Monday, February 22, 2010

491: aku selepas cuti nan panjang..

Salam sume..

Kalau ade yang nak tau amende aktiviti aku seminggu ni, aku ringkaskan seperti berikut dan elaborate mengikut kerajinan aku sebentar lagi - ikot flow. Hehe.

1. cuba bangun tido selambat mungkin tapi tak berjaya.
2. layan DVD Criminal Minds Season 4 secara marathon. kejang otak aku.
3. layan DVD CSI secara marathon gak tapi tak abes lagi. kejang kejang.
4. makan seminima mungkin namun kurang berjaya. KURANG ye bukan TAK.
5. dating. dan dating. ade orang percaya ke? :D
6. bersosial.
7. malam tadi baru start kemas umah sket². giler malas.
8. kete buat hal.

Cakap pasal kete dulu lah. Ada sape yang boleh menjawab kemusykilan aku neh. Ada dua benda berkenaan Fahrin kecintaanku ini.

Ketama : aritu enjin kete aku takleh start secara tetibe. dah laa gi kedai sesorang T___T pehtu ade orang gila plak tu kat situ T_________________________T bila aku sms abang aku bole plak dia wat lawak comel 'ko tukau je alza'. grrrrr. tapi akhirnya berjaya gaklah start. menurut pengalaman aku bila kete mengalami kegagalan fungsi ginjal camni, means bateri dia la dah weak kan. tapi aku try dua ari kemdian ok je la plak. sampai Bukit Bintang - Ampang gak dia bole lari. nak kene babap Fahrin ni! persoalannya di sini - apsal ah sebenarnya??

Kedua : lepas kes di atas - i mean beberapa hari kemdian la - aku gi isi minyak, full. pastu bila start enjin je, satu kete bau petrol. bau petrol tu masuk daripada ekon ok. ku boleh rasa bau petrol tu menyerbu ke muka seiring dengan serbuan angin ahmar ekon tu. sampai high la kejap aku dek overdose bau petrol. dua kali berenti tengok kot la ade bocor mana² ke. dah la malam :( dah la nak jalan gi KL :( huwaaaaaa~ persoalan sekali lagi - apsal eh?

So far aku tak buat apa² tindakan susulan. Teruk la aku ni kan? Bukan nak gi bengkel terus ka apa ka. Hahaha.

Aku nak cite pasal mini gath rerakan skulah rendah aku neh, tapi cam penat plak. Nantilah.

Little Ammar termenung seketika memikirkan masa depannya sambil memeluk tangan mulus Auntie Masy selepas digomol secara rakus oleh Auntie Masy yang menawan. ailebiu muaaahh!!~

28 comments:

saaba said...

keta bg hint...dia pun nak cuti seminggu..ngeh2

saaba said...

1st?wahhhh......akhirnyaaaa

Masy said...

adrian,
byk la dia punye cuti. takleh2 hahahahaha

tunbegia said...

sungguh panjang cuti,

salamm,

HEMY said...

ketama : selama ni ko kuar date ngan aku tak penah jadi camni kan??hatta mcm terkejar masa tp smpi nice2 je kan??I'm the right guy!!!

sedua, aku pn kena hal yg sama pasal takleh stat. Pg tu dengan penuh kompiden nk balik dr umah pak mertua..skali takleh idup..mmg bateri low. mslhnya baru je jln jauh..2 ari je tak idup keta pn

n skang mmg ok..kesimpulannya..tggu je dia takleh stat lagi..then tuka alza..ahahah

Oppa Qi said...

salam singgah..

klaka weh perenggan yg pasal overdose bau petrol..ekekeke...

Masy said...

tunbegia,
cuti nk luruskan tulang hehehehe

anul,
gedik je ko eh hahahaahahaha

apsal tukau alza plak. tukau bateri dah arrr. :p

oppa qi,
salam2..

tp betul la rasa cam high. pening paler time drive huhu~

~0~ said...

wah...sonok cuti...aku pun rasa nak bercuti dari bekerja la...

ezzati said...

kete ko nama fahrin??hehe

Masy said...

~0~,
skali cuti lama, terus lemau bila nk wat keje aduih..

ezzati,
ha'ah. hensem kan?

Zareda Norman said...

masy

kak zar rasa dalam kete tu ada orang minyak.. betullah tu, baik tukau aje.. hehehhe

saypOOL rafhtello said...

nak pinjam dvd csi...

Jard The Great said...

kak.. gi ar check kat workshop.. ade je kes org mati sbb keracunan gas dalam kereta.. bahaya oiii

Masy said...

kak zar,
org minyak tu boleh tak kita gunakan utk isi minyak time terdesak? hehehehe

saypool,
akak pon pinjam org punye huhuuh

jard,
tu lah. asek terlupa je, lgpon 2-3 hari ni bz, byk aktiviti sosial hehehehhe

KAKTINY said...

hohoho.. sama la kita baby.. baru balik bercuti..
penuh dgn aktiviti sosial yg padat.. kalah cina yg mmg cuti utk raya.. kehkehkeh...

ber_uwang said...

btol tu kena tukar kete baru tu

kingbinjai said...

nasib baik aku bukan pomen, boleh la aku jawab "i dunno"

.millalara. said...

ketama: mungkin fahrin masih dalam keemosian. tu yg mati segan hidup tak mahu. *eh, macam terbalik*

kedua: mungkin fahrin kurang mendapat rehat yg secukupnya akibat kerakusan cik empunya bersosial. kasihan fahrin.

setakat ini, itu sahaja kebarangkalian kemungkinannya. sekian.

Masy said...

kaktiny,
tau takpe hahahhaha

ber_uwang,
errr takkan laa smpi kene tukau kete kottt..

kingbinjai,
nobody know ka what hepen? huhuhuh

mila,
semua kebarangkalian je ni.. takleh pakai camni ni hehehe

KAMATO said...

Takkan tuan je yg rehat, keta pun nak rehat juga

Ah Fatt said...

memang patot tukar kereta

Masy said...

kamato,
dah bg dah dia rehat..

ah fatt,
oit.. takkan sampai kene tukau kete kot huhuhuhu

Mr PenyuBiru said...

masalah satu - bateri weak kut. kalu ikut prosedur penjagaan bateri, bateri boleh pakai setahun jer.lepas setahun ok ke tak ok kena tukar.tapi kalu masih ok buat ape tukar kan. cuba cek kekuatan bateri di pusat servis berdekatan anda.

masalah dua - maybe bau petrol tu masuk masa ko benti isi minyak kut. skang ni bau petrol tu masih ade?

Mak Su said...

waaaa, maksu sungguh tak pandai pasal keta... huhuhu

Masy said...

penyu,
1st = pengalaman aku dulu dlm 2 thn plus baru kong. skrg ni dah 2 thn so possibility tu ade. tp pelik sbb tetibe ok je la pulak. hmmm

2nd = tak.. bau tu masuk ikot ekon. bila off ekon tu, bau petrol tu xde. skrg ni dah xde la sbb dah berapa hari dah. nk kata saling berkait, jauh tu tank minyak dgn hose ekon. huhuhuh

maksu,
sy pon x pandai maksu... tu la prob tu huhuh

Lee Novotny said...

tu baru seminggu..kalau sebulan?? mahunya dating sebulan..layan DVD sambil dating sebulan kot? :P

k.e.r.i. said...

alza? cool
nanti boleh tumpang.
muahahahahaha

Masy said...

lee,
hahahahahah dating dgn DVD :))

keri,
tumpang? sori. ko drive, akak dok blkg. muehehehheheh