Tuesday, November 20, 2012

832: Saksi Hidup

Selama dah 32 tahun aku bernyawa ni
Macam-macam kisah dah aku saksikan

Bercinta, kemdian putus
Bertunang, kemdian putus
Kawen, kemdian cerai
Dah cerai, kemdian kawen balik

Kecuali line terakhir tu
Yang lainnya aku sambut dengan hati yang sempit
(aku nak sebut 'dada yang sempit' tapi kang dak Anul sure pikir bukan-bukan :p)

Tapi nak kata apa
Itu bahagian masing-masing
At least sebelum putus,
pernah merasa bercinta dan bertunang
Sebelum cerai,
penah merasa kawen

Ada macam-macam kisah
Ada yang rasa pahit dulu, manis kemdian
Ada yang rasa manis dulu, pahit kemdian
Standard kehidupan, tak gitu?

Masalahnya aku je sekarang ni
Pahit ke
Manis ke
Tawar ke
Payau ke
Aku pun tak tahu

Setakat hari ni
Masih tak nampak lagi apa akhirnya
Awak rasa macamana?

Nak stop?
Nak teruskan?
Sayang saya lagi?
Sayang sampai bila?
Sayang je, tapi takde nak buat ape?
Ok yang tu masalah aku jugak tu.

Hmmmmmm
Hmmmmmm


13 comments:

Mya said...

insyaAllah awak akan merasa manisnya di satu hari yang indah nanti.
doa kakak sentiasa bersama awak *peluk

HEMY said...

doa aku pun sentiasa bersamamu mu


*peluk jugak..muka sembam ke dada sempit tadi*

Masy said...

kak mya,
mekasih bebanyak.. *peluk balik*

anul,
mekasih mekasih.. *tolak kat cembam* hihihih

achik said...

"Setakat hari ni
Masih tak nampak lagi apa akhirnya"

kita serupaaaaaa..

Masy said...

githoooooo~ :) hehehe

Wak Gelas™ said...

wak pon siyan jugak nii.. ihIkks

Masy said...

yelah kesian gak hehehe

zonaku said...

insyaallah......


pasti ada hikmah sebalik segalanya.. sabar n redha saja la


jom jalan2!

Masy said...

yeah begitulah ehhehehe. gi mana - Straits Quay? hhehehhe jom!

Erina Asmawani said...

Stiap yang pahit, tawar, takde rasa..pasti diakhiri dengan kemanisan kak. Sabar ok..

Dahh..jom gi makan ABC Fradoo..kompem terasa kemanisannya dari awal sampai ke akhirnya :D

Masy said...

teddiaa.. sempat lagi iklan hahahaha.. ayoh!!

Irfa said...

hehe..x tahu nak komen part mana

Masy said...

heheheh