Monday, January 31, 2011

625 : That Rainy Sunday Morning..

Lepas solat subuh semalam, tetibe mata takleh lelap. Hati aku terasa sesuatu yang sangatlah tidak enaknya. Aku berfikir-fikir. Dan tetibe je aku pegi mandi haha. Pukul 6.30 pagi, aku dah otw ke Masjid Shah Alam. Ye, sorang-sorang.

Ada kuliah subuh, dah separuh jalan pun. Sepanjang aku duduk Shah Alam, memang tak pernah sekalipun aku bersubuh kat sini. Rasanyalah. Betul la tu. Hmm.. Usai kuliah, aku terus membuka Al Quran yang aku bawak dari rumah. Sesekali terhenti bila tangan-tangan makcik menghulur salam, semua orang dah nak balik huhuhu. Kipas pun dah off, takpelah asalkan lampu ada lagi. Nak dekat pukul 8, semua lampu pun off termasuk laa lampu chandelier hok dua ketoi beso tu T___T Ok ok aku keluar T____T

Orang dah takde. Abbaya yang tersarung di badan aku gantikan dengan cardigan labuh warna merah. Ke gerai masjid, aku tapau nasik lemak dengan paper. Kemudian Fahrin ku hayak ke area Kedai Kopi. Makan pisang sebijik yang ku bawa belayar, air mineral setengah cawan. Oh... dah hujan rintik-rintik. Bukak payung, dan aku pun mula berjalan keliling tasik..

Banyaknya kenangan di sini. Macam wayang, satu persatu bermain dalam minda bila melalui tiap-tiap kawasan yang bermemori.

Di sini,
tempat bercinta
tempat berjogging
tempat mencari ilham
tempat gath blogger yang pertama
tempat buat projek studio
tempat kenduri kahwin kawan-kawan
tempat kawanku menangis..

Hati jadi sayu. Since I cried too much recently, aku buang-buang pandang pada pokok-pokok hijau. Seriously mata aku dah mula nak kabur-kabur, dah mula rasa silau. Bak kata opismate aku, ubatnya mengaji je. Yup.. aku pun dah lama tak mengaji. Minggu lepas ada la sekali, minggu ni dua kali. Hmm..

Bila melihat betapa besarnya usaha orang terdekat untuk menjauhkan diri, aku tak tahu nak kata apa. Salah aku kot. Takmo cerita panjang, nanti stress.

Besar jugak Tasik Shah Alam ni T___T Aku jalan biasa je, sejam jugaklah baru abes keliling. Nasib baik jugak cuaca mendung-mendung, senang cakap ujan laa... so takde terasa penat sangat. Ketiak pun takde la peluh sangat makanya baju aku pun takde la ucuk². Dan nasib baik jugak jalan sorang, so tak payah nak bercakap. Kalau tak, berganda kot penatnye?

Nanti boleh laa buat lagi. Hehehe.

Dahlah, jangan tensen² baby! Ingat........


ailebiu tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu *echo*

Haaa! Ape nak sedih? Hepi laaaaa beb! HAHAHAHAHAHAHAHHAAHHAHAHA

blogger-emoticon.blogspot.com

21 comments:

zonaku said...

ermmmmmm.....

kadangkala berseorangan adalah nikmat!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

.


.


.


asalkan xder bahaya di persekitaran, such as stalker, peragut, perogol, anjing etc

moment said...

ahh tidak!!!

adakah itu along exist betul2??

sy jelesssss!!~~

nak suruh gajah lenyek2 akak la mcm ni.. kikiki

moment said...

ahh tidak!!!

adakah itu along exist betul2??

sy jelesssss!!~~

nak suruh gajah lenyek2 akak la mcm ni.. kikiki

moment said...

nk click 5 kali.. tapi done 2 kali je.. muehehe


* cool kakak.. sy ade.. meh nk peluk meh~ ^__^

Masy said...

zona,
betul la.. tp kadang2 tu rasa cam harem sgt! gua dah hilang skill nak berborak T___T

wafa,
ye wafaaaaa.. mmg dia! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA menceriakan hidupku betul laaa!!!!

thanks aunty fafa, kakak peluk balik dgn gandaan 20.8 kuasa 12 :) hehehhe

achik said...

sesekali layan blues camtu syok gak.. err tapi bleh mengundang sedih la plak.. isk!

oh2 along exist yg betul? bukan ciplak punya???? ai jelesssssss yu.. kem salam kat dia ek.. ;p

Masy said...

achik,
sesekali je syok.. seselalu cam harem ahahaha

yesss it's him! insyaallah :) hehehe

Erina Asmawani said...

akakkk..nape sedey sangat ni?? tempias kesedihan tu kat kita tau (T_T).Jangan sedeh2 ok kak. Ceriakan hatimu..nanti 15hb kita jimba2 kat lanchang kuning...yeayyy!!

Peeewiiittt! Along exist tu tau.Saya tak jeles.haha

Masy said...

ena,
alaaa biasalah.. anggap je cuaca mempengaruhi perasaan walaupun sbnrnye takde kaitan pun hehehhe. yeaaaahh can't wait! :)

ehem! takpe, yg penting dia kata LOVE U kt akak. hahahahahah

Mr PenyuBiru said...

banyak juga wayang ko layan kat tasik tu yer.err..ade wayang seram tak? hehe..

Mr PenyuBiru said...
This comment has been removed by the author.
Masy said...

penyu,
aku dok cari2 gak kot ade wayang seram, tp takde la. pagi sgt kot hihihi

Lee Novotny said...

Mak pon banyak kenangan terindah semasa jadik student kat Shah alam dulu and loooove the Masjid Shah Alam tu..serene sangat! Amboii uolss tetappp noh jiwang githoo! Hiks!

Masy said...

lee,
wooooo agaknya kita blajar kat tmpt yg sama kot ;) mmg laaaa kan? jiwang sentiasa bila pegi tmpt2 tu heheheh

hafidz said...

cara la masy handle page Exists.
Tahniah! =)

KAMATO said...

lama tak singgah sini, masy apa khabar?

Mak Su said...

mksu menangis bersamamu, bagaikan terasa-rasa kepiluan

Masy said...

kamato,
sihat alhamdulillah :)

maksu,
jgn nanges maksu... bughuk org tua nanges hehehheheh

Puan Capa said...

eh..btol ke along exist tu?pergh!

Masy said...

betul laaaaaaaaa... tarak tipu punye.. hehehe

Masy said...

eh tak pasan hafidz nye komen. thanks! :)