Tuesday, January 11, 2011

617:Monolog

Tidak pernah ku sangka
Rupanya kau lebih ku cinta
Dari hati yang putih

Ku hadir untukmu sayang


Aku turut merasa
Gelora
yang menghempas jiwa
Biar lama ku tunggu

Ku pasti kau tiba


Kau selalu menduga, menguji

Kejujuran di kamar hati

Membuatku dihimpit oleh keresahan


Kita memendam rasa dan bermimpi

Terbang ke langit

Langit yang tinggi
Bertemankan awan indah memutih


Sambut tanganku sayang

Bawaku ke syurga impian

Tiada lagi curiga

Kaulah yang ku cinta


Kasih ku kasihi dia
Cinta mencintai kita

Kasih ku kasihi dia


Sedih la lagu ni. Tak pernah gagal nak buat aku..er.. nanges kalau kena gayanya. Paling cikai pun, airmata kompem genang-genang.

blogger-emoticon.blogspot.com

Dalam hidup kita, bukan semuanya kita akan dapat. Takkan bertuah 24 jam.

Ada duit, takde masa.
Ada masa, takde duit.
Ada kawan, macam takde.
Ada boipren, tapi boipren orang.

Rasa bahagia, tapi sekejap.
Rasa marah, takleh cakap.
Rasa sedih, dapat hadiah.

Ada mata, mata sakit.
Ada hati, hati pun sakit.
Ada jiwa, jiwa rabak.
Ada perasaan, perasaan koyak.

Dapat satu, hilang dua.
Hilang dua, dapat lima.

Nak menjadi manusia yang redha 24 jam dengan apa yang ada pun bukan kerja mudah. Nak istiqamah, nak remind kepala sendiri yang ni semua dunia je. Nak kena ulang hari-hari, macam berzikir tu. Hati manusia yang tak maksum memang macam tu la eh.

Jadi susah bila benda-benda yang tak menyenangkan itu la yang selalu ada dengan diri sendiri. Busuk hati? Dengki? Sakit hati? Cuba kena kat diri sendiri. Kalau boleh berlapang dada, nampaknya diri sendirilah yang memang ada masalah jiwa kot. Bukan salah orang lain, memang salah sendiri.

alone.

Mungkin banyak sangat kekurangan diri, sebab itulah macam-macam yang jadi. Semuanya serba tak kena, serba tak jadi. Tak ada satu pun yang memuaskan hati, yang membanggakan. Yang tak memalukan. Bila semuanya serba tak masuk, maka bawalah diri tu keluar. Jauhkan. Elak. Tak perlu dicari lagi.

Hmm.

Kalaulah dapat pindah keluar dari Shah Alam ni, best kot. Gaji banyak kalu, ulang alik dari Keramat macam aritu pun aku sanggup. Sejak akhir-akhir ni selalu terfikir. Best gak kalau ade DSLR. Hujung minggu bila boring duduk rumah sebab takde sape nak ajak keluar, boleh la bawak diri pi taman kaa.. zoo kaa.. muzium kaa.. Menembak-nembak gambau. Kalau jalan sorang-sorang merambu, bahaya la pulak. Sebab nanti mesti kena beli pape. Kalau menembak-nembak ni, paling banyak pun kena beli air sebab penat jalan.

Hmmmm...

Pengajarannya.

When you allow your happiness to be controlled by someone else, you are handing them your power.



Takpelah baby. Ayat seterusnya simpan dalam hati je. Ni kang kerana entry setitik, rosak kawan-kawan sebelanga. Hohehohe~
blogger-emoticon.blogspot.com

17 comments:

Puan Capa said...

jgn lompat...nnt takde sape2 sambut.haha

ber_u_wang said...

sabo erk... mungkin ada sesuatu yg kita tak tahu di depan sana

Masy said...

puan capa,
sape kata takde sape sambut.. tuuuu kan ade tanah dgn pokok2 bole sambut hehe

ber_u_wang,
iyelah kan.. kita rilek2 jelah sambil goyang kaki skrg ni hehe

O'gosh said...

setiap yang buruk tu pasti ada kebaikan...sabar ye...

zonaku said...

ada boipren, boipren rang

ok lagi tu..... kalau ada boipren, laki orang kan ker haru........


er... ko jgn la terjun..... lobang teruk tanah tu karang..... bek ko dtg sini, kita layan muvie

Masy said...

o'gosh,
ye betul.. ai ok je.. hehehe

zona,
ade per kes camtu. boiprenku suami org tajuk albumnye. kau hado? hahahaha

jauhnyeeee nk g sana. oit meh la turun sini, hehehe

HEMY said...

ada dslr mmg best..kan wafa??

yana said...

akak,

sy kan ada.xmo sedih2.hehe..

ape kes g zoo, mahal woo..rm35 org dewasa..T___T nk pegi dgn member2 lepas g kenduri kawen sape ntah cuti sek haritu..tau2 mak aih..patah balik..hehe

Masy said...

anul,
klu ade duit nk beli mmg best.. tp tu lah. jauh lg kemampuan. aku belek2 dslr korang jelah hehehe

yana,
it's ok.. ade tapi jauh hohohho. ok la kot drpd .. aaaa takmo sambong. hahaha

pusat sains negara jom? ade bran wiken ni? hehe

achik said...

rasa yang sama.. huhu..

Masy said...

achik,
ye ke? hmmmmmmm T__T

yana said...

ala kacang je tu..tp xtau jalan..bole?

yonna said...

Rasa sedih, dapat hadiah.

errr apakah? siapa bagi akak hadiah bila sedih? meh nak kawan jugak :p

Masy said...

yana,
nanti, ade plan lain. talk to u later :)

yonna,
sendiri laa bg, nk soh sape lg bg? aigo aigoo hahahah

oNi said...

ada boipren suami sendiri lg bess la. keh3.

sabo sabo (pada yg bekenaan)

:D :D

zonaku said...

heheheheee.... ada.......... pe lak xder........

Masy said...

oNi,
yg tu mg best sesangat ler hahaha

zona,
aku pon ade.. HAHAHAHHAHAAHAHA