyer,
ko lg best, siap bole dgr lg. tabik spring ah~

kawie,
dugaan yg menensenkan :p

selamat thn baruuu :)

noorlara said...

Insyaallah tahun 2010 tahun terbaik buat masy yeee, hakak tolong doakan bebanyak. Tiap yg berlaku mesti ada hikmahnye, ingat tu jgn buat-buat lupers laks

*~ aRaBeLLa ~* said...

konpom ke faizal husein yg pelakon tu weihh..

Lee Novotny said...

Sujudssss..Faizal Hussein katanya... idop lagi rupanya abang chomel tu ye?? hehehehe...mak ni bila laa nak kena invite dengan artis?? hehehehe

Masy said...

kaknoor,
insyaallah, aminnn.. mekasih kak :)

arabella,
betul laaa... tidak syak lg.

lee,
iskk hidop lg tawwww.. kacak dan kuros mcm tu jugek hihihihiih~ u add laa Kak Melah ;) tatau la dia ade fesbuk ke tak eh?

simple_me said...

kak..lame tak nyemak sini..faizal hussien? yummy..:D

moment said...

wah sgt cuak klu opismateku tau my blog!! tidak2..

Masy said...

simple_me,
ha'ah.. baru perasan ke? hehehehe

wafa,
cuak giler woooooooooooo huhu~

en_me said...

ammvoiii artis yg bukak membukak tewww..

Masy said...

en me,
artis?? siapakah?

mya said...

selamat tahun baru baby!

zino said...

selamat tahun baru...

zareda said...

uihhh riaknya pejal hucin invite dia.. hehehhe.. tapi kalau pejal cuba cubalah tu yg invite barulah harus akak jeles gitu.. apa brg pejal hucin.. muahahhaha

Uncle Lee said...

Happy New Year, Masy, all the best for 2010. Keep well and have fun, Lee.

~reenbabe :: Love Me Or Hate Me said...

Noks...kalo private blog tuh...jgn luper invite kite ok!!! Emo taw...kalo tak kene invite!!! hehehe..
Waa....Faizal Hussin send request!! Sembah Ratu !!

Masy said...

kak mya & abah,
slmt thn baru gak ;)

kak zar,
ooo anak pak tahir tu? emmmmm x brape teruja la bbanding abg faizalku husin. hihihihi

uncle lee,
thankss... hope for the best for u this year ;)

reenbabe,
hahaha yo lah. ni KALAU private laa eh ;) sembah jgn tak sembah hahahaahhaa

Ms Minnie said...

hahaha.. kesal tak berjiran dgn aku?? Happy New Year & Happy Birthday Babeh!!!

Masy said...

kak ila,
kesal siot! hahahha thanks beb!

Love Says it All~ said...

MAKEUP CLASS SCHEDULE!!!

9 JAN 2010 : PERSONAL MAKEUP CLASS @ SHAH ALAM. RM150/PAX

15 JAN 2010: PERSONAL MAKEUP CLASS @ K.TRGGANU. RM250/PAX

16 JAN 2010: PERSONAL MAKEUP CLASS @ K. BHARU KELANTAN. RM250/PAX

23 & 24 JAN 2010: BRIDAL MAKEUP CLASS @ SHAH ALAM. RM500/PAX (2 DAYS CLASS. INCL 2 HAIR & SHAWL STYLING)

BOOK NOW. LIMITED SEATS!!

CALL/SMS 0162128740 (EYRA)
WWW.EYRARIZAL.COM
WWW.LOVESAYSIYALL.BLOGSPOT.COM
FB: EYRA RIZAL/EYRA RIZAL TOUCH