Tuesday, November 06, 2012

830: Piknik Bday Xiyad. giler lampi lah entry ni baru nak up hahaha

Untuk entry bergambau, aku nasihatkan korang ke blog Anul dan Erina (1 dan 2). Aku datang lenggang kangkung bawak badan dan makanan jeww. Hehehe.

Piknik tersebut dilangsungkan pada 20hb, tapi malamnye aku dengan Keri dah bergerak-gerakhas ke rumah Ena. Tido sana je senang. Lepas berjam-jam tunggu Keri yang kene tunggu kek rainbow memuah 7 petala lapis sampai kat umah dia, akhirnya kitorang pon chow la. Sampai umah Ena ntah pukul berapa, aku memang dah lapau tahap putnam gandaan 25 petir. So sesampai di tempat kejadian, terjah makan dulu. Ena buat makaroni ke apetah. Dah makan.. lepak borak pastu aku terus buat coleslaw dan simpan dalam peti es. Dalam pukul 1 lebih gak la baru tido.

Esoknya dalam pukul 8 aku dah siap bangun dah tapi tengok semorang tido lagi. Rupanya malam tadi Aqil macam tak sedap badan kot so lambatlah tido - mengakibatkan mak apak eh pon lambat la tido. Hehehe. Tapi tak lama pastu Ena bangun, kitorang pon terus terjah dapor.

Aku dok tolong Ena masak bihun, sambil tu tengok-tengok dia buat sandwich. Masa tunggu Ena bangun tu aku dah bedal popia goreng belen malam tadi ahahahaha. Ok la potong la cite bahagian ni, memanjangkan karangan je hehe.

Bla bla bla tetibe kitorang dah sampai kat tempat piknik tersebut setelah melalui pelbagai rintangan dan cabaran. Best best best. Sayangnya tak dapat nak mandi lama-lama sebab petang tu aku dah kene pegi Penang - naik bas lak tu. Naik kat KL lak tu. Huhu. So memang bebetul enjoykan diri jelah dalam beberapa jam yang ade tu. Makanan seme sedap-sedap. Senarai makanan adelah seperti berikut :

Bihun, sandwich = Ena bawak
Coleslaw = Aku bawak
Kek besday = Keri bawak tapi Wafa yang sponsor hehe
Ayam BBQ, puding laici = Anul bawak tapi Cembam yang buat hihihi
Air ting pelbagai perisa = Keri beli on the spot

Banyak giler okeh makanan! Yang datang hanyalah kami je seperti yang tersenarai. Baiklah ade daripada takde ye tak? Tapi kalau semorang iaitu semua ahlil geng #memuah ade, alangkah heavennya. Ape nak buat.. tait kambing bulat-bulat. Huhu~

Alkisah ade la kejadian berlaku. 

Macam dalam entry Anul, ade cite pasal aku nyaris hanyut. Hahaha bila ingat memang rasa nak gelak, tapi masa menghadapi tu rasa macam nak arwah je. Sebenarnya aku ala-ala tergelincir kat satu area ni, padahal sebelum tu baguih dok ada aku lepak kat celah batu tu. Boleh plak seken taim, tergelincir. 

Sebelum hanyut jauh, sempat la aku pacak kaki aku kat celah-celah batu tu, tapi memang takleh nak naik daripada dalam air tu sebab aku tersangkut kat tempat air deras menderu-deru. Deswai la aku dok jerit nama Anul sebab dia orang terakhir (yang aku kenal kat situ) yang aku nampak. Sibbaik la ade makcik tu pasan dan aku suruh le dia panggilkan Anul. Hehehehe. 

Makcik tu suruh aku lepaskan je kaki aku, sebab memang kalau aku lepaskan pun.. ade tali kat bawah sane yang aku boleh paut kemdian. Masalahnye makcik.. saye ni cepat panik kalau kepala saye masuk dalam air. Walaupun katalah aku dah set dalam kepala otak aku yang aku kena grab tali tu nanti, tapi once kepala aku dah tenggelam dalam air, memang lupe la semua. Aku tau laaa sebab aku penah jadi camtu time naik banana boat kat Pangkor dulu hehehe. 

So.. sementara nak tunggu Anul perasan yang aku ni dok panggil dia, nak tunggu dia sampai kat aku lagi - keadaan kaki aku memang split la ala-ala gymnast tu walhal di alam nyata ni kalau aku buat memang tak dapeklah. Rasa nak terkoyak kangkang aku ni weeehhh.. dengan sakitnye kaki yang tersangkut tu, sakit kangkang lagi. Eieieieiei. Aku dah sampai satu tahap yang aku pikir kalau aku tak tahan ni, aku lepaskan jelah kaki aku ni. Matilaaah aku -____-"

Akibatnya memang 2-3 hari gak aku sakit badan. Sakit amat-amat. Mujurlah tak demam ke ape huhu. Apepon mekasih la Anul sebab dalam dok gelak-gelak tu hang tolong gak aku. Maaflah aku berat nau cam seladang, terjojol urat ko menarik aku ke daratan ye hahahaha. Sori eh Cembam, terpaksa bersentuhan dengan suamimu, ni namanya darurat. Untunglaah Cembam ade suami cenggini.. huahahahahahah!!

Kena setap lagi sekali piknik ni, tak puas ah mandi sungai aritu. Banyak gangguan, rasa nak terajang je semorang yang mengganggu ni. Huh!!!

kami yang terbabit :)

Apepon, mekasih la pada semua yang hadir. Secara keseluruhannya, saye berpuas hati dan berbahagia pada hari kejadian. Nanti kita buat lagi ok :) Hopefully masa tu semorang boleh datang memeriah mejelis. Hehehe~

7 comments:

HEMY said...

aku memang cool~~~~

Masy said...

ice ice bebeh~~~~~

Erina Asmawani said...

Ooo..gitu ceritanya. Kira mencemaskan jugaklah..huhuhu.Baru dapat bayangkan macam mana susah payah nye akak,yang Ena duk kat pondok tak tau kejadian sebenar. Nampak makcik tu pandang akak je..rupenye makcik tolong akak panggilkan Anul. Fuhh.Syukurlah akak ok

Berat macam seladang katanya...hahaha

Wak Gelas™ said...

wak pon syukur jugak cikmasy selamat kaan.. uhhuu

Masy said...

ena,
yaaa begitulah kisah yg cemas itu hihihihihii

en me,
yaaaa saye pon bersyukur gak hehehehe

mimie hamdan said...

berhati2laaaaa... alhamdullilah tak kena apa2... lom kawin tuuuu!! hehehehehe....

Masy said...

hahahahaha baeklah! :)