Monday, November 29, 2010

602: Timang De Series

blogger-emoticon.blogspot.com

Semalam dalam perjalanan dari Melaka, berborak dengan mak. Macam biasalah. Aku tak kisah kalau tak borak pun (sebab dah biasa drive sorang), tapi mak aku laa tensen. Dia takut aku ngantuk. Errr to be honest, memang semalam ada beberapa kali aku rasa nak terlelap masa drive sebab penat sangat huhuh.

Mak aku ulang balik ayat orang lama 'waktu kecil ditimbang ibu, waktu besar ditimang gelombang'. Tapi kali ni dia sebut pantun penuh.

rumah kecil tiangnya seribu
rumah besar tiangnya sebatang
waktu kecil ditimang ibu
sudah besar ditimang gelombang

Mula la tu nak syahdu.

ok la tu mak ditimang gelombang, daripada ditimang tiang.

HAHAHAHAHAHAH mak aku gelak. Setel. Hehe.


antara imej yang diberi oleh Tok Gugel bila aku mengetik perkataan 'tiang'. tataulah ape signifikan antara sekawan hewan (lembu kot, lupelah) dengan tiang. hmmm~

12 comments:

Erina Asmawani said...

tu sekawanan entelope riang la kak..

ditimang tiang? hahaha
awww..lucula awak ni..cubit pp skit (tetibe ;p)

Benedict Bernard said...

oldskol sangat main pantun2!

Masy said...

ena,
oooo. entelope dgn Penelope sama x?

lucu ke? awwuuuuu hahahah

ben,
tu blom nyanyi lagu 60an weh! hehe

zonaku said...

hehehehe.
pesal tiang wei???????

ber_u_wang said...

tiang bendera ke tiang letrik..

Masy said...

zona,
sile baca pantun.. heheh

ber_u_wang,
tiang rumah :)

zonaku said...

iye la... iye la..

*tp still x paham*

kad0k. said...

ai tak paham la dgn ditimang tiang tu...seyes!...hahaha

Masy said...

zona, bro kadok,
alaa.. dlm pantun tu kan ade sebut pkataan tiang.. tu yg ai sebut balik tu.. x paham eh? mak gua lg cepat pikap rupanya hahahaahaha

Mohd Shahrul Hafizi said...

Hahaha. Lawak la Kak Masy ni. 'Tiang' apakah itu untuk menimang?

:P

A ah. Atok Gugel dah nyanyuk kot.

Masy said...

shahrul,
mana nk tau. hehehhehe

Mohd Shahrul Hafizi said...

3:)