Monday, July 04, 2011

680: Sorok Menyorok



Apa yang kita lihat di permukaan, tak semestinya menggambarkan di dasaran.
Macam bongkah aisberg.
Di atasnya kita nampak 5 kaki, di bawah ade beratus-ratus kaki lagi yang tak ketahuan.
Bukan bermuka-muka.
Itu namanya skill menyorok kenyataan.
Penting untuk kesejahteraan bersama.
Penting untuk kesejahteraan sendiri.
Penting untuk orang-orang yang berkepentingan.

Macam dasarnya rasa sayang.
Yang terlihat 10%.
Yang tersimpan 100%.

Kau tau?

24 comments:

Jard The Great said...

tahu!

Masy said...

jard,
great! hehehhehehe

moment said...

sy pun tau!
bkn hipokrit..
tapi kdng2 xtau lebih baik kan? huhu

Masy said...

wafa,
betul.. sbb bkn semua org bole faham :)

en_me said...

kalo padi katakan padi .. kalo x mana orang tauu.. kanns

Masy said...

en_me,
itu leww... dah tatau cmne nk bgtau kat fahrin ni en me.. hehehhehe

zonaku said...

tau, tapi kadang2 lebih mudah buat tak tau

PnConfused said...

aku rasa aku tahu....


tapi kdg2 buat tak tahu...

tapi lebih elok tak tahhu...


arghh.. aku kompius

Masy said...

zona,
klu buat2 x tau kat iceberg, nanti kapal karam cam Titanic. hehehe

pn confused,
jgn kompius sgt laaa hahahahahah

MiLd said...

Tahu!

Masy said...

MiLd,
good! :)

Aujinz said...

tahu... koh koh koh

Mak Su said...

situation yang unspeakable

Masy said...

aujinz,
hok hok hok hok

maksu,
yup betul. hehehe :)

Mr PenyuBiru said...

aku tak tahu tapi buat² tahu aa. tapi gambar tu bukan bongkah ais kan.hehe

Erina Asmawani said...

tau juga..tol tu kak, kekadang orang x tau pe yg didalam kite tapi ade lebih baiknya mereka tak tahu dari tahu..tapi kekadang bagus jugak kalo diorang tahu pe tersirat di dalam diri ini supaya kita pun x susah2 nak xplain..gitu..heheh

@xiM said...

tak taw sangat.hehehee

HEMY said...

mana komen aku smlm? dem..dem..aku nk taip balik pn dh lupa

no komen

HappyIrfa said...

akak baru tahu bila baby bagitau
:-)

kad0k. said...

dahtu camne nak tau?

jedi said...

xtau....tp tu la hakikatnya

GRuNGe said...

Tak tahu

Muhaimin said...

kiutnye stetmen ;p.

Masy said...

penyu,
ko ni apepun tak bole! hahahaha. yg itu mmg betul

ena,
betul2. tp kadang2 tu bila dah tau pun mcm samaaaa je dgn tatau, baik x payah bagitau, ye tak? ;)

@xim,
tp tau sikit laa kan hehehhe

anul,
demmmmmm

kak irfa,
aik betul ke? hehehe

bro kadok,
kena laa amek tau ;) hehe

jedi,
betul....:)

grunge,
apa ko tau? hihihh

amin,
mcm akak x? hehehehh