Tuesday, June 29, 2010

540: Selamat Pengantin Baru Encik Kezen

seksa ko dah sudah. tinggal aku la plak

Tahun ni jugak tau

Kata salah sorang sedara aku, ntah sape tah. Aku yang telah mengopek bawang rasa macam nak terkopek tangan sendiri je. Huhu. Ingat senang camtu ka.. Kalau laa senang, aku rasa jangankan tahun ni, 5 tahun lepas pun aku dah selamat agaknye hukhuk.

Kau la ni
Ape aku plak
Yelah kau dah kawen, pasni aku sorang jelah kene serang. Huhu bodo tau
Hahahaha

Ye. Ingat sepupu aku si Aren? Ya. Dia laaa.. Dah selamat pun jadi laki orang. Demm. Tinggal aku sorang je weh. Dah takde side kick nak kaver aku bila aku diasak dengan soklan 'bila nak kawen'. Raya tahun ni aku kena siap bertapa kasik tubuh + telinga kebal bagaikan seekor tenggiling sakti.

itam putih tu tak sama dengan 'cream' ye sedara :p haha

Syita
ha
kaler tema - rahsia hahahahahah
dah la rahsia, salah plak tu. bangangggg hahahahahaha
aku kompius ah kaler ape, tapi betul per kaler khemah kan kaler cream
aku tanye kaler tema bukan kaler khemah. pastu heboh nak berahsia² poyo je
mana aku tau tu kau, ubuh nama tahpape tah. aku ingatkan sape la tanye, nak tiru tema aku
ehh kuaserr
tu yang aku jawab 'rahsia' tu hahahaha
pastu salah!

Bangang ok!

Apepon, oleh kerana aku pemegang amanah di rumah pengantin, maka pengantin dengan berbaik hati telah melayan aku dengan wajar dan berhemah sekali. Mekasih mekasih haha. Kalau ade ubuh laptop aritu lagi cantek, boleh aku update jumlah kutipan setiap sejam dalam fb. Tapi walaupun keje aku nampak mudah sebab duduk-duduk je, aku laa orang yang last makan masa kenduri tu sebab dok kira duit T____T Sibbaik tak berapa lapar. Hmmmm.

Untuk beliau aku ucapkan selamat pengantin baru dan terima kasih la sebab sebelum kawen, pun susah payah carikan jodoh untuk aku hahahaha. Moga berkekalan hingga ke akhir hayat, dikurniakan zuriat yang berperangai elok dan sume doa yang baik-baiklah untuk korang berdua.

Mokde, dah lama umah mokde tak buat kenduri kawen kan? Last bila? 97 eh? kata abang ipar dak Aren. Dem dem dem. Hahahahahahah.

Ya. Diri aku. Bersedialah untuk jadi lauk raya tahun ni T____T

bishing ah!!!!! - Alfi

33 comments:

HEMY said...

cakap je ko kapel ngan aku bila kena tanya..then diorg ckap..bila nk masuk meminang..ko jawab la

laki orang..kena tggu plan berkesan tnya bini dia

haaa..nnt diorg tk tnya dh bila nk kawin..diorg akan kata jangn cinta ngn laki orang..haa..lain skit..amacam??

zonaku said...

leh x aku nk sokong anul?????????

supaya diorg x bising dah...
ada aku kata camtu kat kwn aku. sumpah sampai skrg dia diam!

hehehehehhehehehehheheheee


er..... kalau ko kawen gak thn ni, sila kasik bf kat aku sorang blh???? nk kawen gak thn ni la rasanya...

Lelaki Ini said...

slmt pnganti baru!

Erina Asmawani said...

boleh tak rase nak nak nangis air mata darah bace komen hemy..wahaha..dari akak ikut idea hemy tu,jom kak,akak raya kampung kite tahun ni..mesti dapat lari dari segala soklan cepucemas ;))

d' azali said...

kalu diasak dgn soklan begitu..
cik masy buat2 histeria..
keluarkan buih dr mulut sebanyak mungkin,
campak barang2 yg trcapai kt kepala dorang..
pastu buat2 pengsan...

amalkan selama setahun..
insyaallah..
tahun2 mendatang xde lg soklan mcmtu..

frwls said...

kono laieeee.. hehe

Masy said...

anul,
aku penah jawab camtu per, tp kat mak aku laa.. skali dia panggil abang2 aku nk soh ceramahkan aku, bole? matiklah kene ceramah plak T__________________T hahahahaha eh tp aku x ckplah bcinta dgn ko plak. hahah

zona,
aku pon xde stok ni, camne nk hulur kat ko huhuh. jom jalan2 cari boipren heheheheh

lelaki ini,
mekasih bg pihak pengantin hehe

erina,
hahahahahaha bila nk pi mkn diyan neh?

d'azali,
kang ade plak dorg usung gi ospital mental satgi hehe

caki,
tau takpeee T______________T

cHeN@ said...

tahniah utk pengantin...:) ..samala saya pun dah bertahun2 jadi lauk raya, sama2la kita meriahkan lauk raya dorg...goreng pun sodap(^-^)

en_me said...

carilah jodoh masa bodi masih cantik, kata abang yunus ittewww.. ahaha

Masy said...

chen@,
hahahahahha kesian kat diri sndiri huhuhu

en_me,
zaman bodi cantek dah lepas pon en me :p huhuhuuhuh

yonna said...

kakak.mesti sedih kan org asyik tny je bila nak kawen, bila nak kawen? T__________T ingat kita ni boleh main game kawen2 ke ? sampai senang2 je nak naik pelamin. kdg2 tu dah jumpa laki betul, maybe ada tentangan lain pulak T______T err CONTOH la :p

be sterong kakak!
i lebyu.

mya said...

selamat pengantin baru untuk incik kazen awak :)

Masy said...

yonna,
ermm.. akak blom smpi tahap sedih la.. so far ni rasa lemas. mebi sbb akak x melihat kehidupan akak secara kesian, tetapi melihatnye dr sudut yg comel. tp tatau la kot lepas ni rasa sedih plak ihihihihih

akak strong! strong spt kuat harimau!
i lebyu tu :D

kak mya,
mekasih bg pihak beliau :)

achik said...

boleh la terkompius putih ngan cream.. err ke masa akak tanya tu dia lupa warna apa.. ekeke..

seb baik sedara mara jarang bagi soalah cepumas ni.. selamatttt.. ;p

arianna adrizal said...

lauk nangka masak lemak best gak..

Masy said...

achik,
ntah la mamat tu, sengal semacam hahahaha. mebi dia ingatkan kaler khemah tu mewakili kaler tema kot. tak paham den hehehhe

takpe... masa itu akan tiba jua hahahahahaha

anne,
angin tu.. hehehhehe

Mizzy said...

phew.. dah lepas pon musim cutiskolah a.k.a musim mengawen..
nowadays, bkn pompuan je ke attack ngan soalan cepumas..laki pon kena..asal 3series je kena tny..
marriage is not a race..it doesnt matter who cross the line first. marriage is about endurance...

Masy said...

mizzy,
heheheh asalkan lom kawen, musti kena attack nyee hehe.. tp klu lelaki kurang kot? sbb konon2 makin lmbt makin precious? (tah ape yg preciousnye tah.. kot klu kaya mebi laa... hihihi)

marriage is not a race..it doesnt matter who cross the line first. marriage is about endurance... <-- setuju. tp klu ckp kat org2 tua, buang karen je huhuuhuh~

Diya said...

Seperti ayat tipikal yg lain, insya Allah ada jodoh tak ke mana. heee. Selamat pengantin baru utk kawan kak masy ;)

[S]itie [B]Um [B]Um said...

dh berdiri depan team kompang tu mmg la sakit telinga. hehehe

k.e.r.i. said...

hoyeah!
nanti kenduri kat melaka plak.
muahahaha.

btw, aritu aku gi urbanscapes.
jeles tak? LOL

fndrocka said...

raya tahun ni tak payah amik cuti...KERJA!!

Masy said...

diya,
yaaa biasalah tu hihhihi. btw, itu sepupu akak ye adik heehehhe

siti,
tau takpe. hahahah

keri,
yeahuuuu!!!!
meh meh dtg kenduri
:D

hah??? *hempas dslr keria dlm longkang*

fndrocka,
taklehhh.. menangis mak gua kang huehehehe

Mizzy said...

hahaha.. mmg best g urbascape :P
tgk gambar je la kat blog..tp bkn dslr..kamera filem jek.jgn buang kamera sy :)

Masy said...

mizzy,
pegi gak ke? demmmmmmmmmmmmmm~

Mizzy said...

hahahaha... best wei.. but i tak stay sampai mlm.. kol 10.30-7.00pm jek..
cukup la..penat wei..hahaha!!

http://gomolomo.blogspot.com/2010/06/urbanscape-2010.html

http://mizzyhell.blogspot.com/2010/06/urbanscape-2010.html

Masy said...

mizzy,
yeahh already check ur blog out. mencik mencik menciiiikkkkk :p

Mr PenyuBiru said...

ala..ko jawab jelah, si fahrin ahmad tengah kumpul duit nak masuk meminang ko.abis citer.

Masy said...

penyu,
aku suke jawapan ko ni. nk 'like' komen ni takleh la plak hahaahah

Sierrauniform said...

sengih jer kalo mls jawab..

Masy said...

rembo,
itu biase laa.. eheheheh

noor afzan said...

saabr ajelah..
ala..x tua sangatpun lagi..
saay doakan cepat bertemu jodoh.

Masy said...

afzan,
hehehehe tp klu ikut umur patut dah kawen lama dah kan? hehehehe

mekasih mekasih :)