Wednesday, June 16, 2010

535: Yang Terlarang Itu Godaan (Syaiton)

adunan serbuk hitam dan air putih
dan kepulan yang menyatukan rasa
keduanya dan taburan butir manis
mengusik deria bau dan rongga deria


sang aku terkalap sendiri
memandang ceritera yang ditulis
atas lembaran berwarni
di tangan tergenggam pena
yang satu masa dulu rancak berpencak
kini bagaikan pahat menanti dihentak

beras lembut dan rencah bersatu
mungkin carikan daging ayam dara turut berpadu
daun sup dan bawang ditabur-tabur
menerbitkan aroma yang bukan main lazatnya

sape plak yang buat kopi lawan bubur petang² ni. aku dah la puasa T_________T


# ratapan pilu seorang aku : selasa, 3.19 petang depan pc.

Huhu. Tak daya nak letak gambau bubur, segala maknika gambau bubur sume kuau masa aku gugel tadi- bukan takat bubur nasik je; bubur jagung, bubur kacang durian, bubur lambuk. Tu belum aku gugel pengat lagi.

Matiklah nak berperang dengan sang syaiton bubur.

28 comments:

ber_u_wang said...

uh uh lama tak minum kopi kampung..

Nazz@Purple said...

sabor2...nazz next week br nak start pose..huhuhu

Masy said...

ber_u_wang,
sedap tuu... sy kene tggu ujung minggu baru leh minum huhuhu

nazz,
sabau sentiasa ni insyaallah hehehe.. oo ye ke? selamat bpuasa nanti :)

en_me said...

soal rasa lidah memang tak boleh bohong.. ahaha

Mr PenyuBiru said...

bukan ke ko patutnya post n3 ni 40 jam selepas 3.19 ptg .hehe.. ingat..tafakur dulu sblm post.hehe

Masy said...

en_me,
byk laa hahahaah

penyu,
aku dah abes tafakur tu dah penyu, lgpon cite psl aku je :p hehehhehe (siot je penyu)

Zareda Norman said...

bubur lambuk memang sodap petang petang kan.. hehhe

Acaii said...

Kalau puasa memang semuanya nak makan kan kak,kekekke..:) bubur sekarang saya suh orang umh buat je. sedap kak,hehe

Masy said...

kak zar,
fuh.. pagi ptg siang mlm klu dpt pon sedap kak hehehhee

acaii,
tu laa.. dugaan betul. oo bole laa soh fiza buatkan utk akak lalalalala

fizaaaaa nak bubur jagungggggg~ *echo*

Mak Su said...

hihihi, tak pasal2 bubur ada syaithon... ;p

semut api said...

tu sajak ke pantun?
cacamarba macam bubur jugak...

:)

Masy said...

maksu,
sian bubur heheheh

semutapi,
yg pasti bukan pantun :) biasalah.. cacamarba di hati heheh

KAKTINY said...

cobaaannnn....
cobaaaannnnn....
cobaaaaaannnnnn....

kehkehkehkeh...

achik said...

hahaha.. bila puasa, baru bubur & kopi pun dah cukup menggoda ek.. ;p

Masy said...

kaktiny,
acoooobaaaaaaaaaaaaaaan hehehhe

achik,
bau kopi yg paling dahsyat dugaan tu, feberet akak tuuuu. tp klu x pose pun, xleh nk minum sebarangan gak.. huhuhuhuh

Erina Asmawani said...

hahaha..baik punye ayat puisi tuk sang kopi dan sang bubur..buka puasa dpt makan bubur tak smalam?

farwalis said...

bubur sedapppp

makan dengan ayam goreng.hehe

Masy said...

erina,
hahahahaha smlm kak anne awk masak lauk ayam, so mkn nasik hehehe

caki,
waaaa cedapppppp T____T

zonaku said...

hehehheheee...........


aku jer selalu kureng selera nk buka posa..

s.c.h.u.l.t said...

tengok kopi je dah terliur. bayangkanlah kena suap adik. oh myyy

Masy said...

zona,
aku berselera time lapau ni ha.. tp tang berbuka pun selera gak ngeheheheeh

schult,
*gulp* huhuhuuh

ad3ck said...

Apa salahnya kalau rasa sikit...;p.

Super Nia Hana said...

watashi puasa arini plak...uhuhhuhuuh

Masy said...

ad3ck,
byk laa ko punye sikit eh.. hehehehe

hana,
akak pon pose arinie :)

ravishingpeacock said...

haha puisi psl kopi n bubur ke LOL

zino said...

betul2 kauuuu hehe

kingbinjai said...

puasa itu melawan dugaan

Masy said...

ravishingpeacock,
hehehe begitulah adanya

abah zino,
kaw habiss.. harini bole laa pekena.. mai secewen~

king,
betul tuu.. sy insof~ huhuh