Friday, September 03, 2010

571: Iftar Yang Beronok-ronok Versi HOMAIGOD!~

Salam Jumaat! Arinie last day aku keje, esok dah start cuti dah! Hurrayyy hurrayyy it's a holi-holiday... lalalalala~ Epy nak cuti je, mood raya blom mari lagi. Aje giler!

Oh ye. Pengumuman. Arinie aku tertinggal henpon kat umah ye. So, sila tinggalkan sms saje - jangan call. Nak call pun bole, tapi takde orang jawablah. Hehe.

Jom sambung cerita iftarul muammalah (ni memain je jangan percaya plak hohehohe).

gambau cilok kat anul. nampak tu malaikat lalu lalang atas masjid? hehe

Sebenarnya tema iftar ni adelah Iftar Di Awan Biru. Tapi bekas kekasih gelapku yang gila kuasa tu selambadak jeee tukau ikut suke tekak pak mertua jiran dia kan. Namun begitu, sebagai seorang yang tenang, aku relakan jelah. Hehe.

Iftar berjalan lancar walaupun hajat di hati kami nak belikan kek untuk Wafa punah atas beberapa sebab. Antaranya.. sebab Wafa dah bawak kek (konon-konon nak sepraiskan beliau, sekali kitorang plak yang terseprais). So.. aku dan Erina menukar plan lalu membeli Domino's Pizza. Wafa, pizza tu memang untuk sambut sebeday anda dan Keri(a) ye! Lupe nak announce, lapo punye pasal. Hehe.

Lepas makan-makan-makan sampai terkompius nak makan ape, kami sambung dengan sesi wajib setiap kali geng memuah berkumpul iaitu.. photoshoot!

L.O.V.E. bukan L.O.L.E. hahaha

Selepas beberapa percubaan, inilah perkataan LOVE yang berjaya dihasilkan. Tak sangka jugak badan aku boleh buat bentuk V dengan jayanya (kalau dapat angkat kaki tu tinggi sket lagi comel, tapi perut penuh laaaa). Penat ajau dak Erina, tapi gagallllllll hahaha. Terpaksa la tukang ajau buat sendiri. So, ok la kan? Sila klik LIKE. Hahaha.

Kemdian, kami buat aksi nama setiap geng memuah yang hadir. Aku tepek yang nama aku je sudah la eh. Hohe.

M.A.S.Y . cadang nak tambah 'yang da bomb' tapi tak cukup orang la plak

Anul nye S dah macam ape haha. Tapi memang susah la nak buat sorang. Berdiri plak tu. Kalau pakat baring ke, senang sket. Hehe. Ok dah setel bab nama, masa untuk melompat!


HOMAIGOD!!! apo ko golap bona gambo ni Anul? Huhu

Perghhhh giler banyak kali try amek gambo lompat setempat ni hah. Sampai kurus laa lutut masing-masing. Terus rasa kurus weh. Makanan yang bertimbun tu rasa macam takde efek dah kat perut time ni. Muehehe ai likeeeeee~

Konon-konon nak tunggu bunga api. Tapi sebagai orang Shah Alam, Erina dan aku yakin malam tu takde bunga api. Apa kau nak kene sambau petir pi lancarkan bunga api merdeka dekat masjid di malam ramadhan itu?? Dah la tak semayang terawih, dok cium-cium lak celah pokok tu hah (Anul je nampak, mata dia kan alert bab-bab ni). Demm yuuuuu~

Sepakat membawa berkat, lalu kami together-gether ke ABC Fradoo milik keluarga Erina yang tersohor tu hehe. Keri dengan Wafa mamam ABC, aku dengan Anul minum lai chi kang sajork. Perut penuh, rasa nak tercabut girdle gua. Sebelum pulang, sempat lagi Wafa membekalkan kitorang dengan kek cekelat, buah betik dan NENAS yang segar dari ladang beliau. NENAS ke NANAS ye kekawan? Keri kata NANAS. Aku dengar cara dia sebut dah macam budak pelat je. Hehe.

Erina antau balik. Sampai umah, layan borak sepam dengan budak umah. Mandi, solat, tengok CD sambil masak air. Pastu baru tido. Lutut gua penat!!! What a wonderful nite! Cite dan gambau-gambau memuah lain boleh didapati dengan mengkelik di sini dan sini.

Ok la mengkawan sekelian. Esok aku dah nak start cuti. Tapi ari selasa kot baru aku balik Melaka. Makanya sempat laa lagi kot ade yang nak ajak berbuka kaaa sahur kaa. Calling² jelah. Tapi jangan la pi tempat mahal memaut. Dah la bonus tak dapat ni *kata aku dengan sedih*. Huhu~

So.. Selamat Hari Raya sume.. Kad raya tahun ni aku pos 3 keping je. Bukan kedekut, tapi aku macam tak perasan yang masa dah berlalu begitu pantas. Tau-tau je dah nak raya. Nantilah, kalau ade kad raya yang memerlukan aku membalas, aku poslah ye.

Selamat Hari Raya
Maaf Zahir Batin
0-0 ye

See uols on 20 September 2010, insyaallah. Lama giler aku cuti. Hahaha.

Yang tulus ikhlas, authentic dan mistik,
Masy Baby..~

32 comments:

hafidz said...

Wow~ Best melompat? huhu
Selamat Hari Raya Aidilfitri Masy~
Maaf Zahir & Batin~

*~ aRaBeLLa ~* said...

ah jeles awal gile yu cutiii..

Masy said...

hafidz,
best2 hehehe
selamat hari raya n mmap gak ye.. :)

arabella,
cuti ai byk ler.. jgn jeles ok.. ai humble je ni heheh~

PnConfused said...

gile lamaaaaaaaaaaaaaaa coti!!!



selamat ari raye lah yek bebeh...



tetiba aku cam nak wat2 sakit amek mc, leh coti lelama cam ko.. ;)~

zonaku said...

huhuuhuuuuuu.......


aku cuti y gazet jer, tambah sehari sebelum raya sbb nk meneman mak membeli belah n siapkan kuah ketupat.....






:: sejarah aku amik cuti sehari jer untuk raya, biasa seminggu!::

Masy said...

pnConfused,
cuti aku byk ler.. dah berapa tahun tah aku cuti raya 2 minggu. hahaahaha

selamat beraya gak :)

zona,
haaa ni bila nk balik sini ni??

moment said...

mmg seprise la ni..

sbb ku tak tau.. klu tau ade plan nk bli kek, mmg ku menadah mulut je.. lebih2 lg kek baskinrobin fevret erina itu!

kek keri yg potong, pizza pn keri yg mkn byk.. xaci..T______T

*rsa nk sekeh tak?? kikiki

zonaku said...

hehehhee... cam x kenal keri kannnnnnnsss?

Masy said...

wafa,
cadang nk seprais sbb tu x bgtau. err.. ade la sket2 rasa nk sekeh tp simpan jelah dlm ati.. ehehehe

zona,
keri tettt tettt teetttttt hahahah~

gadisBunga said...

lamanya cuti...! jeles siot!

HEMY said...

yg gelap tu sbb ada gambar aku..ekekeke..saje wat gelap skit...kalau tak org nmpk ko cium ketiak..aaahhahaha

waa...lamanya cuti...jumpa lagi rayaaaa

Masy said...

gadisbunga,
rilek2.. hehehehe

anul,
siut je.. terus ilang si wafa dlm kegelapan tu hahahahah

oraittt.. pasni piknik lps raya plk hohehohe!

Erina Asmawani said...

kak..cuti lelama jgn g dominos eh..nanti kantoi ngan bos..haha

zonaku said...

piknik????????????????????????????

Masy said...

erina,
hahahaha. bos akak tanye aritu, sempat x mkn pizza? hahahaha

zona,
jom zona! aku nk cadang kita pi piknik air terjun plak. jom!!!!!

ymn said...

slmt hari raya .enjoy ur days.

aku mula cuti 30 minit dr skrg sampai raya ke 4 jer.

en_me said...

meriahnyerr uoolsss.. selamat hariraya cik masy masy ittewww.. hati2 dijlnraya oke..

Masy said...

yaman,
selamat hari raya gak ye..

waaaahhh.. awal balik? tak dpt la aku nk berbuka dimsum kt marriot mcm ni huhuhuhu

en me,
moga2 meriah la raya nanti uolsss... selamat ari raya, hati2 di jalanraya jugek :)

duit raya?? :))

d' azali said...

kalu cik masy nk tau,
atas padang yg anda semua iftar tu sy slalu men bola mlm2..
patut x boleh sampai kene halau ngn penguatkuasa...

semut api said...

raya nanti bole buat makan2 lagi dilokasi yg sama..jgn lupa jemput.

sebelum terlambat,
~selamat hari raya maaf zahir batin~

Masy said...

d'azali,
ooo dok shah alam gak ke? tp mmg slalu nmpk org main bola kat situ tp padang yg seblah satu lg tu la.. yg kitorang lepak ni yg betul2 dpn pentas tu.. hehehe

semut api,
insyaallah... dah jemput nanti jgn x dtg plk..

~selamat hari raya maaf zahir batin jgk~

Amni said...

Really nice pic dear.. sukanya... saya balik kpg esok.. ngeee....nape balik melaka lambat?

Mr PenyuBiru said...

org² kat sekitar korang tu tentu pelik tengok korang kan.terutamanya biler tengok gaya hemy buat huruf S tu.hehe

GRuNGe said...

Ades, perut ko paling besar, patut buat huruf O. :P Lalalala. Kenapa aku tengok ko paling rendah lompat. Kalau ikut fizik, tu tandanya berat. :P Berat sangatkah anda Masy? :-"

Mizzy said...

terasa remaja sangat kan? :)

Super Nia Hana said...

wahh..semua pic besh!!

teringin nk buat.
tapi malu la mulanya

pastu..watashi plg over,ahahaha

k.e.r.i. said...

ada hati nak sekeh aku. huh~

me3n said...

Tinggi lompat ;p, nasib baik tak terkeluar balik juadah berbuka ehehehee..

Mak Su said...

hamboi, siap tulis dgn badan sendiri, hervatnya... memmmmuuaahh sungguh :)

achik said...

wah.. memuah sungguh!

selamat hari raya kak baby.. maaf zahir batin.. :)

*cimOt* said...

hiiiiiiiiii..pasni wat nama saye plak..
selamat.ari.rayer.tuan.rumah.

Masy said...

amni,
nak setelkan hal2 yg patut disetelkan hehe

penyu,
ye kot. aku x tgk plak org keliling hahahaha

grunge,
eleh dengki la tu. mana leh lawan perot ko yg macam lori simen tu kan.. :p hahahaha

mizzy,
sentiasa rasa muda... lalalala~

hana,
itu biasaaa... hahaha

keri,
sekeh sket pon takleh, kedekot! haha

meen,
akak x mkn byk sgt le masa tu hehehe

maksu,
mmg hevaaaaaaaaaaat

achik,
samat ari raya, maap gak ye :)

cimot,
try la :)

selamat ari raya...