Tuesday, August 17, 2010

562: Day 06 → Something you hope you never have to do.

Sesuatu yang aku harap aku tak payah buat. Hahaha!!!!!!!!! Gelak dulu.

Aku sebenarnya berharap yang aku takkan berhadapan dengan kesakitan masa bersalin. Bersalin anak laaa... bukan bersalin kulit ke baju ke. Eh tapi kalau bersalin kulit tu sakit gak kot? Takmo laaa huhuhuh. Sangat menakutkan dan menggerunkan. Tapi aku nak anak sendiri. Tapi takut nak beranak. Tapi nak anak ramai. Tapi takut nak beranak. Camne tu? T____T Tsskkk~

Takleh laa nak bayang macamana aku nak berhadapan dengan ketakutanku yang lagi satu ni ha kan. Bila pregnant sok, dah tentu² laa nak kene mangadap jarum-jarum ni sume. Tu pregnant. Beranak sok? Gabungan dua perkara yang menggerunkan dalam satu masa laa tu nanti HUWAAAAAAAAAAAAAAA~

menggunakan perut Qas sebagai model dan modal entry kali ni

aku nak tapi aku takut, tu je T____T

Mintak-mintak laaa bila kena beranak (guna term KENA BERANAK macam kena paksa laa plak) nanti, takde la seksa nau sakitnye ye? Pehtu bila doktel cucuk tang sini, tang sini, tang sini - saye takde la menggelupur kepucatan lantas menangis hingga mengakibatkan suami saye menangis bersama kerana bak kata pepatah, cubit peha kiri, peha kanan terasa. Huhu~

Itu satu.

Aku harap aku tak payah susah-susah nak pakai girdle mahal ni untuk betulkan tulang belakang yang kebengkokan ini. Masuk hari kedua semalam, terasa tulang rangka berselisih. Sakit gak la. Tapi boleh tahan lagi. Kalaulah tak perlu buat ni sume kan bagus. Tapi kesian la kat badan aku. Makin lama makin pendek sebab tulang tu makin bengkok. Huhu. Huhu lagi. Mekasih mak *tetibe* haha.

Lagi satu.

Aku harap aku tak payah bayar utang PiTiPiTiEn. Bole? Anggap je sedekah sedara-sedara, takleh ke? Ataupun aku bayar guna hutang tag ni ke. Takleh ke? Hahahahaha. Hadoih.

Enam dah lepas. 24 more to go. Alamak. Lepas ni soklan ape eh? Matikkkkkkk~

35 comments:

HEMY said...

tulang blkg ko ek..aku tgok ko jalan ok je tegakkan badan..certain orang jalan bongkok.tp ko ok je

sian tulang blkg ko ..buah depan tu berat sangat

mwahahahaha!!!

terbangggg!!!~~~

KM said...

cobaan....huhuhu.

achik said...

akak pakai PB ke? :)

Masy said...

anul bongok! hahah,
sbb dia bukan bengkok ke depan, tulang aku bengkok ke tepi. dats y org x pasan.. hehehehe

KM,
dugaaaann.....~

Masy said...

achik,
PB? iye kot.. heheh~

Jard The Great said...

hahha.... komen hemy tak leh blah..

aku bongkok gak.. bongkok ke dpn. huhu.. perasan tak?

frwls said...

kena makan nestume banyak2 hehe

eddie dewanaga said...

..ini gambar gua ada perasan kat fb... sapa ye.

Tuhan tu maha mengasihani, jgn takut dan risau.

Zareda Norman said...

masy

berserah aje.. ada org senang beranak masa mengandung suffer giler.. dan sebaliknya lah.. doa jer semoga kedua dua proses tu mudah

*~ aRaBeLLa ~* said...

kalo gitu kena beranakkat prvate hospital..leh piley kekdahnye nak ceaser ke normal..

k.e.r.i. said...

ko kena tag ke apa ni?

PnConfused said...

akupon takut gakkkkkkkkkkkkkkkkkk

zonaku said...

anul sangat siyot!

er..... tapi aku sangat teringin! n jeles tgk pompuan pregnant

Ms Minnie said...

sakit gigi pun sakit ga.. hahaha.. tetiba aku keluar topik..

hafidz said...

Masy nak anak lelaki ke pompuan? =d

ber_u_wang said...

wah macam dah ada calun aje.. siap dah ingat nak anak ramai.. bila tu?

fndrocka said...

ooo sakit beranak kau tak mahu ye...sakit nak dapatkn anak kau mahu ke tak.hoho.

part yg ptptn memg lawak....haha..kira langsai member-membr apa salahnya iye dak.haha.

benda yg aku harap aku x payah buat = sama ngan kau.byr ptptn..hahah.tapi hutg kna byr gak..walaupun sket2.insyaAllah..heehe.

Masy said...

jard,
hahahaha

ye akak pasan. tp ramai gak org tinggi (akak konsider ko tinggi sbb tinggi dr akak) yg jln bongkok. apsal tah?

caki,
mmg ade mkn nestum pun hihih

eddie,
tu aku ada letak link blognye..

insyaallah... huhuhuhu

kak zar,
tu la kak.. mintak2 klu ada sok, mudah laaa dua2 proses tu. huhuuhhuuhuh

arabella,
tp mana2 pun sakit gak kot? ngahahahahaha tahpape laaa kakakmu ini T____T tsskk~

keri,
lebih kurang la. nk ke?

pnConfused,
huwaaaaaaaaaaaaaaaaa!~

zona,
apa lagi, kasik kawen satu kali. heheheheh~

kak ila,
hahahah tetibe je kan

hafidz,
dua-dua la.. baru le belen populasi gender manusia kat bumi ni eheheh~

ber_u_wang,
mana ada calon.. tp klu ade sok, kompem akan dibuat press conference hihihihi

fndrocka,
cehhh.. :p

hahahaha sama la plk. tp tu laaa.. ttap laa kene byr jugek huhuhuhu~

en_me said...

memang diakui beranak itteww saket taww.. tapi naper ramai yg buang-buang anak.. kannns

fidde said...

kalau lah ada peraduan yang kalau menang...terus boleh langsai hutang ptptn kan? pastu langsai utang kete. utang umah. utang kredit kad. senang la sikit nak minyimpan buat kawen....(eh tetibe...) ;)

Masy said...

en_me,
agaknye yg buang2 tu tak sakit kot masa beranak? feel2 tgk wayang je agaknye huhuhuuh

fidde,
itu aaaaa.. menang juta2 kee.. kasik langsai sume utang. sibbaik xde kad kredit hihihih. simpan utk kawen? wohooooo best gak tu ;))

Mak Su said...

klakarlah masy ni , ada ka ptptn nak byr guna tag, hahaha

good idea.

pasai bab beranak tu, insyallah, kita mgkn takut, tapi bila time kena beranak, semua takut pun hilang, cuma tahu nak kuarkan budak jer... hahaha

@xiM said...

orang kata beranak tak sakit macam yang di gambarkan dalam kaca televisyen..bila ko nak beranak ni kak??hehehee

Masy said...

maksu,
klu laaa bole kan. sy sanggup je buat tag byk2. siap OT semata2 nk buat tag je hahahhaha

huhuhuhuhuhuuhu bermotivasi sungguh.. baikkk~

axim,
tu org kata... ko pcaya la ckp diorg tu hehehe. nanti2 laa akak beranak lps dh kawen. beranak skrg kang org ckp ape plak ;))

Mr PenyuBiru said...

dah lama tak jejalan baca blog, sekali jejalan ari ni.. ko dah peknen??

tahniah! hik3..

takut tu hanya mainan psikologi jer.cuma ko fikir dari sudut positif pahala seorang ibu yg melahirkan anak.tentu ko akan mahu beranak selalu.hehe

moment said...

komen hemy - sgt senget!
komen keri - mmg bdk yg xtau pape..huhu
komen penyu - sgt suci!

owh kakak, xtau la wafa bongkok atau tak.. wafa lg tinggi dr Jard..haha

Masy said...

penyu,
wak lu tahniah... hahahahah

oo gitu eh? baekkk T____T tp takot gak slagi lom peknen huhuh

wafa,
hahaha setuju!

wafa tak bongkok kot.. ke bongkok tp akak x pasan sbb akak rendah drpd korang? haahahha~

semut api said...

tulang rusuk cukup tak?

noorlara said...

masy,
ada org beranak sepuluh relax jek, jgn takut pada kesakitan tu tapi fikitkan keindahan perasaan saat kali pertama menatap mata anak tu nanti.....wa cakap lu...rasa nak meletop

oranglidi said...

sakit bersalin tu dah sebahagian jihad..

kalau x nk sakit, ltak ubat pelalian. hehe.

Masy said...

semut api,
cukup je. org lelaki yg x kawen lg yg x cukup satu biasanya..

kak noor,
itu la pasal... hmm.. takpe2.. nanti bila dah kawen mebi perasaan takut tu takde kot hehe

oranglidi,
ye betul..

bole eh? tp klu byk2 nanti takot efek kt baby plk.. maksud aku, anak itu la hehe

kakLuna said...

ce ce ce tengok nora danish yg lemah gemalai tu pun berjaya jugak beranak.

majulah beranak utk girdle!

Masy said...

kakluna,
hahaahahhahahhaa baikkkkk~

Mohd Shahrul Hafizi said...

Kak Masy takut jarum kan. Saya kat lab ni banyak syringe. Nak tak? Hehehe.

Best kan kalau ada banyak anak. Mesti meriah je.

Masy said...

shahrul,
jarum tu takpe.. jgn kene cocot sudehh.. hehehe

best best tp tatau la larat ke nk branak byk tu huhuhuu~