Monday, March 08, 2010

496: kondisi agak buruk sekarang

pic top-up to : kapten luffy (takde dlm pic :p)

Kondisi aku yang tidak sihat sebenarnya bukan bermula daripada aktiviti loba² dengan mereka di atas sampai pukul 12 malam. Serius bukan. Siangnya pun aku dah mula rasa tak sedap badan, tapi demi kekasih gelapku yang bakal diclashkan tak lama lagi, aku gagahi jua tubuhku yang beratnya dah melepasi tahap BMI yang sepatutnya untuk hadir pada malam tersebut.

Maaflah kalau malam tu aku tak se-hyper biasa. Ke macam biasa je? Aku ni kadang-kadang berlakon agak terbaik jugek. Hehe.

Esoknya. Dah demam sikit. Petang, gastrik pun tiba. Malam. Semuanya datang. Demam, selsema, batuk, gastrik, cery-verry. Semualah. Mujur gastrik kelas B je. Kalau kelas A, siap laa dengan muntah² kang. Grrrr ape ni tubuh! Tetibe je memberontak secara muafakat dengan penyakit² ni sume? Kompius sungguh kakak dibuatnya.

Sabtu. Pagi-pagi masih demam. Pun terpaksa gagahkan diri untuk pergi kursus. 3 jam je, no harm insyaallah. Makan roti je pagi tu sebab nak cepat dan sebab nak makan ubat jugek. Abes kursus, ajak Kak Ila gi lunch. Pastu melaratlah ke tempat lain. Oh ye. Zonaku. Sori sebab tak dapat nak bersama ko pegi piknik dengan Kak Ungku. Selsema, aku tak berani nak main air sangat T______T



Melaksanakan misi yang tertangguh lebih setahun - gunting rambut. Pendek sudah rambutku. Gud².

Ahad. Aku masih tak sihat tapi taklah kronik sangat. Entahlah. Kejap ok (bila makan ubat), kejap kang tak ok (bila.. err... tak makan ubat?). Tengok DVD semalam, tetibe mengantuk. Terus pause, tutup tv dan tidur terus. Mak aku kalau nampak ni, kompem dah disuruh bangun dan tidur atas katil. Masalahnya kalau aku bangun ni kang, kompemlah tak ngantuk lagi. Makanya tidur jelah aku atas tikar nipis depan tv.

Rasa sangat kesian, tapi comel juga pada masa yang sama.

Hari ini. Batuk, selsema. Demam.. mungkin petang karang kot?

Oh ye petang karang. Hari ni aku halfday, esok pun cuti. I'll be at Kajang - Country Villa. Sape nak join? Datang la malam karang. Menjengah orang tak sihat ni :( Jangan lupe bawak buah tangan (bukan penumbuk ye).

Sekian.

Aku yang berharap,
Na-O-Masy~

Adrian : ni obat akak ke? apsal macam bekas CD je?
aku : T___________________________T

25 comments:

Jard The Great said...

tanjung villaaa...... hohoho... harap kak sihat ye.. nnt mlm karang camner nk jadi hostess? =)

tunbegia said...

ngidam sate kajang kah,

moga cepat semboh,

salamm,

*~ aRaBeLLa ~* said...

bakal di clash?hahaha..
get well soon wokeh..

Masy said...

jard,
country villa laaa.. dtg la mlm kang. korg la jadi host, akak folo je hehe

tunbegia,
uiks.. ye kot? hehehe

arabella,
dia da nk kawen tu kene la clashkan hahahahaah

thanks dear :)

Zareda Norman said...

masy

makan ubat.. makan ubat.. makan ubat

Mr PenyuBiru said...

nasihat dari kementerian kesihatan,kena berada 1 meter dari org yg mengalami demam atau selsema.takut berjangkit. aku akur atas nasihat kementerian tersebut, so tak dpt la aku join ko kat country villa. hehe..

yonna said...

na o masy?

*muntah*

yonna pulak rasa nak demam ni.

ok lah.bai! hahaha

ok2 serius.kakak sila jaga kesihatan ok.sila pegi kelinik. lepas tu nnt enjoy urself kt sana eh

Masy said...

kak zar,
ni nk makanlah ni kak heheheh :)

penyu,
ko tu mmg macam2 alasan. time aku sihat pon xde nye nk blanje mkn kat William ke ape ke :p

yonna,
ehem!!!! :D

errrrrrr... sape nk bawak akak g klinik ni? huhuh

Super Nia Hana said...

mkn sup ayam

pastu 100pluss

insya allah

~0~ said...

na-o-masy


adakah ini gara2 virus na-o-mei???

Masy said...

hana,
sup ayam? oo.. sup kambing bole tak? *melawan tokey plak hehe*

orait.. thanks dear :)

~0~,
hahahahahahahahh yessss

10tonmind said...

g klinik la...kasi cocok,konfom elok punye

HEMY said...

aku tgh bygkan ko tido atas tikar nipis..baju nipis..err..wahh..comel...

ekekeke..mekasih la dtg malm tu ye..kau nampak busty malam itu..ahahaha

larriiiiiiiiiiiiii~~~~~~~~

citahrudin said...

aáh lah..mcm bekas CD

matahari said...

Pegi la jumpa tuan doktor..
Bagi dia cucuk kat situ...cucuk kat cni....
Baru ok :)

Masy said...

10tonmind,
apsal doc nk cucuk plak?? demam selsema batuk je, bg ubat sudahlah huhuh

anul,
mak aihhh gedik... ko takkan teruja dee tgk aku camtu. hahahahahahah

sesamaaaa *sambil kejau anul dgn tombak*

citah,
T_______________T

matahari,
alaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa apsal plak kene cucuk neeehhh. takmo ah! huhuh

10tonmind said...

kihkihkih takot ko...

Erina Asmawani said...

get well soon akak..kite hari ni pun terasa kurang sehat..huuuu :(

Firol said...

insyallah ..shat cepat.

achik said...

chewable tablets.. macam ubat kanak-kanak je.. ekeke..

err moga cepat sembuh..

Mak Su said...

tak sihat? selsema... jgn main air.

maksu pun tak pegi sg congkak tu, anak2 maksu ada pertandingan kawad.

take care ya masy :)

zonaku said...

ko ni kann.. xleh ker dtg ari aku senang lenang kat cnie????

mlm ni gak la ko nk dtg kan. aku lak tgh nk demam nie.... kpl dah denyut gilosss nie...

nite...

noor afzan said...

alololo..demam ke..?
sian masy..
ubat tu sePErti CD Lagu kegemaran yang kalau laayn boleh bikin hati tenang...
tu yang rupa cam bekas CD..

indera kencana said...

Selsema ni obatnyer senang je. Amek daun lidah buaya 2 lai... campur dengan air limau nipis lepas tu peram atas atap 1 hari satu malam. Kalau dok flat tu, peram atas tangki air pon boleh. Sebelum minum tu kena selawat 3 kali lepas tu campurkan ubat tu tadi dengan julap barang 3 sudu. Minum pelan-pelan... lepas tu tidur. 30 minit lepas tu gerenti...!! kompem!!

Masy said...

10tonmind,
takot bila nk bayar bil. huhuhu

erina,
mekasih..

firol,
insyaallah...

achik,
ni dah amek ubat doc pulak :)

maksu,
smlm baru je main air. pastu sakit dada :( huhuhuhuh

zonaku,
alaaaa mana nak tau. aku pon x sihat gak. hehehe

noor afzan,
ye kot hehehe

abgku indera,
hahahahahh ni nk kasik meninggal ke ape ni?