Friday, March 11, 2011

638 : Dine-In (Makan Dalam)

Salam jumaat semua!

Baru-baru ni, opismate aku yang sorang ni tetibe hilang masa opis hour. Rupa-rupanya adik dia pengsan kat rumah. Oh. Opismate aku ni lelaki, adik dia pompan. Dok rumah famili la senang cakap.

Sebagai kakak opismate yang prihatin, aku pun bertanya laaa keadaan dan situasi kejadian sejurus dia menjejakkan kaki ke territory aku.

"bole plak dia pengsan kat dapur masa tu tengah buat air", cerita budak tu.
"abeh cemana ko buat?", tanye aku dengan penuh minat.
"angkat la dia.. adik saye tu dah laaa gemok, macam nak mampos ngangkat budak tu", kata dia lagi.
"gemok sangat ke?", aku tanye.
"gemok laa.. lebih kurang.. hmmmm.. haa macam Kak Mas la badan dia".

Cilake sangat kan? T_______T

Yang baju merah. Ada masanya mulut memang cam puaka. Grrrrrrrrr~

15 comments:

O'gosh said...

hehe....kadang2 mulut lelaki lebih laser daripada perempuan....

Masy said...

o'gosh,
stendet la tuuu kan. hehehhe

HEMY said...

ahaha...jujur budak tu.laki mmg jujur orangnya...

ko dok blkg motif nmpk kurus ke gambar ni??mwahahaha

Puan Capa said...

mana ko?eh!kat blkg tu rupanya. nampak kecik je.hehe

Masy said...

anul,
klu bab kutuk aku, sumenye jujur eh. aku dok situ sbb mmg dr asal kt situ ye.

pn capa,
kan? aku kecik je weh huhuhu

zonaku said...

heheheehee.....


puaka longkang!


dah nama ko abang, besar gajah pun kena la angkat. kalau awek, lajuuuuuuu jer la nk angakt!

dah tu y dia kurang bijak p angkat sensorang tu watpe????

Masy said...

zona,
hahahahahah!! dia angkat berdua, dengan bapak dia.

suara said...

dia nak mengusik je tu. :D
tak pun dia tu yang tak cukup tenaga nak angkat adiknya, jadi dia manipulasikan kenyataan jadi terbalik.

yonna said...

BAHAHAHAHAHAHA sumpah lawak! HAHAHAHA punyalah akak prihatin last2 akak kena balik T____T

mr.kordes said...

review buku anda kt sini.jgn mare ha!

Erina Asmawani said...

kuang ajo dak tu kak..haha..bongok je

Benedict Bernard said...

akak gemuk ke? haha

Masy said...

kak su,
tak pun.. dia serius kak! huhuhu

yonna,
mcm nk lempang2 je T_____T huhuhu

mr. korder,
owh.. nanti sy tgk. mekasih :)

ena,
sangat!

ben,
abg ben lg gemok rasanye. haha

Mamarempit said...

gemok????? buta kayu ke hape budak baju merah tu.....

Masy said...

mamarempit,
KAN??????? sengal giler. huhuhuhuuhuh