Monday, August 27, 2012

820: Syawal Gangnam Style - Part 1

Assalamualaikum! Tak jawab, dosa. Dah dosa, nerakalah tempatnya - kecuali kalau sempat bertaubat dan memohon keampunan <-- masuk-masuk je nak berceramah, motip sangat. Hohiiii~

Aku ni ye ye je buat part-part ni. Dah la kamera tak kuar langsung masa raya. Kuar pun skali je masa raya keempat. Tu pon bateri lupe nak cas huahahahahaha. Takpelah. Cite guna pic mana yang ade la, mana yang dapat rembat daripada orang-orang yang snap hehehe.

Raya kali ni sebenarnya super penat untuk aku sebab kebanyakan keje memang aku yang kene buat. Bukan semua laa. Tapi hal-hal mana yang biasanya ade orang tolong, banyak yang aku kene setel sendiri. Penat hamat tapi takpelah, setahun hanya sekali.. merayakan hari yang memenatkan ini.. hehe. Malaslah nak cite detail.

Raya kali ni jugak menyaksikan kejadian untuk pertama kalinya aku ada 4 pasang kasut raya dan 4 pasang baju raya. Masa aku kekecik dulu pon tak macam ni weh! Separuh aku yang beli, balik Melaka mak plak topap. Aku sebagai anak yang humble dan zuhud takleh laa merungut mende ni. Bak kata Bancik, dah memang aku sorang je anak pompan, terima jelah. Hahahaha makasih ya Allah kerana tak bagi aku adik pompuan #eh? Hahahaha!!

Gambau 4 pasang baju 4 pasang kasut tu nantilah aku up. Bukan nak riak tau, saje nak tunjuk. Ah lebih pada nak simpan kenangan tu. Ah ni apsal lak aku kene eksplen, sukati la aku nak up ye tak hahahaha *giler*

Raya 1st memang kat umah je tunggu tetamu. Siang dan malam malam siang silih berganti bak kata KRU. Untuk pertama kalinya jugaklah aku dengau kakak ipau aku soh aku rehat. HAHAHAHAHAHA gangnam tak gangnam raya kali ni. Raya 2nd baru kuau beraya merata riti ke rumah sedara mara. Aku rasa takde gambau kot? Ah nanti aku cek kot-kot ade yang snap.

Selain itu, raya tahun 2012  ini jugak menyaksikan kemerosotan jumlah soklan berkaitan kawen pada aku. Aku syak sama ada dorang ni skodeng FB aku, ataupon dorang dah berputus asa? Janganlah putus asa.. aku pon blom sampai tahap tu lagi tau. Sape-sape ade calon yang sesuai untuk aku, cube laa bawak ke hadapan. Ingat senang ke aku nak cari lelaki pendiam kalau tak korang yang tampilkan di hadapanku? *berfikir*

Sementara nak tunggu gambau tu sume, aku letak gambau ni jelah eh.



Sekian dulu untuk slot arinie. Hihihi~

7 comments:

*SiRibenMerah said...

hehehe... still x abes2 gangnam kann~ hahaha...

Erina Asmawani said...

Selamat Hari raya kak :)
Gambar 1st tu family abg sulung akak ke? Anak dia ada 9 orang? Meriahnyaaa!

Masy said...

iyra,
hahahahah

ena,
yup.. nak masuk 10, kakak ipau tengah peknen tu. hihihi

encik atan said...

beso nya rumah... beso keluarga.. sape jadi asben masy mesti mati kutu ..

Masy said...

kenapa plak mati kutu.. kan ramai org bole melayan tu.. mau beranak pinak kutunye ade la hahahhaha

en_me said...

meriahnyerr uoolss.. ehhhee

yana said...

susunan gambau abang2 akak ikut rank la ye..abang sulong sampai le no 5? wallahhhh~