Thursday, September 23, 2010

575: Syawal Kedua


berator woii beratorr...! dak Aren nak bagi duit raya!!
kata Abang Chik seraya beratur di belakang anak beliau, lantas dibontoti dengan setia oleh dua orang adik beliau iaitu dak Nan dan aku yang comel.

bongkok bongkok, baru la dia tak pasan, kata beliau lagi memberi arahan kepada kami. ok ok, kata kami dua beradik tanda akur.



selamat ari raya Pakcik Ren..
kata dak Nan dengan nada suara kanak-kanak sambil menghulurkan tangan untuk bersalam. Badan pun masih lagi dalam posisi bongkok bagi menampilkan impak kanak-kanak di bawah umur 12 tahun.

hoihh!! dah bangka macam ni pon ade hati nak mintak duit raya! blah!! blaaaaahh!! ingat buat bongkok camtu orang tak pasan la tu! kata dak Aren setelah menyedari penyamaran kami yang gagal. Hampeeehhh!!~

Namun begitu, gagal sekali bukan bererti gagal selama-lamanya ye rakan-rakan..

Yeahuuuuuuuuuuuuuu berjayaa!!!!! Anak-anak buah dapat satu je, aku dapat dua sampul ok!!!

Panjang umurnya
Panjang umurnya
Panjang umurnya serta mulia
Serta muliaaaaaaaaaaaaaaaa~

Mekasih bebanyak! Tahun depan doa-doa laa tak kena pau lagi dengan aku. Hohehohe.

17 comments:

zonaku said...

tapi ko tunjuk satu jer kannnnnnnn......

Masy said...

zona,
masa snap ni, br dpt satu.. lps tu baru si Aren panggil lg skali, dpt yg kedua kalinya.. yeayyyy! :)

arianna adrizal said...

aren tu sape?
bkn abg akak kan?

Masy said...

anne,
oh tidaakk.. beliau adelah sepupu ahkak. sekian penjelasan saye heheh~

hafidz said...

terbaek lah masy dapat duit raya, huhu

Masy said...

hafidz,
klu awk bg duit raya kt sy, awk laaaaaaaaaaaaaagi terbaek ok! hehehehe

gadisBunga said...

aren tu rabun kot. :p

achik said...

perghh.. hebat betul mengepow.. sila kongsi rahsia.. ekeke.. ;p

Masy said...

gadisBunga,
jgn jelesssss ahahahhaah

achik,
takde resia pun.. sumenye bgantung pd pemberi, klu dia nk bg - dpt la heheheh~

frwls said...

oh bulan!

Mak Su said...

eh ! maksu nak salam gaks lah

kamaruladli said...

dapat je? bagi bagi duit raya takde? hehe

hamzah ian said...

tahniah!! hahahahaha

en_me said...

ammvoiii sonoknyerr akak tewww.. ekeke

Masy said...

caki,
lalalalala~

maksu,
maksu dah lama disqualified, kompem kene rijek gak haha

kamaruladli,
ada... tp disampaikan secara rahsia smpikan photographer x dpt snap pic. hehehe

hamzah,
mekasih mekasih hahahah

en_me,
tggu duit raya dr en me pulak pasni. bersediaaaaaa~ haha

Super Nia Hana said...

ahahahah..sama mcm watashi.bknnya harappkan amount det raya sgt.cuma saje je nk kecoh2 kasi havoc skit ari raya.seronok nyakat nk det raya kt abg2.ahahahaha

Masy said...

hana,
hahaahahah betul2.. :)