Tuesday, November 16, 2010

596: Satu hari di hari Sabtu..


Sabtu lepas, bermini gath dengan rakan-rakan sekolah rendah. Yang dua orang tu dah biasa laa jumpa.. wah biasa katanya. Macam laa rumah sebelah menyebelah kan. Takde laa.. at least dalam setahun tu mesti la jumpa. Cuma yang sorang lagi ni je ala-ala Jejak Kasihan. Aku pun tak ingatlah bila last jumpe makcik ni.

Memandangkan rerakan yang lain sengal semacam tak reti tengok event kat fb, akhirnya beberapa kerat manusia ni hanya follow je cadangan dak Rembo iaitu nongkrong ke Zoo Negara. Haha. Bagus gak. Memang aku teringin nak pegi pun memandangkan kali pertama dan terakhir aku ke zu itu adalah pada tahun 1991. Lama tu.

blogger-emoticon.blogspot.comSo inilah kami, seperti yang tertera di tubuh masing-masing akan namanya. Mamat-mamat yang biasa dijumpai gagal menghadirkan diri atas sebab kerja dan ada yang gagal dihubungi, ada yang malas dihubungi (dah last menet, malas aku). Begitu juga dengan mamat yang baru dijejaki di fb, pun gagal menghadirkan diri - sekaligus memusnahkan harapan aku untuk mengepaw beliau. Wahahahaha. Belum pape dah ada niat nak paw. Eh.. tapi member redha je, so.. ok la tu.

Tak lama pun huhahuha kat situ.. Banyak lagi urusan lain nak diselesaikan (konon).

Selamba tapirus je makcik ni pegi dekat-dekat burung tu ha. Aku dah menyongsong ke tepi jalan dah. Cuak ah. Dibuatnya kene kejau ke, kene patuk ke.. huhuhu. Rasanya aku ada pengalaman kena patuk dengan ayam kot? Eh.. itu jiran aku. Ke kene kejau angsa? Haaa.. yelah kot. Kene kejau angsa. Damn you angsa rascal.

Ke mana saja aku pergi. Aku memang suka cari spelling error. Ni kat Zoo Negara aku perasan satu. Ade ke PERINGAT? PeringKat laa weh..

blogger-emoticon.blogspot.com

Ok semua. Selamat Hari Raya Aidil Zafuan.. opss.. Aidiladha.. Sape tak puasa, tak boleh raya. Aku raya kat KL je..

blogger-emoticon.blogspot.com

21 comments:

Mr PenyuBiru said...

ko pergi zoo sebabh terpengaruh ngan entri aku jumaat lepas kan?kan? hehe..

frwls said...

tersedak akak rita kat rumah tau

Masy said...

penyu,
oh silap.. aku x baca plk entry zoo ko tu hehe.. mmg dah rancang pun mende ni drpd 2 minggu lps..

caki,
aummm~ rilek laa kak rita heheheheh

hafidz said...

kohkohkohkoh
kesian nak eja peringkat pun salah :P

Masy said...

hafidz,
tau takpe. huhuhu

gadisBunga said...

apasal tak penah ada rasa nak gi zoo negara ek?

semut api said...

selamat berhari raya di Keramat :)

Masy said...

gadisBunga,
ntah. ni mesti takde rasa nk gi Muzium Negara gak kan?

semut api,
thanks.. selamat berhari raya di kampung..

baincardin said...

Selamat Menyambut Aidiladha!!!~ ^_^

Yunus Badawi said...

Berapa banyak kawan baru yg kau dah add dalam fb ko tu? hehehe

en_me said...

salam aidiladha maaf zahir bathin wat cik masy masy ittewww dr me yg jauh dimata ..

Masy said...

bain,
selamat braya jugak :)

YB,
ntah laa.. aku x kira plk. heheheh

en_me,
selamat braya gak utk en me yg jauh di mata hehe

zonaku said...

aku raya kat kampung!

Erina Asmawani said...

selamat aidiladha kakak montok ;)

Masy said...

zona,
kampung aku datang KL. heheheh

erina,
selamat aidiladha adik mantap!

Sierrauniform said...

seb baik tak 'pengat' jer..kalo bos aku jadi bos derang dah menanah cuping telinga org salah eja tuh

TedungS said...

Aku tau ko mmg minat kat aidil zafuan tu, yg main bola tu, bukan rita nak break up ngan dia ke, ha.. boleh la tu... kekeke

Jard The Great said...

fuuhhh... da lama tak gi zoo neh. tp kesian ar tinguk haiwan2 sana tak cukup makan

Masy said...

rembo,
hahahha nk kene pangkah ni!

tedungs,
tak kuasa aku. hahaha

jard,
yelah eh. hadoihhhhh

Aujinz said...

owh..
ini post raya puasa ka..raye haji?..

kompius jap..

Masy said...

aujinz,
aidiladha la.. kan dah sebut tu. tp saje je sebut psl puasa. hahahaahah