Thursday, November 11, 2010

595: Jangan Pandang Belakang Sungai Congkak

air yang tenang jangan disangka tiada.. mistewiiiii~


blogger-emoticon.blogspot.com

Awal bulan aritu.. Sebelum Angah pegi haji, aku dan kekawan sekolah yang beberapa kerat ni dah set nak pegi mandi mande. Aku kata nak sungai gak! Mandi laut kang itam. Macam laa mandi sungai boleh putih ye. Ah... yang penting usaha untuk mengelak penggelapan kulit secara berganda tu ada. Jangan dipandang enteng okeh.

Letak gambaulah.

kami yang membabitkan diri secara tanaman berkelompok


Aktiviti pemanasan badan sebelum mandi adalah makan. Ini nasik lemak belang. Cik Rozan punya air tangan. Harap-harap tangan dia berbasuh la ye.. sedap!~ Makanan lain ada snap tapi gambau tak clear so malas nak tempek. Aku bawak sandwich belang je. Nothing spesel. Hehe.


Bapak sejuk!!!! Macam ada 15 juta kontena bawak ais terbalik masuk sungai. Ajer giler sejuk. Bak kata bidalan aku - masuk cawan C, keluar cawan A. Jangan nak elaborate kat sini ye, elaborate dalam hati je. Hahahaha.


Bodo giler gambau ni HAHAHAHAHA aku gelak dulu. Liana macam nak kata 'ko pehal mek meniarap dalam air ni, nak mampos?' kepada aku yang sedaya upaya nak basahkan sekujur badan dengan kadar segera. Macam siak aaaaaa gambau ni. Hahaha.


Tapak tangan pun itam. Toksah mintak la gambau belakang tapak tangan T__T tinted abes. Sian dorang... aku tak sangat. Gaknye sebab memang dah itam, so tak berapa nak terefek dengan kepanasan mentari pada hari kejadian.

Lepas mandi, makan. Lepas makan, tukau baju. Gi semayang, pastu cari port tengok wayang. Terlalu kat Leisure Mall, pegi tengok kat situ jelah. Takers. Best~

Itu je. Ayat penutup. Ermm.. Esok aku cuti. Itu saje. Hahahaha~

blogger-emoticon.blogspot.com

18 comments:

achik said...

bestnya mandi sungai.. tapi cetek bebenor..

HEMY said...

sungai congkak cetek banget la dia punya air..huhu. tp still best

Masy said...

achik,
jadi laa kan drpd takde huhuhhhuuh

anul,
tu laa. next time nk gi gabailah. jom ah gi gabai. aku dah tau jalan ni hehehehe

frwls said...

baik g chamang kak. kalau nak dalam.

tak tercecah kakiku kakkkk

haha

zonaku said...

aku keje......


mmg sgt best ke takers???? nk g tgk la camni

en_me said...

ammvoiii akak membasah tewww.. ahaks

Masy said...

caki,
demmmmmmmm matik laa akak x reti berenang T__T

zona,
best! g tgk cpt!

en_me,
amvoii amvoiiiii

PnConfused said...

hoho.. teringat ms duk kajang dlu...




best2

jedi said...

Lama aku xlayan sg congkak...

zino said...

berendam sampai kecut.. hehe

Masy said...

pnConfused,
dok kajang dekat ke nk pegi? ooooooo baru ku tau ehehhe

jedi,
aku br 1st time. huhuuh

abah zino,
yeahhhhhh hehhehehe

me3n said...

batu berdiri tuh buat sendiri ke memang ccenggitu kak??

Masy said...

me3n,
masa smpi tu mmg dah gitu.. rasanya ade org yg dtg sblm tu yg buat camtu hehehheeh

Erina Asmawani said...

hahahaha..gambar akak mendugong tu cam kena denda pumping ngan kawan akak berdiri ala2 mandor cekak pinggang tu..hahahaha..comel2..

P/s: cawan C tukar jadik cawan A? i know what u mean..lalalalal ;p

Masy said...

erina,
cam bongek kan aksi tu? hadoihh bole plk terkantoi dlm pic hahahaaha

ehem! cepat tangkap skrg haaa.. da bole kawen dah ni hahahahaha

Super Nia Hana said...

ahahaha..cayalah..gaya meniarap tu dh ada..

Mohd Shahrul Hafizi said...

Hahaha. Memang tak boleh blah la. Siap berenang tu. Nasib baik bukan kuak lentang. Hahaha. Kelakar la Kak Masy ni.

Cawan C? Not bad. Ngehehehe.

Masy said...

hana,
hehehehe T__T

shahrul,
mcm berenang laaa.. sibbaik akak x upload pic akak pura2 buat kuak kupu2. kot tak.. teruk la kene bahan hehe

eceh paham gak ke? bkn main lg eh! hahaha