Monday, April 09, 2012

777: Orang yang pendiam bila sesekali buat lawak, boleh tahan jahanam gak ye

Kisah ni berlaku dalam tahun 1997. Masa tu aku Form 5. Korang tu aku tatau laa umor berapa tah masa tu. Kot ade yang dah kawen anak satu ka, kot baru tadika ka, kot baru nak period ke ape. Itu koranglah. Aku baru nak SPM tahun tu hehehe. Dan terjadi masa aku tak datang sekolah. Gastrik agaknya, tak pun demam. Most probably gastrik. Tak sure.

Bila kekawan seme dah balik dari sekolah, dorang pun berceritalah. Oh sebelum tu meh la aku kenalkan sorang classmate aku. Nama beliau Hazlina. Dia ni walaupun satu kelas dengan kitorang dari Form 1, tapi tah kenapa macam tak berapa nak rapat dengan dia. Mebi sebab dia sorang outsider, kitorang sume dok asrama. Mebi laaaa.. Dia ni kira pendiam gitu, yang dia tau gelak je hahaha.

Ok sambung.

Bila kekawan seme dah balik dari sekolah, dorang pun berceritalah.

ko takde kat sekolah arinie, dah ade orang lain ganti tempat ko
hah?
jadi tukang lawak kat kelas
sape?
dak Hazlina
waaaah sejak bila dia pandai melawak2 ni? hahahahaha~

Maka mereka pun bercerita. Ini betul-betul punya cerita ni.

Dalam kelas sementara tunggu cikgu masuk. Mereka pun pakat berbual. Entah macamana keluarlah cerita pasal hal jodoh dan nasib - gitulah. Tetibe si Hazlina ni cakap..

orang kata, kalau kat tapak tangan ade tanda bentuk tulang ikan, nanti dia kawen dengan orang kaya
eh ye ke???
ha'ah, aku dengar macam tu la..

So semua orang pun belek laa tapak tangan masing-masing dengan gelojoh. Semua dok cari bentuk tulang ikan kat tapak tangan.

takde laa.. ko ade?
takde
aku ada - kata Hazlina dengan tenang
haaaaaa nak tengok!!!! nak tengok!!!!

Kemdian dia pun mengunjukkan tapak tangan beliau..

contoh gambaran seperti di hari kejadian. ni tapak tangan aku

Aku yang mendengar cerita terus tergolek masuk bawah katil. Hahahahahahaha!!!

15 comments:

Erina Asmawani said...

haahaha..mmg lawak! buleh buat kat caca nanti :D

Masy said...

ena,
hahahha sile2

Irfa said...

1997 ?
akak baru lepas spm..
pelik..tapi kita bukan sebaya
oo baru tahu..
akak ambik spm masa umur 18 sbb umur 13 duk dalam kelas peralihan (aliran agama)hehe

dak hazlina tu lukis kat tapak tgn sendiri ker?

Masy said...

kak irfa,
haah dia lukis kt tgn dia sendiri. hehehehhehe

zonaku said...

ok... mmg kelakar....



tp bebetul ke ko tergolek masuk bawah katil????????????

hani said...

kak, saya pun pendiam gak. kehkeh..

Masy said...

zona,
takde laa.. metafora je hahahha

hani,
ye ye akak pcaya hehehe

Aujinz said...

hahahhahahahha..
kreatif..

Masy said...

aujinz,
kan. hahaha

debikdebuk said...

wakakakkaka

Masy said...

debik,
hahahaha

hajimete said...

kalo sumer nk kawen org kaya, abes org semikin sape nak kawen uoolss.. ehhee

Masy said...

hajimete,
sape2 yg xde tanda tulang ikan tu lewwww... ahahahhaha

syah shah said...

pandai beliau kelentong.. hahahahah

Masy said...

syah shah,
tak sangka okkkk... hahahahhaha