Friday, February 05, 2010

486: If you asked me how I'm doin' I'd say just fine..

ini adalah entry tertunggak selepas entry ni, yang pada awalnya aku cadang nak simpan je kat draft sampai meninggal. tapi sayanglah plak nak biarkan entry ni berhabuk. memandangkan aku takde rasa nak menulis lantaran jiwa nan kosong skarang, aku persembahkan entry recycle tapi baru ini untuk tatapan mata ke mata ke hati, hati ke hati - hati² korang. sile baca sambil makan cekopok.


Hmm..

Bila tak cakap, nanti orang kata kita dok pendam perasaan sebab tu mende tak setel.
Bila bercakap, nanti orang kata kita dok mengungkit, takpun salah paham. Even worst - tak paham-paham.

So camne eh?

My pure intention was to kill 2 birds - errr actually 3 birds - with one stone. Nampaknya seekor burung merasakan aku hanya mau attact dia saja which is so damn wrong. Aku buka ruang seluas-luasnya untuk burung itu bertanya. Tapi nampaknya dia terbang terus.

Tak taulah terbang tak balik-balik ke, atau terbang setakat nak jalan-jalan amek angin je. *sigh*

Taknak lah pikir lagi.
Taknak lah cakap pape.
Kamu peluk aku, aku terima.
Malah aku pun akan peluk kamu semula. Seerat-eratnya.


Sebab aku sayangkan kamu. Sangat-sangat. Walaupun sampai mati kamu tak akan mengerti apa dan kenapa. Dengan berdiamnya kamu pun aku mampu menangis. Entah sampai bila. Mungkin. Hingga sampai satu masa bila perasaan itu ditarik olehNya dari hati masing-masing.

Until then, please remember.

Apapun terjadi, simpanlah dalam hati. Bahawa suatu masa dulu (sekarang pun masih lagi) - ada seorang Masyita yang pernah sangat-sangat sayangkan kamu. Seadanya kamu, dengan segala kelebihan dan kekurangan. Ada dan tiada.

source : google

Got a picture of you I carry in my heart
Close my eyes to see it when the world gets dark
Got a memory of you I carry in my soul
I wrap it close around me when the nights get cold
If you asked me how I'm doin'
I'd say just fine
But the truth is baby, if you could read my mind

Not a day goes by that I don't think of you
After all this time you're still with me it's true
Somehow you remain locked so deep inside
Baby, baby, oh baby, not a day goes by

I still wait for the phone in the middle of the night
Thinkin' you might call me if your dreams don't turn out right
And it still amazes me that I lie here in the dark
Wishin' you were next to me, with your head against my heart
If you asked me how I'm doing
I'd say just fine
But the truth is baby, if you could read my mind

Not a day goes by that I don't think of you
After all this time you're still with me it's true
Somehow you remain locked so deep inside
Baby, baby, oh baby, not a day goes by

Minutes turn to hours, and the hours to days
Seems it's been forever that I've felt this way

Not a day goes by that I don't think of you
After all this time you're still with me it's true
Somehow you remain locked so deep inside
Baby, baby, oh baby, not a day goes by

Not A Day Goes By - Lonestar (tekan sinih klu nak dgr lagu)

21 comments:

tunbegia said...

sungguh begitu,

Jard The Great said...

huhu....... perit rasanya bile menyayangi org yg tak leh nk syg kita balik

Masy said...

tB,
sungguh bgitu ape?

jard,
lg sedih klu org yg kita syg tu makin menjauh.. hmm....

tunbegia said...

amboi, sungguh garang, tapi taching,

salamm,

achik said...

pasni jgn guna batu dah.. guna senapang gajah je kak.. mesti kena tiga2.. ;p

Masy said...

salam tunbegia,
hahahaahahhaha sabooo jelah

achik,
baru nk guna sumpit. hahaha

Zareda Norman said...

"Bila tak cakap, nanti orang kata kita dok pendam perasaan sebab tu mende tak setel.
Bila bercakap, nanti orang kata kita dok mengungkit, takpun salah paham. Even worst - tak paham-paham."

suka ayat tu dik.. sangat mengesankan kalau ko jenis tak reti bahasa, orang dah tak mahu dan tak sayang ko lagi.. huhuhu, akak terkesima.. *u dah tak sayang ai lagi?-tetiba ada soklan plak*

tapi jangan bunuh burung dik, dia pun makhluk Allah SWT yg kiut miut dan ingin terus hidup tapi bunuhlah rasa hati yang masih ada sisanya itu..

HEMY said...

kalau ko menyayangin aku setel dh masalah..ekekekkee

Masy said...

kak zar,
isk.. sy tak tergamak nk wat camtu.... tak tak.. syg lg tuu kat burung murai tu hehehehe

anul,
setel? lg bertambah prob aku lg ade hahahhhahahhaha

oranglidi said...

ah, bestnya kalau dapat peluk seseorang..

kihkih.

Mak Su said...

maksu baca dari baris ke baris dan sekarang tengah tunggu cekopok

10tonmind said...

aku suke ayat nih ------"Sebab aku sayangkan kamu. Sangat-sangat. Walaupun sampai mati kamu tak akan mengerti apa dan kenapa. Dengan berdiamnya kamu pun aku mampu menangis. Entah sampai bila. Mungkin. Hingga sampai satu masa bila perasaan itu ditarik olehNya dari hati masing-masing."

Masy said...

oranglidi,
pi la peluk mak ko heheheheh

maksu,
laaa apsal x bawak cekopok? br nk mintak hehehe

10tonmind,
:) ngeehhh thankss :)

s.c.h.u.l.t said...

hey nice song! *tersuka secara tibe2* :)

oranglidi said...

[umi dah pergi tahun 2004. smalam genap 6 tahun dia pergi. peluk bantal je la.]

Super Nia Hana said...

adeh.....
tgh tahan mutiara jatuh nehhh

Masy said...

schult,
mmg best! ;)

oranglidi,
oppsss sori beb. ok laa meh la peluk aku - tp virtual jelah eh hehehehe

hana,
huhuhu ilek2

yonna said...

saya tak faham,boleh kakak jelaskan? mood tgh bersepai.jadi,bc ayat2 kakak ni pun boleh buat i menangis.

sbrlah kakak.dpt peuk dari jauh pun, mungkin boleh rasa biasnya

:)

Masy said...

yonna,
tgh nangeskah? ilek2.. marih kita berdakapan ;) huhu

ai@reel said...

Apapun terjadi, simpanlah dalam hati. Bahawa suatu masa dulu (sekarang pun masih lagi) - ada seorang Masyita yang pernah sangat-sangat sayangkan kamu. Seadanya kamu, dengan segala kelebihan dan kekurangan. Ada dan tiada.


tersentuh bila baca ini cerita....

Masy said...

ai@reel,
yg menaip pon bergenang airmata time tulis hukhukhuk