Friday, April 30, 2010

515: sekarang aku nak diam je. malas nak cakap dah. huh.

Kalau orang marah, ke merajuk ke - dah tentu mintak dipujuk, ye tak? Takkan nak mintak dilempang pulak eh. Melainkan memang patut dilempang, atau memang orang yang merajuk tu akan bertambah merajuknye kalau tak dilempang - tu lain la kisahnye.

Tapi kan.

Best la jadi orang merajuk ataupun orang marah yang dipujuk. Cumanya penah tak terfikir, kot orang yang memujuk tu sebenarnya dia pun tengah merajuk? Tapi terpaksa telan dalam-dalam perasaan merajuk tu sebab nak memujuk orang lain yang tengah merajuk. (eh merajuk ke marah? ah mana²lah)

Bukankah perasaan itu layak dikategorikan sebagai satu perasaan yang macam jahanam.

Ha. Ada sape-sape yang marah kat aku sekarang, merajuk ke? Meh la aku pujuk. Ungkit la semua benda-benda lepas tu, meh la aku tadah telinga tadah mata tadah tangan terima je semua. Takpe takpe. Apelah sangat semua - hati aku yang dah koyak rabak ni kalau dibandingkan dengan hati uols yang terluka dek perangai aku ni kan.

Dah tu aku punye merajuk nak lempar kat mana? Ijok? Marah aku ni nak tanam kat mana? Bukit Merah? Aku punye tak puas ati nak letak mana, bawah kaki kot.

Eh tak payah susah² fikir. Hal fikir² ni biar Ahli Fiqir je yang tolong setelkan. Aku pun dah rasa betul-betul malas, letih, penat (akibat keja 24 hours tak tido malam). Tekak dah sakit dok telan air liur yang rasa pahit payau ni.

Ada rasa tak puas ati, simpan. Ada rasa marah, pun kene simpan. Bukan aku takmo nak cakap. Tapi tu lah. Aku cakap kang aku plak yang kena marah.

Eiiiiiiiiiiiiiiiiyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy.


Dahlah. Malas nak taip panjang² lagi. Yang kena marah satgi ni kang aku jugak, bukan korang.

Sape pegi konsert DT2 esok? Jangan lupe tegur aku sambil hulur air sirap kalau ternampak. Sekian terima kasihhhhh~

20 comments:

noor afzan said...

ye, serius cakap saya jenis yang tak leh handle orang merajuk nih..
huhu~

pening2 boleh pengsan..=)

rya said...

eh eh sama kes plak kot kita kak? sehati di bawah paras sedar. ekeke. tapi kan, orang yg selalu nak rasa dia je betul ni sebona eh lagi nampak kalut dia (eh ni berkait dengan cerita ke?). chill chill air sirap air sarbat.

Masy said...

afzan,
aik x reti pujuk ke? sy reti sket² je pon. aaaaaaaaaa klu x berjaya tu maksudnye mmg sy pon x retilah tu. hahahahha

rya,
vell vell vell.. ada kemistri la kita ni eh? hihihihhi

haa ntah la. klu rasa diri tu betul, betul la kot. takpe², akak mmg slalu salah je 24-7 T___________T

tunbegia said...

oke kak, hati2 dijlnraya, ;-P

salamm dari haku yang jauh dimata,

KAKTINY said...

meh kaktiny layan rajuk sambil pujuk ko di joniss... nak nak nak??.. kehkehkeh...

Masy said...

tunbegia,
:p

salam salam

kaktiny,
bole gak. make sure sy leh kurus lepas tu tau kak hehehhehehe

achik said...

saya merajuk kak baby x ajak saya gi konsert.. hahaha tak2.. ;p

Zareda Norman said...

dah lah dik.. meh akak pujuk masy sambil banjer cendol pulut ni... ala cayang cayang bucuk anje...

Hubby akak pi esok DT2.. cis.. berani dia pi tanpa membawak akakmu ini..

Masy said...

achik,
eleehhhhhhhhhhh syudahlaaa :p

kak zar,
sy ok je kak, pujuk diri sndiri je ha. hehehhehhe cendol pulut??? feberet tu!!

aiseh.. klu x bole jmpe akak eh? rugi2 hehehe

12 said...

'Ungkit la semua benda-benda lepas tu, meh la aku tadah telinga tadah mata tadah tangan terima je semua. Takpe takpe. Apelah sangat semua'

hmmm...

GhOsToNe said...

GAMBO SGT CHUMEL!

Masy said...

12,
ade salah ejaan ke?

ghostone,
tu blom guna hati aku lg tu hahahaha

k.e.r.i. said...

lempang mahu?

muahahaha

saaba said...

kuci kuci kuciii...

Masy said...

keri,
soklan tu je dah mcm nk mintak lempang :p ahahahahaha

yan,
olololo meh lempang meh hahahahah

yonna said...

rasa nak tgn2 je org merajuk ni. apatah lg yang buat perangai mcm baby. eh bukan baby masy ye :p

hihi, kakak.menyampah kan mcm tu? kita kena buang perasaan kita semata-mata nak pujuk org lain. ewahh, habis, kita punya hati kena campak dlm tong la ye?

tp sometimes,mmg tak boleh harap dipujuk je kan? T_____T mmg makan kaki gamaknya

zonaku said...

sirap????????
aku nk air mineral blh?????????
buat layan tekak lepas jerit2 kat konsert esk

ad3ck said...

Sabar la kak..macam maraaaaah je bunyi..err memang tgh marah ey? ;p.

zino said...

memang pening nak layan org merajuk ni.. biasa di biar je sampai dia baik sendiri hehe

Masy said...

yonna,
hahahahah (bole tak reply komen guna gelak je hahaha)

zona,
mekasih la jadi tukang pegang air mineral. jadi mcm mak2 plak, ulur air bile anak mintak (aku laa anak tu haha)

ad3ck,
ishh mana ade marah.. nasihat :p

abah zino,
tu lah. cadang2nya nanti mcm tu lah. so nanti sndiri merajuk pon terbiar jua tanpa pujukan T___________T