Wednesday, October 19, 2011

718: Tahun Ke 11 Tanpa Dia

Alfatihah untuk almarhum ayahanda tercinta T_T


Sebenarnya
Aku bercadang nak bercerita
Sepenuhnya pengalaman aku
11 tahun lalu masa menerima berita kehilangan

Minggu lepas
Sebelum tidur
Aku mengarang-ngarang ayat
Sambil mengorek-ngorek memori
Aku susun patah perkataan dalam kepala

Akhirnya.
Sampai pukul 2 pagi tak boleh tidur
Dan dalam gelap malam
Dalam mata terpejam
Airmata mengalir panjang.

Lain kali jelah aku cerita.
Huhu

14 comments:

ber_u_wang said...

semoga roh ayahanda di tempatkan di kalangan orang orang beriman dan doa doa dari anak anak nya dapat menerangi nya di sana .
al fatihah...
amin

Erina Asmawani said...

Alfatihah..
semoga roh ayah akak tenang di sana..

walaupun dia dah xde kat dunia, di hati akak tetap selamanya kan? :)

zonaku said...

hanya yang mengalami tahu jenis rasanya.. tapi x semua merasai yang sama.....

Masy said...

angkel,
insyaallah... amin amin.. mekasih angkel~

ena,
amin.. metacih ena.

itu dah semestinya :)

zona,
betul....

syah shah said...

Al-Fatihah buat almarhum ayahanda kakak... Semoga beliau tenang di sana disamping mereka yang beriman dan beramal soleh...

Masy said...

syah shah,
aminnn... harap2 gitulah ye. mekasih :)

achik said...

Al-fatihah..

frwls said...

Mesti menggamit kenangan....

Masy said...

agak la..

*SiRibenMerah said...

AlFatihah..

trus teringat arwah mama iyra...

HEMY said...

aku bersyukur masih ada ayah walaupun tadi gegak gempita dia mengamok tanpa sebab

Masy said...

iyra,
amin.....

anul,
betul2, maka teruskan bersyukur ye. heheheh

Mr PenyuBiru said...

takpelah...take ur time....

btw, AlFatihah tuk arwah ayah ko. Moga rohnya sentiasa dicucuri rahmat dari Nya.

Masy said...

penyu,
tu lah, tahun dpn la kot aku cite hehe

aminnn... harap2 gitulah ye, insyaallah. mekasih2 :)