Thursday, April 26, 2012

783: I Hope.

Kelakar. Aku cuba la nak rasa begitu. 

Sebenarnya. Aku ni pesen susah nak terima kenyataan. Ngaku jelah senang ye tak. Nak nak lagi kalau kenyataan tu berbentuk penolakan. Sebab tu aku susah nak mengaku atau cakap kat orang-orang yang aku terlanggar (crush) yang aku ade hati kat dorang ke ape. Penolakan adelah satu bentuk situasi yang susah untuk aku handle. Aku tak pandai. Well.. mungkin nampak macam pandai tapi sebenarnya tak jugak.

Kadang-kadang benda kecik pun boleh buat aku susah hati. Sekecil jelingan, ignore sms, 'K'. Kadang-kadang laa.. Tapi ada masanya hal-hal yang besar pulak mudah untuk aku buat tak tahu.

Semalam.

Aku tergerak mencari di mana laa sahabat aku tu. Alaa.. aku ada cerita pasal dia kat sini dulu. Sebenarnya selalu jugak aku cerita pasal dia, nak nak bila memori zaman sekolah. Sebab kebanyakan memori yang menggeletek tali pusat, akan ada aku dan dia. Rupanya.. hehe. 

Takpelah. I don't want to take Facebook seriously. Macam ade orang yang cakap, setakat unfriend kat Facebook tak semestinya dia taknak kawan dengan orang tu. Mungkin mereka sebenarnya mahu mengaplikasikan kata-kata 'kalau tak suka baca, jangan baca, kalau tak suka tengok, berpalinglah ke tempat lain'. Ok lah.. aku terima keadaan ini secara terbuka. Mungkin betul. Anggap jelah betul. Senang kan?

Aku mahu berpositif. Mungkin demi mengelakkan keadaan menjadi lebih negatif, demi mengelakkan perbalahan - hanya itu jalan yang difikirkan sesuai oleh mereka. Oklah. Kalau betul itu tujuannya, aku ok :)

Cumanya. Aku harap.

Janganlah berniat memutuskan persahabatan, ok? Tolonglah jangan. Janganlah buat macam aku ni jahat sangat. Bukan baru setahun kau kenal aku. Sejak masing-masing belum period lagi. Lama tu. Kalau terlintas dalam hati untuk putuskan, mohon koreklah semula memori-memori lama kita dulu. Seronok sangat masa dulu-dulu. Demi itu semua, tolonglah jangan. Kalau ada yang terasa di hati dengan ayat-ayat aku, maaflah. Marilah kita saling bermaafan walaupun belum raya lagi hehe.


Oh btw. Saya tak marah, saya cuma kecil hati. But still. Saya sayang kawan-kawan saya, betul ni. *hugs ketat-ketat*

12 comments:

HEMY said...

ok masy i paham skang..boleh tolong longgarkan skit pelukan ko skang? aku cam nk biru dh muka ni ko peluk ketat2...

Masy said...

anul,
tunggu muka ko jadi biru lebam baru aku lepas, ok x? hahahaahahah

Super Nia Hana said...

jawapan terbaik
ahahhaha

Irfa said...

masa mula2 jumpa kawan lama..banyak benda nak citer.pastu tak lama kendian..senyap sunyi sepi tanpa berita.abis modal kot

Masy said...

hana,
jawapan ke anul ke ape? hehehheh

kak irfa,
heheehhehehe

zonaku said...

hahahahaa......


anul dah biru lebam belum?????

Masy said...

zona,
hahahaha ntahnye dia

kingbinjai said...

Kita kena selalu bersangka baik.

Qas Firdaus said...

unfriend dgn KM!

Masy said...

king,
begitulah..

qas,
aik? kfineeeeee :p

moment said...

hoho peluk kuat2 pastu rendam dlm air panas kak! hihi

Masy said...

wafa,
hahahahhahahha