Monday, October 01, 2012

830: Saye Sebuah External Hard Disk

Assalamualaikum semua..

Saye adelah sebuah external hard disk. Jenama Samsung dan berkaler merah yang amat anggun sekali. Comel molek je barangnye saye ni kalau awak nak tau. Kalau tak molek, takkanlah tuan saye yang mampan tu pon boleh terpikat dengan sekali pandang je ke saye ni. 

Saye tahu, tuan saye tu kemain suke lagi dengan bende-bende Korea ni. Dia tak tahu agaknye yang saye ni boleh je berbahasa Melayu. Selain itu, saye jugak paham sket-sket bahasa Cina. Ni semua berkat saye duduk kat kedai di Low Yatt.. jadi macam-macamlah bahasa dapat saye belajar sepanjang saye di situ.

ni gambar masa saye kat Korea lagi, nebes saye sebab ini pestaim saye mengadap orang ramai *blushing*

Seingat saye, tuan saye tu memang dah berkenan ke saye masa memula sampai kat kedai tu. Tapi dia macam nak try cari pesen lain plak katanya. Masa saye nampak dia pegi meninggalkan saye, terus saye memanjat doa moga dibukakan pintu hatinya agar kembali senyum.. eh.. kembali ke kedai ini dan membawa saye pulang. Saye bukan ape.. lemaslah tempat ni. Asap rokok sane sini.. saye tak suka. Masa kat Korea dulu, elok je udaranya *hmmmpphhhh*

Alhamdulillah.. doa saye dimakbulkan. Tuan saye..eh masa tu belum lagi. Bakal tuan saye pun datang balik. Fuuhhhh nebesnyeee saye.. terus saye tegakkan badan dan menunjukkan sikap yang boleh dipercayai. Masa tuan saye tu tak nampak, sempat lagi saye tacap-tacap badan saye agar lebih bersinar dan mampu menarik perhatian beliau. Setelah beberapa ketika dia membelek-belek tubuh saye dan menego-nego dengan pekedai yang kerek tak masal-masal tu, akhirnyaaaaaaaaa dapat gak saye memfolo dia pulang. Yeaaaayyy!!!

Sepanjang saye bersama tuan saye, kemain saye digunakan dengan sepenuh hati. Saye jugek memberi khidmat sepenuh hard disk kepada beliau. Semua gambau-gambau posing dan jalan-jalan, dia suruh saye simpan. Selain itu, lagu-lagu, music video, games dan cite-cite Korea turut diamanahkan kepada saye untuk menyimpannya. Sebagai pencacai penyimpan barang, saye lakukan segalanya dengan penuh gembira dan bersyukur. Sememangnya slogan Janji Ditepati saye sematkan ke dalam hati dan tiap janji tersebut saye lunaskan bersungguh-sungguh demi kepuasan pelanggan iaitu tuan saye yang kemain comel tu. Eieieiei geram saye tengok dia kadang-kadang. Hahahaha.

 masa ni saye kene paksa dok depan. teruklah dorang yang lain tu.. saye ni dah la pemalu. iskkk

Tapi.. satu hari...

Entah macamana tah, tetobe je saye jadi macam bangang-bangang. Tuan saye daripada berwajah bidadari, bertukar sedikit demi sedikit menjadi bidadara. Huhuhuuh mesti dia bengang! Saye dengar, kawan-kawan dia suruh beli baru je, tapi dia takmo. Yelah dia tu bukannya berduit sangat *flipdisk*. Saye ni pon dia beli sebab abang dia bagi duit - adiah besday katanya. Pastu saye dengar lagi, tuan saye kata dia tak kisah takat nak beli baru, cumanya dia sayang laa gambo-gambo dalam simpanan saye ni. Eh betul gak kan.. kenangan tu seme. Alahai kesiannye T____T

Lama dah tuan saye tu peram saye. Lagi laa saye sedih. Sayang nau nampaknya dia ke saye. Eh ke.. sayang ke gambau-gambau tu? Ah lantak. Lepas beberapa bulan, saye berjaya dibaikpulih oleh salah sorang opismate tuan saye. Dan tuan saye pon kembali senyooooommmmmmm

kemain hepi lagi dia masa tu!

Namun begitu.. bak kata Erra Fazira - Yang Terindah Hanya Sementara.

Semasa tuan saye seronok-seronok mengkopi Running Man dan macam-macam lagi cerita Korea, tetobe saye jadi cam bangang-bangang balik. Huwaaaaa!!!! SORRY BOSS!!!! Saye pon tatau kenapa saye jadi cenggini -___________________________- Bos saye kembali bersedih..

hingga sekarang. 

Kejap kang dia hepi, kejap kang dia sedih. Saye pon tensen. Ade sape-sape boleh tolong betulkan saye tak?


Saye dah tak larat nak tengok muka tuan saye cenggini. Help me plisssssss!!!

11 comments:

Drama Queen said...

aku ni tataw nak gelak kehape membacenye. tapi memang mengkagomkan lah tu pasal aku tick situ.

err.. ce ko buat ape yg aku nasihatkan tadik tu. kopi sme, kira ko bekap la dulu. lepas tu baru scan.

harap2 hokeh la hendaknye. sian ko. sabar ye masy.

Masy said...

baeklahhh T__T

zonaku said...

tgk pic last trs lupa nk komen apa.............

damn! SKERI!!!

HEMY said...

lama aku tak wat citer monolog gini..hahahahaha

nnt balik aku carik la pc recovery yg working..dh ready sume kang tggl ko mai je utk recover..hahaha.

tp kalau dh mai umah aku, baik copy balik je..hahahaha

Masy said...

zona,
hehehhehe

anul,
alaaaa.. buat terus kat umah ko le senang, etlis ko ade. aku ni bkn reti pape pon huhuhuhu

Wak Gelas™ said...

wak rasa kalo nak recover balik hardisk kongg camtu adalah dalam RM700 ~ RM1500 gituuu.. uhhuuuuUU

Masy said...

mahalnyeeeeeeeeeee T____T

yana said...

Hahaha sakit perut gelak gambo last tu! :)

Masy said...

comel kan? hihihihiihi

Super Nia Hana said...

masy babyyy jahattt!!!

terhambur gelak depan bos!!ahaahhah

Masy said...

hana,
tgk blog dpn bos ke? homaaiii hahahahhaha!!