Monday, May 28, 2012

792: Trip to Pulau Langkawi + Pulau Tuba - siri 3

Pagi-pagi buta kitorang dah bangkit, sebab nak sarap pukul 7 pagi dan terus island hoping. Ni hal keje lagi ni tau.. Btw, semalamnya aku gestrik peringkat A so tak berapa makan sangat. Pagi ni ade nasik lemak, pun aku tak berani nak makan. Menyamah (bak kata orang Melaka - means menjamah) je dalam sesudu dua gitu sebab dorang kata sambal sedap. Mujur alhamdulillah pagi ni macam dah takde rasa gestrik lagi. Mujarab jugak krim susu kambing plus gamat tu, syukur.

Baru je aku nak suap kuih dalam mulut, tetibe pakcik-pakcik yang dok melayan blues tepi pantai tu panggil-panggil kitorang. Suruh amek gambau. Aku eksaited nak tengok amendenya yang pakcik tu dok hingaq, sekali mata aku dijamu dengan pemandangan ini.... 

tssskk. Subnahallah. terasa bagai di obersi. huehehehhe.

Lepas sarap terus cek in dan hope in dalam van. Sampai jeti, dan naik bot. Kitorang dok keliling-keliling area pulau yang ade kat situ. Hah aku letak pic la ye.

 teruk kene kutuk dengan adek kenteng kat belakang tu sebab snap muka sendiri. ek eleeeh suke ah :p



kat Pantai Beras Basah. dorang je mandi, aku dengan kakak PA tak join sebab malas nak angkut baju basah balik umah

So itu jelah. Abes island hoping, balik Langkawi. Lunch. Shoot gi singgah beli cekelat last untuk osmet aku, gi epot. Cek in, naik ketebang. Sampai Subang. Naik kete dengan adik kepada Adik Panjang. Sempat solat siap-siap kat epot. Sampai umah around 3pm++ rasanya. 

Sekian.....~ 


10 comments:

*SiRibenMerah said...

yes... sila jgn menyampah dengan saya..
hehehe..
best kan island hoping.. kalo akak g mangrove pon best jugak.. kat area kilim tuh.. tapi tgk cam masa terhad kan.. lenkali kena g lagi.. kita plan g candat sotong tgh laut berani x?? hehehe~

*baca story akak neh sgt rindu ngan langkawi*

Masy said...

iyra,
best best.. tak sempat rasanye nk ke kilim tu.. flite pkl 1++.. candat sotong? aaaaaaaaaa nanti pikir balik hiihihiih

k.e.r.i. said...

Aku tak nampak kat mana kerja korang sebenarnya.

Masy said...

keri,
hahahaaha! round2 tengok kawasan tu dlm skop keje la encek hadek oiii..

hajiMete said...

ammboiii sonoknnyerr cik masy tuuu.. ehhhee

Masy said...

en me,
bole bole la.. hehehhe

Irfa said...

best best..
akak pun mgkin akan ke LGK hujung minggu ni..bawak anak2 jalan2..tu je yg mampu kali ni

Masy said...

kak irfa,
janji ade kak... daripada xde. hehehhe

HEMY said...

takde gambar helang2 terbang?

Masy said...

anul,
ade tp malas nak letak. hahahaahahha