Tuesday, April 24, 2012

782: Selamat Pengantin Baru, Masy!

Malam tadi aku risaukan hal lain sebenarnya. Tapi ntah apasal boleh termimpi menikah pulak. Motip sangat kan kan.

Alkisahnya.

Suasananya aku konon-konon kat rumahlah. Tapi rumah tu bukan sebijik macam rumah aku sekarang ni. Rumah dua tingkat tapi yang ala papan campur batu tu.. Aku tengah lepak-lepak dalam bilik masa tu, tetibe je mak masuk bilik.

haa camne? kawen jelah eh?
hah?
cepat laa.. nak kawen ke tak ni?
errkkkk..

Aku sebenarnya nak pikir lagi tapi mak dah macam desak-desak sebab rupanya rombongan pengantin lelaki tu dah ada kat rumah pun. Lerrr.. ni ape pesen main serbu ajak kawen ni?

cepat laaaa
haa yelah yelaah kawenlah

Maka aku pun bergegas pakai je apa yang ada, nak turun bawah untuk majlis akad nikah. Dah separuh jalan kat tangga, baru terperasan yang aku pakai baju nikah tapi berkain batik. Hahahahaha. Naik atas balik, melilau cari mana laaaa kain aku ni. Dah jumpa. Amboi kemain seksi lagi pesen kain ni, sape tah yang design ni? Semace hareee betei. Lantak. Tengok cermin. Aaahhhhhhh.. tak mekap lagi! Aku tak booking tukang mekap, tak booking OP. Ape kejadahnya majlis aku ni oiiiiii???!

Mujurlah masa tu nampak dak Anji dengan kawannya si Pidah tu. Merayu-rayu laa aku kat dorang suruh dorang mekapkan. Hahaha bangang. Akhirnya dimekapkanlah mukaku sekadarnya saje. Turun bawah, dan pegilah cari bantal nak duduk tu kan. Aku pandang sekilas, nampaklah bakal suami tengah duduk mengadap tok kadi. Muka dia.. hmmmmm.. biasa-biasa je. Tak hensem sangat, tapi taklah buruk. Kira bolehlah dibawak ke majlis. Nampak macam muda setahun, tak pun baya-baya aku. Ah lantaklah. 

Eh awak. Awak tak kenal saya, cemana awak sudi duduk depan tok kadi tu nak menikah dengan saya eh? Awak tak kisah ke tak kenal saya? Awak kena paksa ke? Ke awak memang dah lama kenal saya tapi saya je yang tak kenal awak? <-- monolog seorang pengantin perempuan segera.

Masa aku dah duduk tu, dengarlah orang sekitar dok bercerita pasal bakal suami. Yang aku dengar, dia tu gembala lembu. 

hai, saye adelah contoh gembala lembu

Selesai je nikah, aku pun pegi lepak dengan kawan-kawan (boleh gitu? bukan nak pegi salam suami tu ke ape ke hahaha). Tapi masa tu memang aku rasa cam bodohnye aku ni, kenapalah aku tak teringat langsung nak book OP. Rugi je aku nikah takde gambau, sedih ok. 

macam ni rupanya perasaan lepas nikah, kata aku pada member aku
rasa ape?
ntah, tapi rasa macam dah lepas la satu bala hahahaha

Sambung lagi berfikir sambil berborak.

kira semua dah lepas la kan, aku last kan
ye kot
eh.. tak tak.. ade lagi dua orang.. lupe plak. sori sori
hmmmmmm, kawan-kawan aku menunduk muka sket. Alahai, janganlah kecik ati. Huhuhu

Komdian... truuuuuuutttt. Bunyik alarm. Azan subuh sudah. Hehehe. Sekian kisah mimpi aku hehehe. Ade komen? Sila bagitau.

23 comments:

oranglidi said...

peh. detail gile ko ingat mimpi ni.
siap ingat pakai kain batik smua. hahaa

ni mimpi ade makna ni.

gembala lembu tu pkrjaan yg bagus weh.

jedi said...

tak lama dah tu abang gembala nak masuk menikah...hahahahahah


gembala kayo skang ni oitt.....

Anonymous said...

selalu org cakap mimpi ni terkalih maksudnya.

maybe akak akan bernikah dengan sangat gahnya, siap wedding planner, preparation super tip-top.

maybe akak akan bernikah dengan OP yang 360' mengelilingi akak.

maybe akak akan bernikah dengan tokey lembu. gembala tu tak semestinya tuan punya ke camna? yang pasti bukan dengan lembula.

hehe, ampun kak. selamat pengantin baru ye. bak nak amik berkat skit..

-rya

Irfa said...

wah..detailnya mimpi tu ;)
apa maknanya yer?

Masy said...

oranglidi,
bangun tdo tu terus aku recall balik mimpi tu dan sematkan ke dada. hahahaha. tp x detail sgt.. aku cite mana yg aku ingt je..

jedi,
hahahahaha makcik kayooooo hahahahaha

rya,
bole jadi gak tu kan. hehehehe.. tak kisah pun. mimpi je lagipun hehehe..

selamat pengantin baru gak rya :)

Masy said...

kak irfa,
wallahualam.. hehehhehe

Fahreen Fredo said...

Hahahahaha!! Tak lama dah tu tak lama dahhhh!

*SiRibenMerah said...

seb baik bukan fahrin ai tauuu.. hahaha..
selamat pengantin baru sis..

i lebiuuu la...

Masy said...

fahreen,
amin amiiiinnn hahahaha

iyra,
akak dah majuk dg Fahrin T______T

ailebiu tuuuuu

Mya said...

suka komen si rya :)

komen akak plak, ermm.. tak lama lagi dah la tu awk nk menikah..

HEMY said...

gembala lembu skang takyah nk halau sendiri..dia jaga je...wah..kaya la kau..boleh wat bilik customizeeeee

Masy said...

kak mya,
wallahualam.. tp klu bener, yaa alhamdulillah hehehe

anul,
yeayyyy bestnyeeeee.. bole la cat bilik kaler lembu demi menggembirakan hati suami wahahahahhahahahaha

hani said...

gedik gedik hani gelak baca ini mimpi kak! ingatkan cerita bukan rekaan.

hani rasa kenduri akak tu sumpah makan daging lembu pree pree kak ooiii..jimat bajet!

Masy said...

hani,
kalau betul alangkah bertuahnye hehehehe

Erina Asmawani said...

hahaa..agak klaka lagi mensaspenkan mimpi akak ni..tp gembala lembu skrg pun kaya tau kak..sekor lembu pun harga dah ribu riban..

tgk pic pengembala lembu tu cam Amir MaharaLawak plak..I;m sorryyy..haha

MakLeemah Cleopatah said...

al-maknanya uols akan betul betul kawin pakai kain batik di masa hadapan..sekian adanya... hiks **matitak nujum kepala tingtong? :P

zonaku said...

hmmmm... langkah bendul gak ke??? ke aku dah lepas time tu?

Masy said...

ena,
hahahaha yaa itu akak tau. bestlah nanti boleh makan beef steak hari2 hahaahahah

lee,
takmo laaa hahahahahah!!

zona,
entah, aku pn x sure huhu

hajiMete said...

mimpi basah takk.. ahakksss

Masy said...

hajimete,
masa ambik wuduk tu basah la..

MR Penyubiru said...

patutlah masa ko mimpi tu aku mimpi ko invite geng memuah kat FB. haha..

gembala lembu tu simbolik tu..sebenarnya pemandu kereta lambo tu..

Masy said...

penyu,
ko betul2 mimpi gitu ke ape? hahahahha

tak kisahlah.. janji suke.. hehhehe

k.e.r.i. said...

untung lah kahwin dengan tokey lembu.

boleh makan kopibif hari-hari. HAHA