Monday, July 19, 2010

548: Tulisan ko cantek tak?

'kemudian kita rundingkan, ok?' ayat mak aku pun dah ala² ayat aku gak. huehehehe

Ye..

Mak aku memang pesen yang suka tulis surat. Aku pun dah biasa dapat surat daripada dia sejak aku duduk asrama. Kadang-kadang tu bukanlah surat bebetul. Lebih pada nota gitu. Bila dia pos apa-apa untuk aku, memang akan terselitlah nota barang seperenggan dua.

Tulisan mak aku memang lawa. Sape tak setuju, ada aku kisah haha. Yelah. Tulisan cikgu-cikgu camtu la. Bapak aku pun sebenarnya pemunya tulisan tangan yang cantik. Aku jarang dapat tengok tulisan abah sebab.. dia lagi suka mak aku yang tulis. Orang dulu-dulu kan tulisannya bersambung, cantik je tinggi rendah dan intonasinya (pandai² la kan cakap intonasi hehe). Macam tu la tulisan bapak aku.

Berbalik pada mak aku.

Oleh kerana tulisan dia cantik, aku selalu mengelak daripada menulis apa-apa depan dia. Kompem kene kutuk punya. Demmm~ Apatah lagi zaman sekarang ni yang dah terbiasa dengan sms dan kibod. Lagilah ke laut dalam tulisan aku. Mak aku pulak pesen rajin godeh-godeh buku sekolah aku (jangan tatau.. aku simpan lagi buku sekolah aku dari sekolah rendah. tapi dah jual kot aritu. bikin semak rumah je hehe). Komen mak aku - 'ko ni kejap kang lawa tulisan ko, kejap kang cam keling mabok je. ntah ape-ape tah'. Demikianlah komen ikhlas daripada mak aku T____T Ikhlas giler, kalah Takaful Ikhlas.

Ape nak buat. Aku ni kan hampir semuanya depends on mood. Mood selow, tulisan lawa la sket sebab tulis selow-selow. Mood jiwa kelajuan, kekadang tu aku pun tak paham apa aku tulis. Huhu. Tapi ada sorang member aku zaman mahasiswi dulu, cukup suka pinjam buku nota aku. Walau tulisan aku cam harom, tapi beliau berminat sungguh. Dan percaya tak, ada masanya bila aku sendiri tak boleh baca tulisan aku, aku merujuk pada beliau - kerana beliau paham setiap patah perkataan yang aku tulis T____T tatau la ini sejenis penghinaan atau apa. Hahahaha.


ni tulisan aku di kala mood separuh-separuh. so.. ada yang senonoh, ade yang senohong. kira nasib baik la mak aku masih mengaku anak. hukhuk~


Aku suka lelaki yang bertulisan cantek (tetibe). Sebab tulisan aku buruk la, kalau tulisan aku lagi cantek.. hmmmmm. Tatau la apsal. Tapi memang lelaki yang bertulisan cantek akan sentiasa berjaya membuat aku terkagum-kagum sambil terkelip² mata tanda caring. Susah woo nak jumpa lelaki yang bertulisan cantek.

Cakap pasal lelaki bertulisan cantek, teringat kat Rozan. Hahaha. Member aku ni sanggup clash dengan boipren dia sebab tulisan boipren dia buruk! Tegar sungguh perbuatan dia, tapi aku paham la. Apatah lagi dia mengeluarkan kenyataan berbunyi 'kalau tulisan dia buruk, camne nak suruh dia tulis kat buku sekolah anak²? buat malu aku je'.

Hahahaha. Ya. Tegar tapi benar. So. Tulisan korang cantek ke?

34 comments:

zonaku said...

dalam kategori cantik. esp bila nk isi borang.....

n aku mmg mangsa isi borang....


tapi disebabkan sekarang kurang diamalkan.... tu y tulisan aku hancusss... jawab esei pun aku x leh baca dah ari tu.... kalau sdr x leh baca, camana org lain nk baca kan.....?
tu y aku gagal kot.!

ces!!!!

er.... arwah ayah nyer tulisan paling cantik dalam famili aku

mya said...

tulisan akak tak cantik. sob sob

Masy said...

zona,
mak aku cukup berbulu tgk aku isi borang hahaha. tp nk wat camne la kan, takkan asal nk isi borang je kene balik melaka kot? ngeheheheheh

nanti aku nk tgk ah tulisan ko hehe

kak mya,
betoi ka? nanti nk tgk! thn ni bg kad raya kat org eh ;) hehehe

en_me said...

tetibe teringat kata2 abang yunus yg ittewww, 'tak cantik xper, janji baek ati' .. ekeke

semutzapi said...

sign cikgu pun cantik..

;)

nizamsani said...

aku selalu minta isteri yang tuliskan.kalau aku tulis nanti orang ingat aku sign.

Masy said...

en_me,
klu ckp kat mak sy tu, kompem dia cebik je. hahahaah

semutzapi,
itu lah kan.. :)

nizamsani,
hahahahahaha mcm tu skali. tp biasanya mmg camtu la kekdah org dah berbini.. sume soh bini. aku sok nk soh laki aku la. hahahahaah

ber_u_wang said...

uncle tulisan tak lawa sebab sekolah pun tak abis

Masy said...

penyu,
waaaa gitu ayat self defense ko ye hahaa. tpaksa la aku setuju sket sbb aku pon sama T____T

mak aku kat melaka la, aku kat shah alam. masa aku kat asrama melaka pon mak aku ade bg surat per. romantik kan mak aku? huahahahahh

ber_u_wang,
yelah tu uncle.. hehehehe

achik said...

kelakar je tang 'kemudian kita rundingkan, ok'.. hehehe..

tulisan saya ikut mood & pen.. kadang cantik, kadang hampeh.. err saya pun suka lelaki tulisan cantik.. tapi susah kan nak jumpa..

Mr PenyuBiru said...

itu kenyataan tau.hehe..

ooo.. aku ingatkan mak kau duk area kl atau selangor.pergh! duk dekat pun berutus surat.kalu ade cadangan utk memansuhkan perkhidmatan pos, tentu mak ko org pertama yg menentangnye.hehe

Masy said...

achik,
itu la.. akak pon sengih2 je baca masa dpt hehe

betul la.. ikut pen jgk.. klu dpt pen best, otometik kita pun usaha nk tulis lawa2 hihihi

penyu,
yelah2 :p hahaha

jgn kata mak aku, aku rasa musti ramai yg tentang. especially yg buat perniagaan online. heheheheheh

~mrs azmi~ said...

tulisan i tak bape nak lawo... tapi sebab belajar 'LETTERING' bolele nak sorok2 betapa huduhnya tulisan kalau buat karangan! hihi

citahrudin said...

WAH..TULISAN ITU SANGAT SANTEK!!

Masy said...

mrs azmi,
x brape nk lawa means ada harapan lg nak ke lawa tu laa kan.. hehehehe ke ada harapan nk ke buruk? hahaha

citah,
yg mana?? *lg mau tanye* huhuhuhu~

ymn said...

aku depend ngan jenis pen.
ada pen aku boleh tuli cantek.
ada pen aku tuli mcm haram.
my paberet pen - kilometeriko mata tajam .

p/s aku punya word verification P*ALAT . huhuhuhuhu :)

yonna said...

hahaha sama macam YMN tu. depends on pen. selalu tulisan molek kalau pen mata tajam tu :D hihi. tp overall yonna rasa tulisan yonna okay lah. takde lah buruk nau LOL tp masalahnya, tulisan kecik gila T_______T stress! mmg tak boleh nak ejas besar dah.

kemas gila tulisan mak akak! mmg berbeza dari akak LOL. hahaa seserabut hati mungkin? okay dah merapu. bai

Masy said...

yaman,
means tulisan x cantik laa. sama cam aku.. org yg tulisan cantik, ko bg dia buluh cicah pewarna pun ttp cantik tulisan dia huhuhuhu

yonna,
akak rasa ok² la tulisan yonna. x buruk, tp nk kata cantik nau.. bole laaa..

aik sempat lg kutuk tulisan akak??!! hahahahahhahah

Mak Su said...

tulisan maksu adalah buruks, huhuhu

Super Nia Hana said...

tulisan watashi burukkkkkk giler.ahahaha

Masy said...

maksu, hana,
tunjuk bukti dulu laa baru leh pcaya hehehehheehh~

HEMY said...

aduu..tulisan aku cantik tauu...susah nih

nic@ said...

ai rase tulisan ai menawan..hehhe.hai kak masy..lame dh follow baru nak komen.suke entry2 akak.lawak misteri gitu

Zareda Norman said...

tulisan cantik bila mood bagus, bila ,mood macam haremmm terus tulisan doktor.. ada akak kisah.. hehhehe

tapi mmg kagum dengan org tulisan cantik, especially lelaki, macam cute aje kan.. :)

Masy said...

anul,
oh tidaaakkk.. jauhkan dirimu dariku.. hahahahahhaha

nic@,
best laaa tulisan cantek ehehehe.. ooo ye kee.. lawak misteri katanye hahahahaha thanks :)

kak zar,
sbb bila mood baik, otomatik kita tulis pelan² kan kak? heheheh

betul². kagum semacam je hehehe

Jard The Great said...

tulisan bapa aku cantek. hehehe.. mak aku tak abes sekolah.

aku lak.. serius... tak cantik langsung

frwls said...

kawan-kawan perempuan selalu cakap tulisan saya comel dan cantik..


heheeeeee

fidde said...

ikut mood. kdg lawa gile. kdg cincai gile. tp tulisan spisis sebijik2 mcm budak2 walau umor dah menjangkau tahap mak org. huuu~

Masy said...

caki,
ni betul2 kaaa jek je ni hehehehe

fidde,
tulisan sebijik2 lg senang nk baca. buruk camne pon insyaallah bole baca drpd tulisan sambung2.. silap gaya, mmg ingatkan contengan bkn tulisan ehehehe~

fndrocka said...

dulu masa aku praktikal..aku hantar borang kat bilik bos aku then aku kluar...bila aku kluar je...dia jerit...mak aihh tulisan macam budak2.

pastu aku masuk mengadap balik.aduss

d' azali said...

tulisan sy cantek..
tp orang x mau jgak ape kes?

Masy said...

fndrocka,
pergghhh.. giler buruk laa kiranya tulisan ko eh? demmmmm~

d'azali,
tunjuk kat dorang x? hehehe

YatT'S said...

memang lawa tulisan mak akak.
kalau dicomparekan ngan tulisan sy perghhh malu arr..

lelaki tulisan cantek?
sy ade sorang kawan. memang cantik tulisan dia. kemas beseni besambung2 bagai. orangnye pun kemas je.

tang kawan akak tuh sabor je la.tp at least dia ade reason dia hehehehe lawak pun ade.

Masy said...

yatt,
huhuuhuhh

jarang ade lelaki tulisan cantek skrg ni kan? hmmmmm