Wednesday, December 26, 2012

842: Aku faham

Aritu masa aku naik tren. Masa tu tren tu stop kat satu stesen ni. Entah cemana aku ternampak di bangku seberang sana. Sorang budak pompan India, eh takde la budak. Dah 20 plus plus la umur dia rasanya. Sorang. Memula aku nampak dia gosok-gosok hidung. Selsema kot, kata aku dalam hati. Kemdian aku nampak dia bukak Kit Kat laju-laju, dan sambil tu dia gosok-gosok mata. Aku dah rasa semacam. Bila dah berjaya bukak coklat tu, dia pun gigit.

Kali ni sambil makan coklat Kit Kat, dia menangis.

Dia cuba tahan sebenarnya, aku nampak. Sebab ada orang dekat bangku sebelah. Tapi masih lagi aku nampak dia mengelap airmata sebelum jatuh ke pipi. Dia teruskan menggigit Kit Kat tu. Masih lagi, airmata tetap jatuh. Dengan lengan baju pulak dia lap airmata kali ni.

Sentap dalam hati. Terus bergenang airmata aku. Kenapa, dik? Kenapa menangis? Kenapa sorang-sorang?

Sedih. Aku faham rasa tu. Bila sebenarnya perasaan untuk menangis tu keterlaluan, tapi kau berada di tempat yang tak sesuai. Jadi kau cuba tahan. Tapi mata ni degil, aku faham tu. 

Tren pun bergerak. Mata aku masih lagi memandang dia. Dan dia masih lagi cuba melawan perasaan, dan dah tentu bukan mudah untuk dia. Hati aku direntap, tertinggal di stesen itu. Bertahanlah, dik. Bertahanlah.

Terima kasih, Kit Kat. Awak temankan dia bila dia sedih.

Japanese Green Tea Kit Kat. errrrr....

Monday, December 24, 2012

841: Hati-hati uolss


Salam semorang!

Sabtu lepas, kat surau yang dekat foodcourt MV belah bawah tu. Masa tu aku dah sudah solat dah, tengah nak pakai tudung. Memang ramai giler time asar tu, so aku takde la hadap cermin - hadap tiang sajork konon-konon nampak pantulan muka aku la kat situ hahaha.

Tengah syok membetul tudung, tetobe ade sorang minah ni jerit 'eh mana beg kat sini?'. Eh? Beg ape pulak? Pastu ade sorang lagi minah dekat situ cakap 'bukan tadi ade kawan awak ambik ke?'. Ater rupenye masa nak semayang tadi, dia dengan kawannye udah letak beg dorang kat tepi tiang tu. Letak gitu jeee awakkkk... bukan ade orang tolong jagakan. Sekali dua-dua beg sudah lesap. Haaa sudah. Panik semorang tak memasal. Pastu ade la sorang makcik tu cakap, kat surau ni memang ade je kepala penyamun datang curik beg. 

Haaaaaaaa panik tak kalau kao bah?

Kadang-kadang kita ni bukan apa. Terlalu bersangka baik. Ah.. takkan la dalam surau orang nak mencuri. Eh.. zaman sekarang ni jangan cakap weh. Dekat surau pon orang berani berzina tak pedulik kene panah petir kappe (penah masuk paper kan kes ni), inikan pulak mencuri. Lagipun bukan semorang yang masuk surau tu nak semayang.. haaa.. lagi pulak dengan ramai giler orang aritu. Sesak giler. Makin besau le peluang dorang nak menyamun. Huhu.

Apepun kita seme jadikan iktibar la. Bukan tak elok bersangka baik, tapi kene ingat keliling kita bukan semuanya orang baik. Tak salah sesekali jadi paranoid. Biar nampak cam sengal, asalkan selamat. Kalau dah kita berusaha pastu kene curik jugak, nak buat cemana. At least kita dah usaha.. tak gitu?

Harapnye dapatlah ditemui semula beg awak dan kawan awak tu ye.. huhu~

Friday, December 21, 2012

840: Saye ok jeeee, percayalah. bluweeek~

 nampak macam kurus pulak. berkat tak selera makan seminggu

Kali ni rasa yang tak best pada bos tu cepat hilang
Cepat dari kebiasaan la maksud aku
Tatau la kot tetibe aku dah jadi lebih pemaaf
Atau lebih lembut hati
Atau aku dah malas nak pikir
Atau memang salah aku
Atau dah buang tebiat nok mapuh

Apa-apa jelah

Walaupun takde plak kata maaf daripada bos
(macam biasalah - rasanya)
Tapi bila aku cepat recover
Rasanya bos pun macam 'lega'
Takpelah bos
Memang akar kemarahan bos tu macam bangang
Tapi ujung-ujungnya memang point yang dia cakap tu
Adalah kelemahan aku
So aku jadi berbelah bagi

Tengok.
Aku dah terasa hati ni pon ade masa lagi nak pikir hati orang
-_-"

Aku ade point untuk marah
Tapi bos pun ade point jugak
Silapnye adelah permulaannye tu je

Lain kali kan bos
Kalau nak marah saya atas sebab kelemahan saya
Silelah gunakan saluran yang betul
Janganlah main petik je kejadian yang takde kaitan
Pastu... haa...

Bos tau marah
Bos tau pulak pikir opismet lain kecik ati dengan saya (kononnya)
Tapi bos lupa
Saya pun ade hati gak, yang boleh kecik gak
Dan ade jugak rasa sedih, marah
Yang selalu saya sorokkan
Saya kecik ati, ade orang lain kesah? Takde kan.

Takpelah.
Semua salah saya.
Abes cite.

Apa nak buat minggu ni?
Mood macam dah baik sikit
Macam laa...

Wednesday, December 19, 2012

839 : Lacuran Gambar Di Jambanan


Baju Poplook yang aku macam menyesal beli aritu
Tapi bila pakai, eh eh ok pulak
So bole la beli lagi ni?
Kihkihkihkih

Apsal aku tetobe nampak pendek dalam gambo ni
Ni seme salah jamban Putrajaya!

Monday, December 17, 2012

838 : Hari ni..


Saje la letak pic ni buat kenang-kenangan
Bukan aku gatal ke ape
L dah balik kampung dah pun
So lepas ni segala spekulasi murahan seme dah boleh dihentikan
Berkuatkuasa serta merta

Aku kena paham
Ada masanya kebaikan aku pada orang akan disalah anggap as flirting
Takpelah
Aku cuba la paham pemikiran macam ni
Aku cuba la

Dorang ni..
Ingat aku amende la eh
Dengan segala objek aku nak flirt
Dah macam takde mende lain nak buat

Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Baidewei
Dah dapat anak buah baru laswik
Meh aku tepek sat gambau dia

Nur Humairah
Busu blom jumpe awak lagi
Asek yellow fever je Busu dengau aritu
Harap-harap dah sihat la yee...

Balik nanti Busu gomol awak eh sayang.. *kunyah pipi iye*

Friday, December 14, 2012

837: K

Memang kekadang tu
Kata-kata maaf tu tak cukup
Mungkin kena melutut ke
Kene cium kaki ke
Tataulah..

Memang kekadang tu
Kita ada reason untuk terus merajuk
Ke sakit ati ke
Tapi kita tolak tepi mende tu
Sebab macam malas nak panjang cerita
Tapi
Tataulah..

Memang kekadang tu
Rasa begitulah..

Dia senyap
Nampak tak kisah je
Aku buat kesimpulan mudah la..

Itu tandanya dia sihat - alhamdulillah
Sebab kalau tak sihat, insyaallah dia cari
Nak mengadu, walaupun tau aku takleh buat apa

Dan itu tandanya dia cukup kasih sayang - alhamdulillah
Sebab kalau tak cukup..
Sile kopipes balik dua baris ayat selepas perenggan di atas

Kalau gitu, takpelah... (sebut dalam hati)
Tapi ye ke takpe.
Mestilah tak.

Sedih.
Rindu.

T____T sambung nanges sampai tahun depan