Thursday, October 07, 2010

581: Biarlah gambar bicara sendiri...~

Lokasi : Perkampungan Orang Asli, Kole Kangsau

pic snapped by Mr Sivaji da Boss.


pic ni smart kan Mas? kata Mr Sivaji
ha'ah.
tapi budak baju merah tu menyebok je

T___T ape plak. lawa per. putih plak tu dalam pic ni hahaha
wuweeeek~
tapi apsal saye nampak gemok dalam gambau neh?

sape kata ko kurus?

T____T tssskkk~ komen tak membina langsung.

Lokasi : umah penginapan sementara kami di Parit Buntaq, Perak

pic snapped by me, baby


eh kata guna cek, apsal jadi duit ni?

ntah Angah. jom tolong orang susun
, kata Abg Nan

Dia susun. Aku pegang duit. Hulur sekeping-sekeping. Dah penuh ruang, duit ade banyak lagi baki kat tangan.

camne ni?
susun skema-skema tak best la. buat la camni.. aku tunjuk contoh.
tadi apsal tak cakap
dah cakap laaaa.. kita buat camni. ni kalau guna planning term, namanya staged.

staged laa ape laa, mengada betol planner ni la
dah tu nak buat cul-de-sac? macam la muat!


Tiga layer di bawah. Dua layer di atas. Hahaha. Tension la pengantin nak leraikan duit tu nanti.

double sided tape ni nak buat ape pulak? aku unjuk tape yang dia tampal kat tangan aku.
saje nak buat perhiasan kat situ kata beliau seraya berlalu pergi tanpa rasa bersalah.
demmmmm~


Lokasi : rumah pengantin, tengah tunggu Q

pic snapped by my niece, Adun (bukan ADUN)

Takde dialog sangat. Cumanya bila aku memilih untuk bawak hantaran beg Guess tu, Adun berbunyik.

boleh percaya ke Busu tuu..
apsal plak
lain macam jeee pandang beg tu, ade yang tak menyampai ke rumah pengantin ni kang
hahahaahah sampai mesti sampai, cumanya tatau la kot tetibe beg ni bertukau jadi beg kaler itam ke ape kan
hahahahah~ meh la Adun amek gambau Busu.


Lokasi : Rumah dR. Waibeyy, Keramat (eh betul kan YB?)
pic snapped by Wafa, using Anul's cam

Ok yang ni takde spesifik dialog. Cuma lompat, lompat, lompat dan lompat lagi sampai letih. Harap-harap takde aduan gempa bumi di kawasan kejadian, atau keretakan tanah di halaman rumah YB. Hehehe~

Serius, aku lompat sampai terkoyak renda kat skirt aku tu ok. Tapi memang dah koyak sejak aku keluar dari rumah pagi tu. Keluar dengan marah, so bila kain tersangkut sket je - aku sentap sepenuh hati sambil marah² Fahrin. Abes jahanam skirt guwe T___T Nanti la senang-senang aku jahit balik. Hukhuk~


Lokasi : Somewhere in Desaru. takmo tulis nama hotel, nanti orang gugel. hahaha~

pic snapped by.. errrr.. that camera itself. self-timer daaa...~

Yang ni memang takde dialog. Nampak riang ria bukan main lagi aku eh, padahal kepala otak dah meletup-letup sakit dari malam tadi. Rasanya sebab tak cukup tidur kot. Hmmm~

21 comments:

gadisBunga said...

riang gumbira di umah yb..jeles. wuwuwuw

noor afzan said...

duit tu banyak betulll...
dan gambar yang di snap pun byk betul..

Masy said...

gadisBunga,
apsal x pegi aritu?

afzan,
brape ribu tah, lupe dah huhuh. pic dah pilih2 ni, kot tak lg byk. hehehe~

zonaku said...

pic 1: ye ke putih?? ye ke kurus????

pic 2: uisshhhhh

pic 3: sebagai bukti andai benar kaler beg bertukar sesampainya di rumah kenduri


pic 4: kalau YB or makAdam nk berkebun kawasan tu pasti x susah nak gembur tanah dah.. adam pun gayat nk lompat sbb ada rasa gegaran

pic 5: haah.. ko terlebih girang



yer.. .aku komen cam buat entri kat blog ko kannnn

ber_u_wang said...

asik menghantar aje..bila nak menerima lak?

Masy said...

zona,
1. nmpk putih sbb bantuan cahye matahari. tang kurus tu mmg tak ah T__T

aku jwb no 1 je. hahahahah

ber_uwang,
erm.... ntah la. angkel ade calon ke utk sy? hueheheh~

Zareda Norman said...

gembiranya dierrr

HEMY said...

tak kurus

tak kurus

tak kurus

Masy said...

kak zar,
bole la..

anul,
yeee aku tauuuu T__________________T tssskkkk~

fndrocka said...

Kata biar gambar bicara sendiri...ni banyak je kau mengomel..

GRuNGe said...

Hahahaha.

Diulang lagi sekali hahahaha.

Gambar macam budak-budak untuk orang yang sudah boleh bergelar mak budak. Btw, mmg gambar yang diambil oleh bos ko tu menampakkan ko gemuk la. Bukan dah turun 5kg ke Masy? :P

Masy said...

fndrocka,
aku rasa terpanggil utk membantu gambar tu berbicara. takut dia salah cakap.

grunge,
elehhhhh tu kata2 org yg dengki. tp memang la apsal tah, angle tu salah. patut amek dr atas. hahahahahaha

5kg? 2 jelah T_____T

Anonymous said...

oit, ko mai parit buntaq x habaq pun noo..kat mana umah ada menakan ipaq hg tu? then kt mana umah tumpangan sementara korang ms mai sini?

ann

Anonymous said...

eh salah eja da..anak menakan ipaq. *soriii

Masy said...

ann,
malas laa nak habaq2.. bkn ade masa pun nk jmpe klu bgtau huhuhu. anak menakan ipaq tu kat tmn sri tenggara. ok la tmpt tu ade old town. hahahahha

korang dok kat homestay situ2 gak. heheh~

Anonymous said...

mangkok la! hahahah..dekat ja ngan kampung gua. (kampung ok, bukan rumah gua) ko x jelajah abis lagi..pizza hut, kfc, watson sume ada laa parit buntaq terchenta ituu..hehehe

Masy said...

haaaa kampung je kan, bkn umah ko kan.. kirenye klu aku bgtau pon bkn ko ade pon kat parit tu kaannn hahahaaah!!

Anonymous said...

tidakkah ko tau yg jarak umah aku ngan kampung hanya 10-15 menet perjalanan ngan keta dan dr kg aku yg x rupe kampung dah tu ke Parit Buntaq plak dlm 5-7menet sajork..huhu..kalo dak leh aku tompang kan diri p jd rombongan perantin (cas x malu dah mai) ;p

Masy said...

aku mmg x inform sape2 pon aku nk gi parit buntaq tu. unless klu baca blog tau le.. maleh aku. xde masa pun nk jmpe org.. heheheeh

nanti laaa lenkali kita jmpe. eksklusip. hehe

Anonymous said...

makcik rambot afro tu sape?

anne

Masy said...

anne,
wahahahahhaahah itu pengurus projek.