Monday, April 25, 2011

655: Ko ni dah kenapeeeeeee....?? Hmmmm..


Saye menulis bukan kerna nama.
Eceh.
Bukan untuk mengumpul peminat (if any).
Ataupun pemenat.
Bukan untuk mengejar trafik.
Atau duit Nuffnang (if any. hahahaha)
Bukan untuk dipuja-puji setiap hari.
Ataupun untuk di'krutuk' (kritik + kutuk).
Ataupun untuk diberitahu begini dan begini caranya.
Ataupun untuk membuka ruang untuk orang mencari kesalahan.
Ataupun untuk membina kawasan bagi orang-tak-ketahuan-siapakah-dia melurus-lurus telunjuk dan menghentak-hentak kaki.
Ataupun untuk menyediakan gelanggang untuk anda-yang-saya-tak-kenal-siapa mencebik-cebik dengan keadaan kawan-kawan saya.
Atau menaikkan pentas untuk entah-siapalah-awak-itu mendabik dada dan mencemuh saya-dia-semua.

Kalau suka, syukur.
Kalau tak, syukur.
Kalau ada yang berkenan di hati, alhamdulillah.
Kalau tak ada, boleh blah.

So.
Shut up and read.

# bacalah, komenlah. tapi tolonglah komen APA yang saya tulis, bukan BAGAIMANA saya menulis. sebab cara kita semua berbeza. kalau sume orang nak sama, baik kita sume bergabung buat satu je blog. 1Blog - Bergabung, Meletup!

17 comments:

mya said...

jalan hidup kita tak sama *tiba tiba

Masy said...

kak mya,
betul la tu.. klu dah sume sama, takde ape laa yg bestnye idup di dunia ni. hehe

O'gosh said...

ala..biasala tu..kadang2 orang cuma tau nak kritik je..macam sendiri hebak sangat..sabo je la..

Masy said...

o'gosh,
tu laah kan? ingt ni sekolah ke.. hehehehe

Mak Su said...

maksu sokong masy

Masy said...

mekasih maksu! :)

HEMY said...

cara awak menulis ni ...cam kronik la..

tengs

Sierrauniform said...

hahahahaa pergi mati 1blog, disaster yang membangangkan tah pepe

kau 4.5 out of 5 star menghanjengkan orang yang menyemak kan kan..gud job!

Masy said...

anul,
okthankxbye

rembo,
hahahahhaah kuaser mak noks!

iye betul! tengsssss~

Rozami said...

marahnyer dia

Masy said...

kapten,
mana de aku marah.. nasihat je...

Erina Asmawani said...

huhuh..sukatila kan nak tulis camne..ayoyo..shut up & read je la kan..

Masy said...

ena,
itulah pasal... nk komen lelebih lak.. ade haku tanye? hahahahahah!!!

en_me said...

kannns..

Masy said...

en_me,
dah balik? ade subinier tak ehehehhe

Mamarempit said...

akak suka baca blog orang..cara orang menulis...suka...sebab akak tk leh jadi seperti mereka2 itu...termasuk kau....

ikhlas ni.....dari jauh...hehehe

Masy said...

mamarempit,
x pyh jadi sape2 kak.. jadi diri sndiri je :) akak pun ok per.. asalkan menulis dari hati, ada kisah org nk kata ape kan? ;)

mekasih kak.. muah3!