Monday, September 05, 2011

700: Raya Yang Menggiurkan

lepas semayang raya kat masjid penjara, sengodang, melaka.


Salam semua! Salam Monday Blues! Salam dunia.. Salam sejahtera.. Salam hari raya..

Bermula raya pertama sampai raya ke 5, hari-hari aku ada program. Raya, raya, kenduri, raya, kenduri. Haaa macam tu lah. Hehehe. Malam raya pun sempat lagi aku jahit baju selai - dengan bimbingan mak aku laa. Aku nak menjahit sendirik-sendirik memang tidaklah.

Yang positipnya raya kali ni adalah bila kaler baju-baju raya aku diluluskan dengan cemerlang oleh mak aku. Malah beliau menambah sepasang lagi baju raya untuk aku. Ni mesti kes kesian kat aku ni huhuhu metacih mak!

Baju raya kedua. Aku suka pic ni sebab aku nampak kurus dan comel. Harap-harap bakal mak mertua di JB akan terstumble down di sini dan menerima saya seadanya. Mekasih mak(cik) :) Saya saaaaaaayang anak makcik sangat-sangat. HOHOHOHOOOHOO

Waris-waris sekelian. Dah besau dah woi anak-anak buah aku. Sok kalau aku beranak, takde sepupu sebaya laaa nanti. Kesian anak aku.


Aku suke pic ni sebab aku nampak kurus. Like seriously kurus! Walhal.......... (tambah sendiri).

Aku, mak, kakak-kakak ipau dan anak-anak buah pompan plak. Yang tudung kuning tu menantu abang aku. Haaaaa anak buah pun dah menikah, acaner??? Hehe.


Abang-abang aku (bukan semua) dengan sepupus dan pak sedara.


Hok baju itang tu mak aku, seblah beliau adalah adik beliau. Kami tinggal di taman perumahan yang sama. Tu diaaa ayat UPSR.


Kat umah Mak Itam ade air botol yang femes kat Melaka tu. Apetah namanya lupe dah. YAMSENG!! Opssss..



Yang lain nanti aku cite kendianlah ye :)

16 comments:

HEMY said...

air botol bodoh ke? bhsa panggilan air botol 40 sen masa zaman aku dulu..hehehehe

baju ungu nampak gemuk...sekian

Masy said...

anul,
ye kot. hehehe

ade pic yg nmpk kurus, ade yg nama gemuk. aku redha huhuhuhu

zonaku said...

perempuan yang baju serupa tu anak buah ko gak ker?


mmg ko nmpak kurus pic kedua tu. bukan kurus jer, siap nampak muda lagi

hahahahaaa

Masy said...

zona,
ha'ah. dua2 lg tinggi dr aku huhuhu

kan kan kan? hahahaah!!

en_me said...

air oren bodoh.. ahahaks

meriahnyer uoolss.. apasal mak(cik) kt JB pulakks.. abes xjadik yg kat penang tu.. ke me yg keliruu.. uhuhu (speku speku)

Masy said...

en_me,
mcm tu eh nama dia? lupe dah

penang?????? siapakah di penang? di JB ade Fahrin hihihihhi

jedi said...

sarsi kampung....

achik said...

mmg terserlah kekurusan.. saya jeles! ;)

fndrocka said...

eh kau ni ada masuk kelas posing supaya nampak kurus ke apa..ke kau memang dah kurus ni..

Masy said...

jedi,
tp bkn sume sarsi hehehe

achik,
padahal tak pun.. huhuhu

fndrocka,
dua-dua pun tak. anggap jelah kebetulan huhuhh

Mr PenyuBiru said...

gambar ko pegang botol duk bersimpuh tu nampak tak kurus aa.hehe

Masy said...

penyu,
ya aku sedar tu huhuhuhu

❀aRaBeLLa❀ said...

aik mana hilang komen ai ????

kak baby memang dah kurus arrr!!!

Masy said...

bella,
janganlah kao tertipu dgn pic tu.. sesungguhnye itu sume trick je huhuh. tp akak aminkan je kata2mu itu.. huhuhuhu

ajujua said...

nama air botol yang femes kat melaka tu adalah 'longchan'..kalau tak silaplah...

Masy said...

ajujua,
haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... betullah tu! akhirnya ade gak org ingat heheeh. mekasih ajujua! :)