Tuesday, March 15, 2011

639 : Skendel

Alhamdulillah.

Setel sudah majlis kenduri kawen anak buah aku. Ekcely dorang dah nikah bulan 10 tahun lepas. Tapi belah lelaki ni jelah tak setel lagi sebab abang aku kan bizi nak gi haji aritu. Makanya.. bulan 3 ini tahun baru dapat buat. Hehe.

Sabtu malam. Kebetulan Busu sefamily datang sebab tak dapat nak hadir majlis kenduri esoknya. Lagi laa takleh nak rehat. Tapi aku ok je.. Cumanya bila mak aku bising-bising tu kang, cepat jelah amarah aku nak meletop. Tapi! Kita saboooooooo jelah. Pastu datang pulak family Ude. Saje la jengah-jengah.

Masa nak balik, macam biasalah anak-anak buah akan beratur untuk bersalaman (ke kena paksa? hehe). Sampai kat Maman (anak sulung Ude), macam biasalah dia salam dan cium tangan. Tapi tak lepas-lepas pulak menggenggam tangan aku. Aku pandang dia, macam tengah berfikir sesuatu je mukanya. Termenung dalam 2 saat, kemudian barulah dia bersuara,

ape cite skendel?

Ha? Aku ternganga. Dia tau ke pasal skendel aku? Eceh. Eh jap jap. Apekah jenis soklan ni? Tak paham.

skendel amende?
yang aritu busu tulis tu

Aku terdiam. Tulis mana laa pulak. Owh! Agaknya yang ni kot.


Ceh. Ingatkan ape laa.

takde ape. kenapa tanye?
kenapa Adi Putra?
sebab dia da kawen.. kan busu cakap pasal skendel dengan suami orang. kalau bubuh Fahrin, tak kena pulak sebab dia bujang lagi..
tapi kenapa Adi Putra?
sebab dia ensem!

Aku saspek si Maman ni memang rajin skodeng FB aku. Aku rasa laa. Tengok ni ape dia cakap.


Motip sangat.

*****

Masa kenduri ari ahad tu, cuba teka aku nampak siapa di celah-celah keramaian manusia itu?

Yup. Aku nampak beliau. Hahaha. Tapi takde gambau la ye.

Dah tentu-tentu la dia yang tegur dulu. Aku ni tatau la nak cakap. Kadang-kadang perangai jatuh kategori sombong pun ade, tapi sebenarnya bukanlah niat nak menyombong. Lebih pada malu sebenarnya. Tapi.. yelah kan. Ade aku kesah orang nak kata aku sombong? Kang aku dah peramah kang, ko gak yang tak larat nak layan hehe.

Ha. Dia tegur. Pastu bila dia kata 'dah lama tak jumpe', aku siap cakap 'memang lama giler'. Pehtu dia kata 'last jumpa kat rumah ni jugak kan.. masa tu ade bawak orang rumah ni ha, mak (mak aku la) ade kat atas'. Dem. Seposen pun aku takde memori pasal ni. Ade ke? Aku tak ingat pun T___T Ekcely, bila last aku jumpa dia pun aku tak ingat. Tapi bila dah dia bermati-mati kata ada jumpa aku masa tu, aku ok jelah. Walaupun serius aku tak ingat amende. Hmmmmm.

Bini dia kuruuuuuuuuuuuuuuuuuuus. Jeles laaa aku dengan kekurusan dia. Aku agak ketumpatan tubuh dia adalah separuh daripada ketumpatan tubuh aku. Rasa terhina plak tetibe. Orang tu dah ade 3 orang anak woi, yang aku ni blom buat production ape-ape (kecuali najis la op kos) pun dah berbadan sofa. How how?

blogger-emoticon.blogspot.com

17 comments:

Erina Asmawani said...

"teringat pulak tengok seseorang wanita berjiwa anak dara muda" ?? Apakah maksudnya tu kak?? puitis sungguh anak buah mu itu..haha

ala kak..janji sihat..diri kita sendiri kan special..xley sama ngan org lain ;)

HEMY said...

ada certain orang sblum berproduksi berbadan sofa, tapi dh lpas berproduksi jadi cm kusi plastik murah tu je..

iyee...

iyee..betol...

Masy said...

ena,
itulah yg akak x paham tu.. apekah maksud beliau, masih kekal misteri huhuhuh

anul,
mungkinkah aku tergolong dlm golongan itu? wuwuwuwuwuwuw

achik said...

berbadan sofa? ahahahadehakuterasajugahahahaih!

err tp kalau termasuk cam golongan yg hemy kata tu best gak ek.. ;p

Puan Capa said...

siapakah beliau?adi putra?

Masy said...

achik,
hahahahah. harap2 dapat la tergolong dlm golongan yg bertuah tu wuwuwuww

pn capa,
alaaaaaaaaaaaa adi putra yg blakon tu laaaaa....

zonaku said...

motif apakah anak buah ko tu??????

Masy said...

ntahlah zona, aku dok mikir2 lg ni hahaha

en_me said...

skendel kanns.. ehehe

Masy said...

en_me,
katanya.. hehehe

frwls said...

makcik, tumpang lalu......

Mak Su said...

singgah sini cari kopi o dan goreng pisang panas :)

Masy said...

caki,
ceh.. sile2..

maksu,
alahai.. pagi2 ni takde la maksu, dtg ptg sket eh.. heheh

suara said...

Hujan-hujan cam ni... dapat tido atas sofa best gak... Dapat peluk sofa, lagi best. Opss.. :D

Masy said...

kak su,
hahahahaha!! meh la peluk sy klu mau. hehehehe

Muhaimin said...

Kak jap lagi dia skodeng blog kak plak ;p.

Masy said...

amin!!!
mulut ko ni kan.. wuuwuwuwuwuwu T___________________T