Monday, January 30, 2012

752: Eh pegi mamposlah!

Aku happy Najwa Latip tak menang. Sekian pendapat peribadi aku haha.

Semalam. Masa kat umah Abang Chik. Kitorang dok la borak-borak lepas sarapan. Kak Chik sambil berborak, sambil siapkan barang-barang nak masak untuk lunch. Ikan kembung tiga rasa katanya. Owhh... aku ok je.

Tetobe mak kata tak payah laa masak since semorang kenyang lagi sebab sarapan tu makan macam-macam. Roti canai hado, laksam hado, kueytiaw hado. So sume dalam mood kenyang la. Pastu mak dengan Along sefamily pulak cadang nak balik Melaka sebelum petang.

mak takmo makan takpelah. kak chik masak pehtu tapau untuk orang eh? kata aku. haha.

Mak aku tak pasan aku cakap gitu. Dia dok cakap kat kakak ipau aku jangan masak.

tu dak Masyita kata nak bawak balik lauk
sape?
ni ha minah ni
eh pegi mamposlah dia tak payah layan!

Huahahahaha mak aku nih! Dah semorang gelak, Abang Chik plak sambung.

eh kejap. kalau ko pegi mampus, hutang PiTiPiTieN ko tu mak kene bayau ke lupus je?
lupuslah
aa kalau gitu takpelah, bolehlah ko pegi mampus hahahaha

HUAHAHAAHAAHAH kongjaq betei!!

sabaaauuu jelah!

16 comments:

Mya said...

betul punya lawak kasau org melaka ni he he he..

Masy said...

kak mya,
abes laa klu org luau dengau ni haha

*SiRibenMerah said...

hahaha.. sedassss je kena camtuh..

apa motif letak pic itik tuh? hehehe..

Masy said...

iyra,
hehehe

akk search pkataan 'sabar', suke pic ni hehe

syah shah said...

perghh... kasau lawak eh orang melaka nih... kalau saya kena, kompom airmata dah cam air terjun niagara... hahahah :P :P

Masy said...

syah shah,
hahahaha.. saboo jelah :)

hanisakura said...

hahahahahaha!! terbaik ah!! bleh terjun KBmall ah pasni. hahaha

Mr PenyuBiru said...

pergh...giler kasar mak ko berlawak..aku baca pun rasa cam lain macam jer...

nampaknya ko kena cari bakal suami org melaka gak,kalu tak makan hati aa bakal hubby ko kalu kena lawak camni dari mak ko.hehe..

Masy said...

hanisakura,
kat melaka kita terjun mahkota parade jelah hehehe

penyu,
ni anak beranak jee.. menantu2 takde la dia nk cakap camtu.. hehehehhe

Irfa said...

boleh tahan gurauannya ;)

Masy said...

kak irfa,
hehehehe

zonaku said...

terbaek la abang chik ko.............


tang mak ko aku orait lagi. dah terbiasa kot.....



hahahahahahaaaaaaaa

Masy said...

zona,
hahaha dia tu memang kaki tambah

KAMATO said...

orang melaka kalau lawak gitu normal kan

kakLuna said...

lebih kurang cam orang Tolang kat kedah. smua ayat kuangjaq keluaq.tapi, hati depa baik...macam hati mak Masy.....kan?

Masy said...

kamato,
begitulah heheeh

kakluna,
yeaaaaahhh.. pandai kak luna hehehe