Friday, August 03, 2012

816 : Bulih Bah Kalao Kao : The Journey - Final!

Esok pagi tu sebelom suboh dah bangon sesiap. Lepas je solat, tak tunggu lama terus cekaout. Balik ni flite kitorang lelain. Jard dah balik semalam, pagi ni Zona balik dulu - flite pukul 7.30 pagi stret ke Penang, flite aku 9.30 pagi, last skali barulah pasangan kemantin baru balik petang nanti. Hehe.Oleh kerana takmo menyusahkan kemantin nak kene anto dua kali, aku folo jelah Zona cek in terus pagi tu. Lantak la awal ke ape hehe.

 nampak tu betapa gelapnya dunia hehe


Tapi sebelum ke epot, kitorang singgah dulu ke pasar KK tu. Zona nak merasa nasik kuning KK. Aku plak pesen tak makan sangat nasik kalau pepagi buta ni. So beli kuih kaler merah tu je. Macam rasa Kuih Ku tapi tawar lagi sket. Inti kacang merah, kalau Kuih Ku inti kacang hijau. Hehe. Pastu Wafa nak beli apetah, folo jelah.

Tengah aku hegeh-hegeh tengok barang, tetobe datang plak encik lipas ni menari-nari atas kaki aku. Cilanat amek! Terus ku pijak dia, mati terus! Bak kata adik kedai tu, "hancuuurrrrrrrr".

 pengajaran untuk lipas : jangan ingat aku tak suka kau, aku tak berani nak pijak kau sampai hancurr

Kemdian kami pun teruslah ke epot dan cek in. Beli air mineral, pastu Zona pun terbang *lambai-lambai*. Tinggal la aku sorang. Mujur ade bawak buku seketoi. Tu pon bosan gak sket. Takpe takpe.. kita rileks sudah.


Bila gate dah bukak, teruslah aku jalan nak gi nek ketebang. Korang nak tau... tengah aku jalan seperti African Next Top Model lenggang kaNkung, tetibe aku jatuh tergolek! Angin takde ribut takde tetibe jatuh. Puihhhh!!!!! Tatau laaaa ramai nampak ke tak, siak aaaa malu aku. Kebetulan masa aku jatuh tu ade awek AA jalan seblah aku, dia pulak yang cuak lelebih. "Ko ok kaa bah? Sakit ka? Hati-hati bah", kata dia sambil usap-usap pinggang aku. Tsssssskkkkkkkkkkk T__________________T

Terus lari laju-laju naik ketebang. Pffrrrrttttt. 

Dalam ketebang memang aku bantai tido je. Takkan nak borak dengan pakcik seblah ni. Malaslah saye. Sampai je kat LCCT, terus beli teket bas, amek lagej, gi toilet, lari kejau bas. Pukul 1 lebih gitu sampai KL Sentral. Lari lagi pegi beli teket komuter pulak. Lari turun bawah.. 5 menet kendian komuter pun sampai :)

panjang giler kan rambot awek ni? jadi keje betei dia nak menjaga. aku ni baru panjang paras bahu dah lemas dah

Elok je komuter sampai kat stesen Shah Alam, hujan pun turooooooooooon *stail Pendekar Mustar*. Giler giler punya lebat. Aku malas nak tunggu reda sebab tak solat zohor lagi masa tu, dah pukul 2.30 kalau tak silap. Redah jelaaaaaaaaaaaaaah. Sampai kat umah lepas tukau baju solat peseme, ujan pun berenti. Tsssk.

Sekian perjalanan 5 hari 4 malam saye. Terima kasih!

7 comments:

MR Penyubiru said...

masa ko jatuh tergolek tu,ko sambung jer la bergolek sampai naik ketebang..kata nak cover malu..hehe

HEMY said...

bwaahahahaha..mesti bunyi tonggas kan..tonggg!!!!hahahaha

J u l i a 。.゜✿ said...

tergelak baca comment penyubiru kat atas tu ! terus bayangkan masy sambung bergolek sambil tutup muka =P

Masy said...

penyu,
ingat senang kaaa.. kang nk panjat tangga tu kang cemana pulak hahaha

anul,
jatuh tapi tak cecah bontot so xde laa bunyik ape2 lalalala

ju,
jgn layan dia tu hohii

hani said...

kau tekenang kenang sape kak smpi tgolek2 tu, apekah ini cerita industan??

zombijaya tu best ke kak?

Dezee said...

Sangat2 mengagumi wanita yang berani dengan lipas..tikus bagaimana? XD

Masy said...

hani,
xde kenang ape pon.. eheheh

best la jugak tp ending tergantung. frust. huhu

dezee,
tikus.. x taulah.. saye dulu penah pegang anak cencurut yg masih bayi dan mencampakkannye ke laman jiran sbb x sampai hati nak bunuh dia. errr adekah cencurut bole dikira sbg tikus jugak? hehehe