Wednesday, November 03, 2010

592: Dry Heart

Semalam.

Setengah jam sebelum aku log-out, tetiba mamat tu buzz. Memula tanya pasal harga minyak yang dah naik. Lepas tu macam biasalah kalau dah dia yang startkan perbualan, mesti akan terdivert ke tempat lain.

blogger-emoticon.blogspot.com


Dah tatau nak komen ape dah. Lagipun tak payah komenlah kot kalau isu ni yang dok dibangkitkan. Hati gua tandus.

Tapi la. Kadang-kadang macam mana kita cuba buat tak tau pun, nun beribu batu nautika di dasar hati kompem akan terasa samting. Bak kata kak Erra Fazira, di dalam keberanian terusik jua perasaan. Hahahaha!! *tetibe gelak lak. hmm*

Dulu aku dah pernah bagitau dia. Kalau diberi pilihan, kompem aku takmo kawen dengan dia. Bukan sebab takde rasa, sebab aku ni kan second choice je. Tak dapat pun takpe kan? Tapi..

tapi.. jodoh ni sume di tangan Allah. kalau dah jodoh saye memang dengan awak, ngelak camne pun saye tetap gak kene kawen dengan awak. itu kalau kira ketentuan Ilahi la.. kalau ikut ketentuan saye, tak kuaser mak noks!


Enuff said?

Oh. Kalau ada yang tertanya-tanya kenapa situasi di atas berlaku - di sini ingin baby jelaskan. Dia dah kawen ye. Dah ade anak sorang pun. Sila korek entry-entry lama untuk rentetan peristiwa yang lebih jelas. Aku malas nak korek kerana aku bukan kapal korek. Heheh~

blogger-emoticon.blogspot.com

26 comments:

jedi said...

cepat....cepat....jgn lambat...hehehhe


tawaran jgn ditolak

arianna adrizal said...

eceh.. da ada cik onion da. hehehe.

ah menggediks la dorg ni. menciks~

***smlm sy skodeng drama sebabak psl org yg kita bincangkn aritu. tunggu jela org ketuk pintu umah kita ye. huhu

Masy said...

jedi,
tak kuaser mak!

en,
hihihih mekasih kaciennn :)

mmg gedik!

*makin dahsyat ke drama tu? jaga² cik salmah..

Mr PenyuBiru said...

Dia dah kawen ye. Dah ade anak sorang pun.

fuhh..seb baik bukan aku.aku anak dua. hahaha..

HEMY said...

sebaik aku takde anak lagi penyu~~~~~

kakakakakaka

Sierrauniform said...

tak kesah laa penat dah aku tungguu nihh(ahahaa aku plak yang penat)

Masy said...

penyu, anul,
bongok sgt ok. hahahaah

rembo,
apsal ko plk yg penat? aku lg penat tau. hihihihiii

Benedict Bernard said...

masy gray - nanti kau ajak dia perfrom lagu Caramu dari Nikki dgn Zahid.. Aku dtg tengok k.. ;)

anyway kalau jodoh dah dgn orang jauh.. apa salahnya jah?

PnConfused said...

akupon ank sorg....???



hohoho.. bukan akukan???


hehehehe

Masy said...

ben ben,
hahahaha

jodoh org jauh? x kisah pun.. sape? sape? hehe

pnConfused,
ko jgn buat aku kompius lak eh. hahahahah

achik said...

saya pun tetiba xtau nak komen apa.. ;p

yonna said...

wahhh dah ada emoticon! akak buat camne? hahaha :p

haih,kalau soal JODOH memang ketetapan tuhan.tapi balik2, hati kita jugak yang dipertaruhkan. kalau semua2 restu,apa lagiii yuuu! :p

Masy said...

achik,
hehehehheheh

yonna,
hahahhahaha install install hihi

alaa dia da kawen le, kot la single lagi bole gak nak on (eh eh) haha~

en_me said...

siann kanns padi teww.. ;-P

me3n said...

Memula tanya pasal harga minyak? Sah2 nak JUAL MINYAK! ehehehe..err dia tak bace blog kak ke? ;p.

ehem ehem..

Amin: Awak dah fikir ke tawaran sy tu?

Masy said...

en_me,
padi????

amin,
dulu baca, skrg dah xde kot hehehehhe

tawaran ape? ape ape? :p

Ainul Hayat said...

Salam Kak Masy,

Jumpe link blog akak ni dari blog Yonna. Bestla bebelan akak kat Kotak Hujan ni. Pe pun camat berkenalan akak.... :)

Cikgooden (Selumbar Emas). said...

cari la pasangan yang sama.....maksud aku, sama semua aspek la, kecuali jantina..jgn sama.

Masy said...

salam ainul,
oo ye ke hehe.. mekasih2 nanti lenkali leh dtg lg :) selamat bkenalan jugek~ hehe

cikgooden,
maksud ko sekufu laa kan.. ye ye.. ko carikanlah jugak, ape laa hehehe

Zareda Norman said...

lupakan aje tawaran itu.. ramai lagi yang bujang dikkk.. dengarlah nasihat akak mu ini

fndrocka said...

Pheewitt

Masy said...

kak zar,
hehehehhe mmg pun.. ade ke cecalon yg kak zar tau? nak nak~ agagaga

fndrocka,
wiwiiiittttt~

Zareda Norman said...

masy

opis akak ni ramai calonnya.. bujang hensem muda tertarik menarik memang debommm meh datang sini meh

Masy said...

kak zar,
ye ke?? auuuuuuummmmmmm~ ape lg kak, lakukanlah tanggungjawab sosial akak. mana laa tau kaann... akak gak dpt pahala lebih ;) ehem ehem~ hihih

Jard The Great said...

err.. si meen ke? wakaka.. okok joking.

aku penah da baca entri yg lps2 tu.. akak carik lain aarr.. huhu.

tp kalau isteri pertama yg dtg meminang mcm dlm cerita chinta tu.. ok je. hihihihi

Masy said...

jard,
hahahahaahha

mmg nk cari lain pun.. jard tolong laa carikan. hehehhehe