Sunday, March 14, 2010

499: Gua story pasal jiwa²

amek feel kat rel ketapi dulu la baru rock beb!


Gua paling tak reti kalau orang tanya, apsal gua tangkap cintan kat mamat tu, mamat ni, mamat dulu, mamat sekarang. Eh, apsal macam banyak je mamats dalam hidup gua ni? Hahaha.

Beb, all I can say is - gua pon tatau apsal gua boleh suka dorang. Eh. Yelah gua sebut 'dorang' tu merangkumi mereka yang gua penah cintan la ngok. Bukan gua cintan kat dorang sekali harung. Lu jangan bikin panas line gua beb. Kang gua starlite paler lu kang.

Ada la dua tiga kali kot gua tangkap cintan. Awal-awal gua memang takde sebab beb. Asal keturunan kita sebut ape - dari mata turun ke hati? Ntah ar. Gua ikut instinct gua je. Maksud gua, kekadang tu semuanya bermula bila gua pandang skali je. Gua tengok dan jantung gua buat bunyik dupdap tah pehal tah jantung gua tu. Ada masanya plak, gua dah jumpe pastu otak gua takmo. Tapi hati gua kata gua menipu. Dem giler.

Gua slalu suka orang takde sebab beb. Macamlah jugak ada masanya gua benci orang takde sebab. Yang benci tu gua mintak maaplah. Salah gua kot. Gua kan tak pandai nak ngendeng². Eh ye ke. Hahaha. Gua tertawa rockers dengan perangai gua.

Lu tau tak beb. Ada kawan-kawan gua kata gua ni muka je ganas, tapi dalam hati ada taman. Weh. Taman gua bukan sebarang taman. Taman gua taman tema ok. Tema dah tentu la bergantung kepada mood gua. Time mood dipuput bayu, taman tema gua bertemakan 'yang muda disayangi, yang tua dilindungi'. Time mood gua berapi² mungkin temanya bertukar ke black metal gabungan Negeri-negeri Selat. Begitu jugaklah bila mood cintan gua datang. Hati gua terus bertukar kaler pink, beb. Pink. Shocking Pink.

Macam-macam mamat gua dah jumpa. Yang baik, yang jahat. Yang awal-awal baik pastu kendian jahat, yang awal-awal jahat kendian baik. Yang jahat tak baik-baik, yang baik tak jahat-jahat. Sume gua penah jumpe beb! Gua prefer (opss gua terspeaking pulak) melihat mamat ni sume dengan mata hati gua walaupun gua tak pastilah sama ada mata hati ni boleh gua dermakan bila gua mati nanti. Gua lagi suke tengok benda baik - bukan barang baik la woi - pada dorang ni sume. Cuma gua tengok ada gak antara dorang yang suke nau nonjolkan barang eh benda jahat pada gua. Rebel la tu.


Gua tak kisah beb. Jangan kacau mak gua sudah.

Hah. Berbalik pasal soklan kawan-kawan gua tentang alasan gua tangkap lentok eh cintan kat dorang neh. Mana gua tau beb! Kalau lu tanye jenis jantan yang gua suka, gua jawab inesen je - gua nak yang tulen je beb. Yang olok², imitation, pirate, lokel, download tak abes ni sume gua takmo. Yang itu sume gua boleh kawan, kawen je gua takmo. Eh jangan la kata gua jahat ka memilih ka. Lu tak baik ah buruk sangke siot. Ni gua bengang ni.

Ni soal idup mati beb, mana bole main tangkap je. Alangkan nak makan pon kene pilih halal haram, takkan bab pilih rakan sebilik lu nak sauk je mana ada? Kamon la beb.

Tapi selalunya sapa la kita nak berlawan dengan jiwa kita nan rebel ni ye tak? Kalau lu senaraikan ciri-ciri orang yang lu suke pastu yang lu dapat plak ada ciri-ciri yang lu tak suke, abeh lu nak kata apa? Lu tanye gua? Gua jawab senang je, lu tak payah cakap pape la.

Macam sekarang ni. Gua takmo cakap pape. Gua gigil.

28 comments:

*~ aRaBeLLa ~* said...

adakah anda sedang dilamun chentaaa??? ekekek

Nazz@Purple said...

ye la soal hati dan perasaan..payah nak paham..

ber_u_wang said...

wa rasa lu dah jatuh cintan beb.. tapi memang patut pon

zonaku said...

apekah???? apekah????

tapi kan aku moskil satu la pasal entry nie............












apa motif???

Masy said...

arabella,
haiyoh.. always! ai kan penchenta. wakakakkaakka

nazz,
betul tu :)

ber_uwang,
mandai la lu.. tp ape yg patut tu?

zona,
takde motip. saje je hehehe

Erina Asmawani said...

kawan biar beribu2 lemen..kasih biar satu..jodoh di tangan Tuhan..rileksla brader..yeyeahhhh! (style bandi amuk)

*aku x tau pe aku merepek ni kak, tp cam biasa..entry ko best ;)

farwalis said...

cinta itu.........payah

noor afzan said...

gigil?
haha..
ni betullah ni..
good luck..

jgn gigil beb..
terima je..=)

GRuNGe said...

Wuish, Masy di lamun cinta. Cinta pada hand beg dan jeans Dorothy Perkins (sebab Levis takde yang sesuai untuknya). Lalalalala.

Wei, wa rindu sama lu. Dalam hati lu ada taman tema ke? Wakakakaka. Tak sangka wa.

yonna said...

kenapa kakak explain panjang2? ada requested entry ke

kak anie said...

Masy...dalam hati yang ada taman tu ...ada kupu2 tak? Heheheh....

Masy said...

erina,
yaaa btul laa brader.. wa sokong cakap lu! hohoh

farwalis,
klu takde chenta pon payah bro :D

afzan,
terima apa beb? lu nk kasik gua duit ke? gua mmg sanggup je terima hahaha

grunge,
siot arrr lu.. nanti gua nk amuk kt kedai Levi's sbb tak patternkan jeans utk gua.

klu diikutkan bkn takat taman tema je - taman perumahan, taman permainan, di taman teman sume ade :p

yonna,
hahaha sbnrnya nk taip pendek je, pastu tatau la apsal terlajak² plak smpi panjang jadinye. ni pon dah brek sket dah, klu tak mau panjang lg neh hahaha

kak anie,
uikss.. segala macam mergastua semua ada kak. hahahahaha

didi said...

emak saya pesan..

nak pilih pasangan yg pertama2 dan terakhir2 sekali adalah AGAMA.bila agama menjadi pegangan, sure soal perangai cam Syaiton nirrojim tu x wujud.kadang2 ada la gak terpesongnye.manusia. bukan malaikat. bab harta boleh cari. tpi klu bab solat ngaji xlepas. hmm~ itu ler punce soalan takde pegangan agama ni muncul...

"ko ni, bile lagi lagi nak kawen??" << soalan yang mempertikaikan soal Qada' & Qadar!

sekian. semuga semua insan berhati2 bile berkata2 ;))

peace no war! rock beb!!~

achik said...

dalam hati ada taman? taman rasyidah utama kah? ;p

err kdg2 bila senaraikan ciri-ciri yang tak suka, yang itu la pulak yang slalu dapat.. sabor je la.. haih!

tun begia said...

kiterr kawann kannns.. ;-P

Masy said...

didi,
ya bgitulah.. tp klu dah tjumpe org yg kureng tu, didiklah if sabar n if org tu willing utk dididik. haaaa gitu

achik,
tau takpe. huuuu~

tun,
ye kita kawan :)

~0~ said...

cinta.........ah....layan je...

Mak Su said...

benda baik vs barang baik... hhmmmmm, ku keliru

Masy said...

~0~,
layan...~

maksu,
dua² pun baik. heheheheh

mamarempit said...

fuhh...lame giler tk merempit kt sini....bebi sihat....?

ooo..langsir baru ek bebi....hehehe

tk reti nk komen la N3 bebi...mama bace je...& cube memahami.... :D

Sierrauniform said...

hans issac umor bwh 30 gua minat la skang tak minat dah..

faizal hussien sorry gua tak minat

fahrin erkk...boleh la, minat la jugak

faizal tahir gua minat lagu2 dia la, dia wa minat sket ada la, tp husband guwa mengamok woo dapat tahu wa minat pejal tahir..

alasan guwaa minat je derrr, sayang cinta awak sorang jerr..hehehhe

Masy said...

mama,
sihat .. eh.. baru je sihat. eh.. ade batuk2 lg. hehehe

rembo,
satu je cara utk memastikan asben gua nanti x jeles dgn Fahrin adalah - dgn menjadikan Fahrin sbg asben gua. itu je jalan yg gua nmpk skrg ni. hohohohoo

semutzapi said...

gua rasa lu terlebih makan obat !

Masy said...

semutzapi,
pulak? gua rasa gua x cukup mkn obat neh huhuh

KAKTINY said...

arrr errrr hmmm...
tak per lah..
I leave blank to "leave your comment".....


....................
....................
....................

buleh dik?.. hihihi...

Masy said...

kaktiny,
bole saje ;)

eddie dewanaga said...

lu gigil...???

gua lagi la... goyang, goyang, bersin..

goyang, goyang, bersin...!

Masy said...

eddie,
lu goyang ape weh? botol lada sulah? hehehe