Monday, November 22, 2010

598: More Than Words

Rupanya, aku enjoy menempuhi perjalanan yang jauh untuk pergi dan balik kerja.

Ada sesuatu yang menggembirakan aku bila duduk jauh daripada rumah sendiri. Bukanlah aku tak suka rumah aku. Mestilah suka walaupun kadang-kadang aku berharap, rumah aku itu lebih baik daripada sekarang. Bukan luas bukaannya, bukan lokasinya - cuma dalamannya saje.

Stop kat sini jelah.

Sekarang ni barulah mak aku macam start nak bising-bising perihal kawen. Dah nak masuk 31 tahun uols. Kalau ikutkan target aku zaman sekolah dulu, aku cadang nak kawen umo 21 - pastu by 30 aku dah nak stop beranak. Wakakakakaka member aku sume dulu cakap 'giler awal ko nak kawen!'. Pastu aku tambah laa 23 tahun. Sampai ke sudah, jangan kata kawen - boipren pon takdok!

Ada masanya aku rasa, aku gementar dengan komitmen. Aku ada kerisauan yang mendalam nun di sudut hati. Aku takut kalau suatu masa bila aku rela berkorban apa saja untuk partner aku tuh, at the end of the day aku tetap ditinggalkan. Dan dah tentu alasan yang paling tak nak aku dengar adalah 'kau terlalu baik untuk aku'.

Trivia : Tahukah anda, bahawasanya alasan aku terlalu baik untuk diorang adalah alasan yang paling koman aku dengar sejak kes 1st love dulu sampailah yang last (setakat ni)?

blogger-emoticon.blogspot.com

Jadi baik pun salah.
Jadi jahat apatah lagi.

Sesekali dalam hati aku terlintas. Untuk pejam mata, dan terima je pilihan keluarga. Kalau ada laa kan. Aku dah malas nak fikir. Dah malas nak melalui perkara-perkara yang menyedihkan. Perkara-perkara yang merebahkan semangat, memusnahkan harapan, menyusahkan hati. Semuanya makan modal airmata aku.

Penat penat penat.


Mak aku bising. Lambat kawen, lambat beranak katanya. Seusai kata-katanya, aku menghampiri beliau.. meletakkan dagu di atas bahunya lantas berkata perlahan - betul-betul di telinga beliau...

takpelah.. nanti Ta kawenlah dengan yang dah ada anak, kan senang.. lepas nikah terus ada anak

Terus mak naik hangin. HAHAHAHAHAHAHA~


# mana nak cari..

23 comments:

Zareda Norman said...

masy

jodoh pertemuan ajal maut tu semua kerja Allah dik.. kita sebagai manusia berusaha dan berdoa untuk yang terbaik.. sekiranya belum dimakbulkan jangan gundah kelana kerana pasti Allah SWT menjanjikan yang terbaik untuk kita.. jangan putus harap dan teruskan berusaha.. yakin BOLEh!!! *tetiba*

Sierrauniform said...

konfirm tahun 2011 ko mesti kawen..nasik minyak hujan panas laa..haii sedapnyaa ditambah rendang memikat..:D..weii aku tak gelak keh aku bg semangat ni tak nmpak aku pat bahu ko nih?!

Masy said...

kak zar,
ye betul.. so.. apa lg kak, kata nk kenenkan dgn bdk2 opis.. mananya? hihihihihih

rembo,
amiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin!!~ aku buat nasik goreng je, bole tak? tak pun nasik ambang, bole tapau je. hahahaahahha

zonaku said...

seksa bukan... dah kata kita ni baik, patutnya dia syukur la dpt orang baik....


hehehee.....

kadang kita rasa biasa, cuma kebiasaan itu rupanya menyakitkan mata orang sekeliling....


letih melayan cinta, aku pun nk nikah terus jer, x mo cinta sblm kawen, nk cinta lps kawen jer.. kurang sket kot bebanan emosi. kot jer la.. mana tau lagi kann

Mr PenyuBiru said...

alamak! aku dah ade anak. adakah ko cuba mengoda aku dgn entry ni. hahahaha..

Masy said...

zona,
atau mebi aku x cukup baik.. tatau la :)

penat penat. camne agaknye klu aku kene kawen paksa? i wonder..

penyu,
hoi!!! tak kuasa aku! hahahhahah

en_me said...

kawen sodapp tawww Ta.. ahaha

Masy said...

en_me,
yolaaaaahhhhhh :p

HEMY said...

aku pn penah kena alasan terlalu baik tu...dua kali..mmg gampang la beb

pastu bajet keputusan clash tu terbaik utk kita berdua (bukan us maksud aku di sini ye..sbb kita baru fasa merapatkan jurang..ahem).

mmg gampang...tp takpe. lain kali bila kena lagi cmtu..ko terus bukak skit butang baju..cabut tudung then merangkak macam rimau

then ckp dengan nada sedusive "i'm naughty ok..sapa kata i baik"

mwahahahahahahhaa

Masy said...

anul,
ha kan.. aku takde la marah sgt pon tp cam terpinga2 jelah. hukhuk

cadangan ko tu kan.. aiyoo HAHAHAHAHHAHAHAHA bole meninggal!

arianna adrizal said...

mmg pun koman. bohsan. dah xsuka ckp je xsuka. xyah belit2 dan bercabang2 mcm lidah buaya (ini bukan alovera tu ye)

achik said...

tumpang penat jugak.. isk!

didi said...

sy sokong duk jauh tempat keje dgn rumah..bukan sbb xsuke keje tu..tp suasana kat tempat keje yg sy klu bo xnak jumpe makhluk2 tu, wlpn selisih jalan..camne ni..ada 30thn lgi nk ngadap dorang?? haih~ so..duk la jauh dari tempat keje..

2nd, sy pun dah penat..SERIOUSly klu ada yg masuk minang skrg jugak sy kawen..penah nak layan org tny..even, family..penat nak bercinta..ada ke? muahahahha~ besar sungguh dugaan ku Ya Allah..berikanlah aku dan k.masy kekuatan menghadapai dugaanMU ya Allah ;) amin~

moment said...

xpe xberteman, dr berteman dgn org yg salah....

^___^

Masy said...

anne,
akak anggap itu sume ayat penyedap ati je T_T uhuuhuhuuh

achik,
sile la sile sile heheh

didi,
tp dok jauh mkn kos laa plk. takpelah, i redho :)

amiiiiiiiinnn~ ;)

wafa,
betul betul.. :)

Super Nia Hana said...

watashi hampir dikerah utk mandi bunga..hhuhuhuhu

Masy said...

hana,
akak blom dikerah lg.. tp dah ade yg sebut2 la.. ai tak kisah pon... meh la air bunga tu, ai mandi.. hehhe

SisHoney said...

sis target dulu nak tawen 07.07.07 tapi sampai 10.10.10 pun masih belum *sigh*

Masy said...

sisHoney,
hahahah akak smpi dah lupe target date ape. hahahahah

kakLuna said...

ok nak solat isyak nak doakan masy cepat dpt jodoh pastu kawin terus beranak 8 orang.ok?

Masy said...

kakluna,
kawen cpt tu dah ok dah tp tang beranak 8 tu bole reduce tak? 4 org dgn 3 kali beranak je ke hihihihih

yonna said...

tembak je lepas ni kalau ada sesapa tny bila nak kawen? eh tp jangan tembak mak sendiri pulak hahaha.

Masy said...

yonna,
nak kena tembak? hahahaahah